خانه » اخبار و رویدادها » نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات محلی بانوان روستایی در قرچک گشایش یافت‌

نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات محلی بانوان روستایی در قرچک گشایش یافت‌

مهر: نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات محلی بانوان روستایی در مسجد صاحب الزمان(عج) روستای صالح آباد از توابع بخش قرچک گشایش یافت‌.

 

در مراسم افتتاح این نمایشگاه که ظهر شنبه با حضور بخشدار وجمعی از مسئولان محلی برگزار شد، بخشدار قرچک گفت: با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری‌ از ابتدای فعالیت دولت نهم و دهم تمام‌ تلاش دولتمردان معطوف بر ایجاد اشتغال خانگی و تولید صنایع دستی و بومی برای رفع مشکل بیکاری است که در این راستا دولت تسهیلات ویژه‌ای را به این امر اختصاص داده است.

 

حبیب الله ابراهیمی افزود: به منظور حمایت از ایجاد مشاغل خانگی و گسترش روز افزون آن در روستاهای قرچک و تلاش برای جلوگیری از مهاجرت بی ‌رویه افراد به شهرستانهای همجوار، ‌با توجه به طرح‌های ‌ارائه شده توسط کارآفرینان، ‌تسهیلات ‌ویژه در کمترین زمان ممکن‌ به متقاضیان پرداخت شده و این امر ادامه دارد.

 

وی تصریح کرد: در گذشته نه چندان دور، در اکثر خانه‌ های شهری و روستایی تعدادی از زنان با مشارکت در امور کشاورزی و دامپروری با تولید صنایع دستی در منازل یا نشستن در پشت دارهای قالی مشغول به فعالیت و تولید بودند.

 

بخشدار قرچک ادامه داد: آنها از این طریق با کمک به نان‌آور خانواده هم چرخ زندگی را به حرکت در می‌آوردند و هم در زمینه صادرات و پیشرفت اقتصاد شهر خود نقش مهمی را ایفا می‌‌کردند، اما در حال حاضر این امر کمرنگ شده و بسیاری از مردم مصرف کننده شده ‌اند.

 

وی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات محلی بانوان روستایی در قرچک نیز در راستای سنت حسنه اشتغالزایی در میان خانوارهای روستایی و ترغیب مردم به احیای مجدد این امور بوده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.