خانه » اخبار و رویدادها » نقوی: فرمانداری ویژه ورامین پشت در هیئت دولت است/ ۵۰ اقدام مهم را پیش بینی کردیم/ اعلام اسامی نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس توسط نقوی! / نوش‌آبادی یکی از افتخارات شهرستان است!!

نقوی: فرمانداری ویژه ورامین پشت در هیئت دولت است/ ۵۰ اقدام مهم را پیش بینی کردیم/ اعلام اسامی نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس توسط نقوی! / نوش‌آبادی یکی از افتخارات شهرستان است!!

به گزارش ورامین سیتی، بعد از ظهر جمعه سید حسین نقوی حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه جنوبشرق استان تهران که چندین ساعت به طول انجامید در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت تأسیس صدا و سیمای شهرستان های استان تهران اظهار داشت: تشکیل صدا و سیمای شهرستان های استان تهران یکی از پنجاه مطالبه ای بوده که در دوران نمایندگی بنده مورد توجه قرار گرفته است.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران افزود: استان تهران با دارا بودن بیش از ۱۷ میلیون جمعیت، تنها استانی در کشور است که از داشتن رسانه محروم می باشد و اگر چه یک شبکه به نام شبکه پنج سیما وجود دارد اما آن شبکه نیز ملی بوده و برنامه های شهر تهران را پوشش می دهد.

استان تهران فاقد شبکه استانی است

وی ادامه داد: بنده به مسئولان سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفتم که از ۲۴ ساعت شبانه روز در شبکه تهران تنها یک ساعت به شهرستان های استان تهران اختصاص پیدا می کند و در همان یکساعت نیز بزه ها و ناهنجاری های اجتماعی منعکس می گردد.

نقوی حسینی اضافه کرد:‌ در فروردین ماه امسال که در شش نقطه جنوبشرق استان تهران مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) برگزار شد و تنها در شهرستان ورامین بیش از ده هزار نفر در این مراسم بزرگ معنوی شرکت کردند، بنده در جمع کاروان راهیان نور بودم و رسانه ملی را رصد کردم تا ببینم از این شش حرکت، کدام را به تصویر می کشد اما در کمال تعجب مشاهده کردیم که در روز بعد از تشییع نمادین به جای نشان دادن این حرکت بزرگ فرهنگی، تیتر دزدی در ورامین را انتشار دادند و به مدت پنج دقیقه بر روی دزیده شدن یک ماشین در ورامین تمرکز کردند.

این مسئول عنوان کرد: در دیداری که با آقای سرافراز رییس رسانه ملی داشتم این موضوع را منعکس و کدهای لازم را دادم و اعلام کردم که این موضوع را توهین به شهرستان های استان تهران می دانم و در خواست کردم که صدا و سیمای شهرستان های استان تهران تشکیل شود.

موافقت با تأسیس شبکه صدا و سیمای شهرستان های استان تهران

وی بیان داشت: دیداری نیز به همین منظور با حجت الاسلام موسوی مقدم معاون سازمان صدا و سیما با حضور جمعی از مسئولان شهرستان ورامین برگزار کردیم و پیرو مذاکرات متعددی که صورت گرفت، مسئولان این سازمان با تأسیس شبکه صدا و سیمای شهرستان های استان تهران موافقت کردند.

نقوی متذکر شد: مسئولان شهرستان ورامین درخواست کرده اند که این مرکز صدا و سیما در ورامین باشد زیرا اعتقاد داریم که اگر این مرکز در تهران ایجاد شود، همچنان مشکلات موجود باقی خواهد ماند و از طرف دیگر منطقه جغرافیایی که ورامین دارد، آنتن دهی در آن مطلوب صورت می پذیرد اما در وضعیت کنونی فعلا تشکیل شبکه مستقل استانی برای شهرستان های استان تهران به تصویب رسیده است.

۵۰ اقدام مهم برای مردم ورامین و قرچک و پیشوا پیش بینی کردیم

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره پیگیری مطالبات مردم حوزه انتخابیه خود اظهار داشت: بنده زمانی که به عنوان نماینده مردم در مجلس انتخاب شدم، مطالبات مردم را مورد بررسی قرار داده و این مطالبات را به دسته های مختلف تقسیم بندی کردیم که برخی به صورت مشترک بین سه شهرستان و برخی نیز مختص یکی از شهرستان های حوزه انتخابیه است.

این مسئول ادامه داد: در این راستا ۵۰ اقدام مهم را پیش بینی کردیم که ۱۲ مورد آن به نتیجه نهایی رسبد و بیش از ۲۰ مورد آن هم در حال اقدام بوده و برخی دیگر نیز اقدامی بر روی آنان صورت نگرفته است.

فرمانداری ویژه ورامین پشت در هیئت دولت است

نقوی حسینی با اشاره به آخرین وضعیت فرمانداری ویژه ورامین گفت: همه کارهای قانونی فرمانداری ویژه ورامین صورت گرفته، به طوری که این موضوع اکنون پشت در هیئت دولت است و چون وزارت کشور تمامی تقسیمات کشوری را متوقف کرده، این موضوع نیز متوقف شده است.

این نماینده مجلس در پاسخ به سوال دیگری درباره ارزیابی خود درباره عملکرد ادارات ورزش و جوانان ورامین، پیشوا و قرچک بیان داشت: ارزیابی دقیقی از کارکرد سه اداره ورزش و جوانان این شهرستان ها انجام ندادم اما وقتی با تیم ها و هیئت های ورزشی ارتباط برقرار می کنم، از عملکرد اداره ورزش و جوانان ورامین ابراز رضایت کرده و خوشحال هستند که فردی از جامعه ورزش بر سر کار آمده است.

انتخابات سال آینده بسیار باشکوه برگزار می شود

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره پیش بینی خود از انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با لطف خداوند و نهضتی که امام راحل آن را آغاز کردند، ملت ایران افراد مورد نظر خود را برای تصدی امور انتخاب می کنند و بنده به عنوان کسی که در این زمینه تحصیل کردم، می دانم که یکی از پاک ترین و واقعی ترین انتخابات در دنیا در ایران برگزار می شود و مشاهده کردیم که دولتی اصولگرا بوده اما اصلاح طلبان در انتخابات پیروز شدند و یا دولتی اصلاح طلب بوده و اصولگرایان در انتخابات برنده شدند.

وی افزود: در انتخابات مجلس افراد با ایده ها و سلیقه های گوناگون شرکت می کنند و انتخابات این منطقه نیز همواره پرشور بوده و مطمئنا انتخابات سال آینده نیز انتخابات پرشکوهی خواهد بود زیرا افراد مختلف با گرایش های گوناگون حضور پیدا می کنند

دورنمایی برای احداث خط اقتصادی دوم در این منطقه وجود ندارد

نقوی حسینی ادامه داد: افراد بسیاری را برای انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد رصد قرار دادم و برخی شخصیت های کشوری، استانی و شهرستانی نیز آمادگی خود را برای حضور در انتخابات از حوزه ورامین اعلام کرده اند و هر کس احساس می کند که این توانمندی را دارد و می تواند این تریبون را حفظ کند، بر اساس تکلیف باید به صحنه بیاید.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره اینکه چرا شهرهایی مثل کرج و شهریار دارای چند جاده و خط مواصلاتی است اما شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک تنها یک خط مواصلاتی دارد گفت: باید در این زمینه واقع بینانه نگاه کنیم چرا که کرج و شهریار بیش از چهار میلیون جمعیت دارند و چهار راه دارند اما این منطقه ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و باید وقتی مقایسه می کنیم، مقایسه ما منصفانه باشد.

وی ادامه داد: نباید با موضوع به صورت شعاری برخورد کنیم به عنوان نمونه در در دو دولت قبلی طراحی یک راه جدید برای این منطقه مصوب شد و پنج میلیارد نیز برای طراحی و مطالعه آن هزینه گردید اما دولت مصوب کرد که این امر توسط بخش خصوصی انجام شود اما کدام بخش خصوصی می آید مسیر پیشوا تا تهران را با این همه معارض و مشکلات در دست بگیرد به همین خاطر این امر امکان پذیر نیست و دور نمایی برای ایجاد خط اقتصادی دوم در این منطقه وجود ندارد.

طرح استیضاح چهار وزیر دولت یازدهم تهیه شده است

سید حسین نقوی حسینی با اشاره به آماده شدن طرح استیضاح چهار وزیر دولت یازدهم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرح استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را تهیه و امضا کردند البته بنده جزو امضا کنندگان این طرح نیستم.

رییس مجمع نمایندگان استان تهران افزود: تاکنون طرح استیضاح چهار وزیر دولت یازدهم توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تهیه و امضاهای لازم نیز جمع آوری شده اما تاکنون هیئت رییسه هیچ استیضاحی را نپذیرفته است.

وی با اشاره به وزرایی که طرح استیضاح آنان آماده شده است عنوان کرد:‌وزیر صنعت، معدن و تجارت، نیرو، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح استیضاح آنان امضا و تهیه شده است.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بنده طرح استیضاح وزیران صنعت و معدن، نیرو و آموزش و پرورش را امضا کرده ام اما در زمینه استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این کار را انجام ندادم.

این مسئول با اشاره به چرایی عدم امضای طرح استیضاح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: به‌واسطه اینکه حسین نوش‌آبادی یکی از افتخارات شهرستان و نماینده مردم شهرستان ورامین در دو دوره مجلس مسئولیت معاونت پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را برعهده دارد بنده این طرح را امضاء نکردم و معاون پارلمانی وزیر را کمک می‌کنیم تا تلاش کنند وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اشکالات را برطرف کرده و به وضوح پاسخ سئوالات نمایندگان را بدهد.

وی گفت: آقای نوش آبادی که معاون پارلمانی وزیر ارشاد اسلامی بوده سابقه دو دوره نمایندگی منطقه ورامین در مجلس را دارد و از دوستان خوب ماست که باید در این زمینه کمک های لازم صورت گیرد.

ایران در مذاکرات ۵ خط قرمز دارد

نقوی در پاسخ به سوالی درباره آینده مذاکرات هسته ای ایران با غرب اظهار داشت: رهبری پنج خط قرمز را برای مذاکرات ترسیم کردند که مذاکرات باید در چارچوب این پنج خط قرمز صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای، لغو یکجای تحریم ها بوده و از آن کوتاه نمی آید.

عدم توافق هسته ای در صورت بی توجهی به خطوط قرمز ایران

وی توافق در یک متن و در یک مرحله را از دیگر خطوط قرمز ایران در مذاکرات عنوان و ادامه داد: توافق در یک متن و در یک مرحله جزو خطوط قرمز است و باید این مسائل در یک جلسه حل شود.

نقوی حسینی اضافه کرد: اگر خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران رعایت نشود، هیچ توافقی در این زمینه ضرورت نخواهد گرفت.

برخی مجوزهای ارشاد مورد تأیید مراجع و علما نیست

رییس مجمع نمایندگان استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره دلایل لغو کنسرت برخی خوانندگان در دولت یازدهم بیان داشت:  متأسفانه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برخلاف فرهنگ دینی و باورهای اسلامی اتفاقاتی صورت می گیرد.

نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: برخی مجوزهایی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می شود، مورد تأیید علما و مراجع عظام تقلید نیست و بخش زیادی از اعتراضات نمایندگان مجلس به همین موضوع است.

دادن مجوز برای تک خوانی زنان محکوم است

این مسئول با تأکید بر این نکته که اگر مجوزی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انجام کنسرت و برنامه ای صادر شده باید انجام شود گفت: اگر در این زمینه مجوزی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده باشد، باید انجام شده و نباید لغو شود.

وی ادامه داد: گاهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوزی را صادر می کند اما مردم به صورت خودجوش حرکت کرده و چون آن را با ایده ها و باورهای خود مغایر می بینند، اجازه انجام آن را نمی دهند و برنامه لغو می شود.

نقوی حسینی در ادامه دادن هر نوع مجوز به تک خوانی زنان را محکوم کرد و یادآور شد: هر نوع مجوز  تک خوانی برای زنان محکوم است و هر وزیری در هر دولتی که این کار را انجام داده تخلف کرده است.

نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس آینده توسط نقوی معرفی شدند

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه جنوبشرق استان تهران نامزدهای انتخابات آتی مجلس که احتمالا قصد حضور را دارند، معرفی کرد.

در حالی نماینده ورامین با توجه به فاصله یکساله و در اقدامی تعجب برانگیز نسبت به معرفی نامزدهای احتمالی مجلس شورای اسلامی اقدام کرد که برخی از این اسامی با تکذیب برگزاری جلسه انتخاباتی برای مجلس آینده از اظهارات نماینده کنونی مجلس ابراز تعجب کردند.

سید حسین نقوی حسینی در کنفرانس خبری امروز خود اعلام کرد که اسامی اعلام شده صرفا شنیده نیست بلکه این افراد جلساتی را نیز در این زمینه برگزار کردند.

وی نامزدهای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی را به دو بخش ملی و منطقه ای تقسیم و اسامی را به شرح زیر اعلام کرد.

نامزدهای ملی:

۱-مرضیه وحید دستجردی

۲-افخم سخنگوی کنونی وزارت خارجه

۳-ستاری معاون کنونی رییس جمهور

۵صفار هرندی وزیر سابق ارشاد

۶-حسین نوش آبادی معاون وزیر ارشاد

نامزدهای منطقه ای:

از شهرستان قرچک:

۱- شیرنژاد

۲-علی صادقی فرماندار کنونی

۳-عین الله تاجیک معاون سابق فرماندار

۴-سلگی

از شهرستان ورامین:

۱-سید محسن رضایی رییس کنونی شورای شهر

۲-بهزاد حسینی عضو شورای شهر

۳-محسن منصوری فرماندار سابق ورامین

۴-سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین

۵-نادر شیرکوند

از شهرستان پیشوا:

۱-مجید اصفهانی بخشدار سابق پیشوا

۲-رجبی نامزد دور پیش مجلس شورای اسلامی

منبع: مهر ، فارس و اسوه نیوز

۲ نظر

  1. از پیشوا آقای حسین قرایی رئیس سابق اداره فرهنگ و ارشاد ورامین نیز خواهد آمد

  2. رای ما فقط دکتر نقوی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.