خانه » اخبار و رویدادها » نقوی: امام هرگز به آمریکا اعتماد نکردند/ افرادی استنباط‌های شخصی خودشان را در قالب مواضع امام به ایشان نسبت می‌دهند

نقوی: امام هرگز به آمریکا اعتماد نکردند/ افرادی استنباط‌های شخصی خودشان را در قالب مواضع امام به ایشان نسبت می‌دهند

سیدحسین نقوی نماینده ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اظهار داشت: بیانات رهبر انقلاب در بیست و ششمین سالگرد ارتحال امام (ره) اهمیت بسیار زیادی داشت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر مبنای آموزه‌های اسلام بنیانگذاری شده است، افزود: مقام معظم رهبری همواره تأکید دارند که راه ما همان راه امام است و جمهوری اسلامی ایران در همان مسیر حرکت خواهد کرد، به همین جهت گاهی افراد یا جریاناتی که نمی‌توانند در این چارچوب حرکت کنند راهی جزء این پیدا نمی‌کنند که دست به تحریف شخصیت حضرت امام (ره) بزنند.

نقوی ادامه داد: همانطور که آمریکایی‌ها وقتی می‌بینند نمی‌توانند با انقلاب اسلامی مقابله کنند، دست به تحریف انقلاب می‌زنند و تلاش می‌کنند با تحریف انقلاب اسلامی انحرافات مورد نظر خودشان را در این کشور پیاده کنند.

وی اضافه کرد: برخی از این تلاش‌ها برای تحریف در نمادهایی جلوه‌گر می‌شود که این نمادها قطعاً مربوط به سیره عملی حضرت امام نیست چون سیره عملی امام برای همه ملت‌ها به ویژه ملت بزرگ ایران کاملاً روشن است.

نماینده ورامین در مجلس با بیان اینکه سیره عملی امام در تصمیمات و اظهارنظرهای ایشان موجود است، لذا آنان در این زمینه نمی‌توانند انحراف به وجود‌ آورند، تصریح کرد: صحیفه نور نیز کاملاً شفاف سیره عملی امام را ارائه کرده است، لذا این افراد یا جریانات می‌آیند و از بعضی مواضع دیگر ورود می‌کنند و امام را طوری که دلشان می‌خواهد جلوه می‌دهند.

نقوی خاطرنشان کرد: امام یک شخصیت برجسته تاریخی بود که توانست نقش خودش را ایفا کند و امروز زمانی است که ما باید به تکلیف خودمان عمل کنیم، ولی این افراد می‌خواهند به شکلی برای حفظ منافع خودشان از اصول و مبانی امام عدول کنند، لذا می‌آیند استنباط‌های شخصی خودشان را در قالب مواضع امام به ایشان نسبت می‌دهند آن هم با این بهانه که ما با امام (ره) معاشرت زیادی داشتیم یا خیلی به امام نزدیک بودیم.

وی ادامه داد: این افراد دیدگاه‌های خودشان را به امام نسبت می‌دهند و به نوعی شخصیت و اندیشه‌های امام را تحریف می‌کنند؛ رهبر معظم انقلاب هر ۲ وجه موضوع را به طور جدی بیان کردند و همه آحاد ملت ایران را به سیره عملی امام و بازخوانی اصول ایشان ارجاع دادند چرا که سیره عملی امام را نمی‌شود تحریف کرد.

نقوی یادآور شد: امام (ره) همیشه آمریکا را شیطان بزرگ می‌نامیدند و هرگز به آمریکا اعتماد نکردند و راه نجات ملت ایران را نیز همین بی‌اعتمادی و مقابله با قدرت‌های سلطه‌گر می‌دانستند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این توصیه عملی حضرت امام (ره) بود، لذا اینکه به نام امام و خط امام و اندیشه‌های امام، رابطه با آمریکا را دچار تساهل و تسامح کنیم، اجحاف در حق امام است بنابراین ارجاع به سیره عملی ایشان در شرایط فعلی برای جلوگیری از تحریف شخصیت امام، امری بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.