خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » نیاز ورامین به راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی/ وزیر بهداشت: سیاست دولت در حال حاضر گسترش دانشگاه های علوم پزشکی نیست/ پذیرش دانشجو از بهمن ماه؟

نیاز ورامین به راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی/ وزیر بهداشت: سیاست دولت در حال حاضر گسترش دانشگاه های علوم پزشکی نیست/ پذیرش دانشجو از بهمن ماه؟

http://asrupload.ir/varamincity/tasavir/93/10/03.jpg

به گزارش ورامین سیتی ،صبح امروز سید حسن قاضی زاده هاشمی در جریان سفر به ورامین با حضور در ساختمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از نزدیک با مشکلات و موانع موجود برای استقرار این دانشگاه آشنا شد.

در این بازدید وزیر بهداشت ضمن بازدید از بخشهای مختلف ساختمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و شنیدن درخواسته ای مسئولان ورامین، از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی درباره موانع و مشکلات موجود در جهت استقرار این دانشگاه توضیح خواست.

چندی پیش سید حسین هاشمی در دیدار با نماینده مردم ورامین در مجلس نسبت به درخواست استقرار دانشکده پزشکی در ورامین، دستور داد که حتما یک دانشکده پزشکی در ورامین مستقر شود و اگر شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز به ورامین نیامد، جایگزین آن نیز باید یک دانشکده پزشکی باشد.

دستور وزیر بهداشت و درمان عملیاتی نشده است

حجت الاسلام سید محسن محمودی اظهار داشت: بر اساس تصمیم دولت گذشته و با موافقت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مقرر شد تا شعبه بین الملل این دانشگاه که در جزیره قشم مستقر بود به ورامین منتقل شود که با گذشت چندین سال از این تصمیم هنوز این موضوع عملیاتی نشده است.

امام جمعه موقت ورامین افزود: مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر ورامین ساختمانی مجهز را در یکی از بهترین نقاط شهر برای تأسیس شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در نظر گرفته و به این دانشگاه واگذار کردند اما هنوز اقدام عملیاتی برای این منظور صورت نگرفته است.

http://asrupload.ir/varamincity/tasavir/93/10/05.jpg

وی ادامه داد: مسئولان شهرداری بنا داشتند تا به خاطر تعلل مسئولان دانشگاه علوم پزشکی این ساختمان را بازپس بگیرند که مقرر شد این موضوع در سفر وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

محمودی اضافه کرد: راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی در ورامین یکی از مطالبات جدی و مهم مردم و مسئولان ورامین از وزیر بهداشت و درمان در جریان این سفر است زیرا این دانشگاه می تواند بسیاری از موانع موجود را رفع کند.

کمبود پزشک متخصص در ورامین با راه اندازی دانشگاه رفع می شود

این مسئول عنوان کرد: امروز برخی نقاط شهر ورامین و روستاها و بخشهای همجوار این شهرستان با کمبود پزشک و متخصص مواجه است که راه اندازی دانشگاه علوم پزشکی و تربیت نیروهای پزشکی کارآمد می تواند بسیاری از نیازهای منطقه را برطرف کند.

وی بیان داشت: وزیر بهداشت و درمان نیز طی چند ماه گذشته دستور راه اندازی این دانشگاه را صادر کردند اما متأسفانه این دستور اجرایی نشد و امروز امید می رود با حضور وزیر بهداشت و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی این موضوع حل شود.

تکلیف استقرار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی امروز مشخص می شود

پیش از این سید حسین نقوی حسینی نیز اظهار داشته بود که ساختمانی از سوی شهرداری ورامین برای احداث شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در اختیار این دانشگاه قرار گرفت اما اعضای شورای شهر معتقد بودند هم اکنون که تشکیل این دانشگاه در ورامین منتفی است، شهرداری این ساختمان را در اختیار دانشگاه علمی کابردی شهرستان قرار دهد و بنده در نشست با اعضای شورای شهر اعلام کردم که وزیر بهداشت قول داده به ورامین سفر کند و در ملاقاتی که با من داشت نیز دستور جایگزینی یک دانشگاه علوم پزشکی در ورامین را صادر کرد به همین علت شورای شهر تا سفر وزیر بهداشت به ورامین نسبت به بازپس گیری ساختمان میدان ولیعصر (ع) اقدامی انجام ندهد و پس از برگزاری نشست با دکتر قاضی زاده در این زمینه تصمیم گیری خواهیم کرد.

گفتنی است به گفته مسئولان برای راه اندازی و تکمیل ساختمان دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی شعبه بین الملل در ورامین از سوی مسئولین و نهادهای شهرستانی بیش از هشت میلیارد تومان هزینه شده است.

پیش از ظهر امروز جلسه شورای اداری ورامین با حضور دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان، پیوندی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مسئولان و مدیران اجرایی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

http://asrupload.ir/varamincity/tasavir/93/10/06.jpg

سید حسن قاضی زاده هاشمی در این جلسه با اشاره به برنامه های وزارت بهداشت برای بهبود وضعیت بهداشتی و درمانی ورامین اظهار داشت: وزارت بهداشت در تلاش است تا زمینه بهبود خدمات بهداشتی و درمانی را در مناطق ختلف کشور فراهم کند.

تسریع در احداث ساختمان جدید برای بیمارستان نیازمند همت مسئولان ورامین است

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با اشاره به درخواست مسئولان ورامین مبنی بر تشکیل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این شهرستان افزود: سیاست دولت در حال حاضر گسترش دانشگاه های علوم پزشکی نیست اما با توجه به اینکه این موضوع از مدت ها قبل به مردم این دیار قول داده شده از رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می خواهم که از بهمن ماه نسبت به پذیرش دانشجو در این دانشگاه اقدام کند.

وی در ادامه با اشاره به مطالبه مسئولان ورامین مبنی بر نوسازی بیمارستان مفتح این شهرستان اضافه کرد: نوسازی و ساخت ساختمان جدید برای بیمارستان مفتح ورامین نیازمند مجوز معاونت برنامه و بودجه است اما اگر مسئولان شهرستان همکاری لازم را کرده و زمین مناسبی را برای این منظور در نظر بگیرند می توان اقدامات را سریعتر انجام داد.

هاشمی با اشاره به کمبود نیروی متخصص در زمینه بهداشتی و درمانی در ورامین متذکر شد: ورامین با کمبود نیروی متخصص در زمینه بهداشتی و درمانی روبرو است که تلاش داریم نیروهای لازم را در این بخش جبران کنیم.

 

تختهای بیمارستان مفتح جوابگوی نیازهای بیماران نیست

سید حسن قاضی زاده هاشمی در جریان سفر به ورامین، ضمن بازدید از بیمارستان مفتح و عیادت از بیماران، دستورات لازم را برای حل مشکلات بهداشتی و درمانی تنها بیمارستان دولتی منطقه صادر کرد.

در جریان این بازدید علاوه بر وزیر بهداشت و درمان، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، مدیران بهداشت و درمان وزارت بهداشت و استان تهران نیز حضور داشتند و دغدغه ها و مطالبات مسئولان و کارکنان این بیمارستان را از نزدیک شنیدند.

http://asrupload.ir/varamincity/tasavir/93/10/01.jpg

وزیر بهداشت و درمان در جریان بازدید از بخش  عمومی و اورژانس این مرکز علاوه بر دستورات لازم برای حل برخی از مشکلات این بیمارستان، مسائل این بیمارستان را یکی از موضوعات مهم در دستور کار شورای اداری شهرستان ورامین قرار داد.

چندی پیش مسئولان بهداشتی ورامین تأکید کردند که ساختمان جدید بیمارستان مفتح به‌زودی ساخته خواهد شد و اورژانس بیمارستان که یکی از بزرگترین و بهترین اورژانس‌های استان تهران و در شأن مردم ورامین است تا چند ماه دیگر افتتاح می‌شود.

سید حسین نقوی حسینی در حاشیه این بازدید اظهار داشت: در چندین دیدار که بنده با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشتم، نسبت به مشکلات و موانع موجود بهداشتی و درمانی در بیمارستان شهید مفتح ورامین نکاتی را بیان کردم.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس افزود: وزیر بهداشت و درمان نیز در جریان این دیدارها اعلام داشتند که در جریان سفر به ورامین از نزدیک بیمارستان مفتح را بازدید و دستورات لازم برای تجهیز و نوسازی این مرکز را صادر خواهند کرد.

مهمترین مطالبات مسئولان ورامینی از وزیر بهداشت و درمان

وی ادامه داد: باید توجه داشت که بیمارستان مفتح ورامین تنها بیمارستان دولتی در این منطقه بوده که در کنار بیمارستان ۱۵ خرداد که متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است به صدها شهروند شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک خدمت ارائه می کند.

http://asrupload.ir/varamincity/tasavir/93/10/02.jpg

نقوی حسینی اضافه کرد: بیمارستان مفتح ورامین در سال ۱۳۶۳ تأسیس شد و بیش از ۳۰ سال از راه اندازی آن می گذرد به همین خاطر برخی از بخش های نیازمند نوسازی و تجهیز مجدد برای ارائه خدمات بهتر به بیماران است.

تختهای بیمارستان مفتح جوابگوی نیازهای بیماران نیست

این مسئول با اشاره به کمبود تخت در این بیمارستان گفت: هم اکنون تنها ۱۲۰ تخت بیمارستانی در بیمارستان مفتح مستقر است که قطعا این تعداد تخت نمی تواند جوابگوی نیازهای عمده و اساسی صدهاهزار نفر از مردم شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک باشد.

وی ادامه داد: قطعا تجهیز و راه اندازی بخشهای تخصصی نظیر سی تی اسکن می تواند در بهبود وضعیت درمانی شهرستان موثر باشد به همین خاطر نوسازی دستگاه های دیالیز و تکمیل پرسنل بیمارستان شهید مفتح در کنار تکمیل ساختمان بخش اورژانس این بیمارستان از مهمترین مطالبات مردم و مسئولان ورامین از وزیر بهداشت بود.

دیدار وزیر موفق دولت یازدهم با امام جمعه ورامین

پیش از ظهر امروز سید حسن قاضی زاده هاشمی با حضور در بیت امام جمعه ورامین با آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

آیت الله سید مرتضی محمودی در این دیدار با اشاره به نقش مردم ورامین در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم ورامین از پانزدهم خرداد سال ۴۲ جز اولین شهرهایی بودند که به نهضت امام و انقلاب پیوستند و همچنان نیز در این مسیر ثابت قدم قرار دارند، ورامین به علت دفاع از ولایت و انقلاب قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مورد خشم و غضب رژیم پهلوی قرار داشت و به همین خاطر از اولیه ترین امکانات محروم نگه داشته شد و این موضوع تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه یافت.

محمودی تأکید کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ورامین از داشتن یک بیمارستان هم محروم بود و شاه تلاش داشت تا مردم متدین و انقلابی این دیار را در تنگنا قرار دهد و اگر چه هم اکنون دو بیمارستان در این شهرستان مستقر است اما هنوز نیازهای درمانی برطرف نشده، پس از پیروزی انقلاب اسلامی اگرچه خدمات قابل توجه و مهمی به مردم ورامین ارائه شده اما هنوز حق مردم این دیار ادا نشده و باید این موضوع مورد توجه جدی مسئولان قرار بگیرد.

مردم ورامین در زمان شاه از اولیه ترین امکانات محروم بودند

وی با اشاره به اهمیت موضوع بهداشت و درمان اضافه کرد: هم اکنون ورامین در زمینه بهداشتی و درمانی با مشکلات و مسائل مهمی روبرو است که امیدواریم با حضور وزیر بهداشت و درمان که عملکرد مناسبی را از خود به نمایش گذاشته اند این موضوعات رفع شود، یکی از مهمترین موضوعات و مطالبات مردم و مسئولان ورامین استقرار دانشگاه علوم پزشکی در این شهرستان است که می تواند با تزریق پزشکان متخصص و تحصیلکرده، بسیاری از نیازهای منطقه را برطرف کند.

این مسئول بیان داشت: ساختمان دانشگاه علوم پزشکی از مدت ها قبل در اختیار این دانشگاه قرار گرفت اما متأسفانه هنوز این دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجو نکردند که از وزیر بهداشت انتظار می رود در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند. 

http://asrupload.ir/varamincity/tasavir/93/10/04.jpg

یک نظر

  1. سلام

    آقا یه گزارش هم از دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین تهیه کنید خوبه .

    متاسفانه حضور امام جمعه در هیات امنا(که واقعا سوری هست) توأم شده با تخلفات و بداخلاقی های برخی کارکنان این مجموعۀ آموزشی . بنده ساکن این شهر نیستم اما دلم میسوزه برای ریاست این دانشگاه آقای ممیزی .

    ایشان متاسفانه اعتماد زیادی به برخی اطرافیان دارن . افرادی مثل محسن هداوند که مسئول اداری دانشگاه هستن یا آقای لکزایی که مسئول کارگزینی هستن . متاسفانه این افراد هیچ قید و بندی (به هیچ چیزی!!!) ندارن . بگذریم …

    الان ایام امتحانات هست و اعصاب خردی دانشجویان . همین آقای هداوند دائما توی سالن امتحانات رژه میرن به دوستانشون(معاونین خدمتگذارشهرداری!) کمک میرسونن و به برخی دانشجویان با صدای بلند توهین میکنن . واقعا اینجور افراد در شأن یک مجموعۀ آموزشی نیستن . خداوکیلی باید گریست به حال تنها مرکزآموزشی نیمه دولتی شهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.