خانه » اخبار و رویدادها » سراج: ۲۰ استراتژیست آمریکایی برای وقوع فتنه در ایران برنامه ریزی کردند/ عقبه فتنه ۸۸ را باید در سال ۸۴ دنبال کرد

سراج: ۲۰ استراتژیست آمریکایی برای وقوع فتنه در ایران برنامه ریزی کردند/ عقبه فتنه ۸۸ را باید در سال ۸۴ دنبال کرد

seraj

مسئول سابق بسیج دانشجویی کشور گفت: سازمان سیا از طریق ریاست جمهوری آمریکا مأمور شد با هزینه ۴۰۰ میلیون دلاری، انتخابات سال ۸۸ را بی ثبات کند که رسانه های آمریکایی نیز این موضوع را منتشر کردند.

به گزارش ورامین سیتی ، شامگاه دوشنبه رضا سراج در همایش بازخوانی حماسه نهم دی در مسجد صاحب الزمان(عج) ورامین با اشاره به نقش مردم ورامین در انقلاب اسلامی اظهار داشت: مردم ورامین پیشتازان عرصه دفاع مقدس و نهضت امام و مقابله با فتنه ۸۸ بودند، نام مقدس این شهر همیشه با پیشگامی همراه و مترادف بوده و این توفیق بزرگی است که نصیب شما شده تا در صف اول انقلاب قرار داشته باشید و همچنان نیز در این صف حضور و ایستادگی دارید.

وی با اشاره به حماسه بزرگ نهم دی ادامه داد: حماسه ۹ دی یادآور حرکت عاشورایی ملت در دفاع از اصول انقلاب اسلامی و پاسخی کوبنده به طراحان و سیاستگذاران فتنه ای بسیار بزرگ و عظیم بود اما آنچه مسلم است آن بوده که فتنه ۸۸ فتنه آمریکایی – اسرائیلی – انگلیسی بود و عناصری دخلی نیز در این فتنه نقش آفرینی کرده و دچار گناهی نابخشودنی شدند، اینان ظلم بزرگی به نظام کردند و شاید به خاطر همین موضوع توفیق توبه هم پیدا نکنند.

این فعال سیاسی با تحلیل ابعاد مختلف فتنه عنوان کرد: ریشه های فتنه ۸۸ به سال ۸۴ باز می گردد، در این سال آمریکایی ها در منطقه شکست خورده بودند به همین خاطر نیاز به یک زنگ تفریح داشتند تا پیامدهای این شکست را مدیریت کنند و برای این کار برنامه ریزی کرده بودند که در انتخابات ۸۴، جریانی میانه رو بر سر کار بیاید اما از آنجایی که خداوند اراده ای دیگر داشت گفتمان انقلاب اسلامی در سال ۸۴ به پیروزی رسید و برنامه ریزی آمریکا برای رسیدن به هدف خود به هم ریخت.

دشمنان ایران از انتخابات سال ۸۴ به عنوان عجایب جهان یاد کردند

سراج متذکر شد: این انتخابات، ایران را آماده کرد که از بسترهای شکست آمریکا در منطقه بهره لازم را ببرند و همان چیزی که آمریکایی های از آن می ترسیدند بر سرشان آمد و کسینجر اولین اندیشمند آمریکایی است که انتخابات سال ۸۴ را تحلیل و نتیجه آن را شکست برنامه خاورمیانه بزرگ ایالات متحده تلقی کرد.

مسئول بسیج دانشجویی در فتنه سال ۸۸ تأکید کرد: انتخابات سال ۸۴ ایران سبب شد تا دولت سازی در عراق بر اساس گفتمان شیعی تحقق یابد و این اولین تبعات این انتخابات در منطقه بود به همین خاطر از همان زمان هر انتخاباتی که در منطقه برگزار شد، گفتمان انقلاب سیاسی به برتری رسید.

وی گفت: حماس و مقاومت اسلامی فلسطین در غزه حکومت تشکیل داد و حزب الله لبنان در دولت لبنان حضور فعال داشت و این موضوعات سبب شد تا موازنه قدرت به نفع جمهوری اسلامی تغییر کند و هفته نامه آلمانی اشپیگل از انتخابات سال ۸۴ به عنوان عجایب جهان یاد کرد.

عقبه فتنه ۸۸ را باید در سال ۸۴ دنبال کرد

این استاد برجسته علوم سیاسی دانشگاه یادآور شد: پس از انتخابات ایران در سال ۸۴ یک مرکز مطالعات متعلق به اسراییل درباره آثار و پیامدهای ایران تحقیق می کند و به این نتیجه می رسد که فشارهای بین المللی علیه ایران افزایش یافته و مجازات های پی در پی اقتصادی بر کشور تحمیل شود تا نسل ایدئولوژیک ایران از عرصه سیاسی خارج شود.

وی گفت: از همان سال ۸۴ فتنه علیه ایران آغاز و پرونده ایران به شورای امنیت ارسال شد و در بحث جنگ روانی، بحران گرایی و تحریم ها را علیه ایران افزایش دادند و اسراییل به دنبال این بود که از سال ۸۶ در انتخابات مجلس به نتایج خود برسند.

۲۰ استراتژیست آمریکایی برای وقوع فتنه در ایران برنامه ریزی کردند

سراج افزود: در انتخابات سال ۸۴ ناراحتی دشمنان انقلاب، استقرار گفتمان انقلاب اسلامی بود به همین خاطر کمیته ای با عنوان خطر جاری را تشکیل داده و ۲۰ استراتژیست آمریکایی عضو این کمیته شده و برنامه ریزی لازم برای  فتنه ۸۸ را انجام دادند.

وی افزود: بر خلاف تصور تحلیلگران برجسته آمریکایی و خارجی مبنی به دستیابی هدف خود در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۸۶، مردم باز هم به گفتمان اصولگرایی رأی دادند به همین خاطر سازمان سیا از طریق ریاست جمهوری آمریکا مأمور  شد با هزینه ۴۰۰ میلیون دلاری، انتخابات سال ۸۸ را بی ثبات کند که رسانه های آمریکایی نیز این موضوع را منتشر کردند.

سراج ادامه داد: آمریکا این هزینه را به سلطنت طلبان و منافقین و برخی عناصر داخلی تخصیص دادند تا عملیات بی ثباتی در ایران آغاز شود که این موضوع در مقاله یکی از شخصیت های آمریکایی در رسانه های آنان منتشر شد.

این فعال سیاسی اضافه کرد: رهبری انقلاب اسلامی این توطئه دشمن را فهمیدند و پنج ماه مانده به انتخابات در دیدار با مردم تبریز تأکید فرمودند که دشمن می خواهد به دست کسانی که در انقلاب بودند به همین انقلاب ضربه بزنند.

فتنه ۸۸ سه پیچ و مرحله تاریخی داشت

این مسئول عنوان کرد: متأسفانه برخی عناصر داخلی نه تنها به سخنان و تأکیدات رهبری توجه نکردند بلکه یکی از خواص، بحث تشکیک در انتخابات را مطرح و پروژه بی ثباتی انتخابات را کلید زد که رهبر انقلاب در فرودین ۸۸ در مقابل این توطئه، سلامت انتخابات را تضمین می کنند.

سراج افزود: اگر این عناصر داخلی نبودند توطئه های آمریکایی و غربی در کشور پیاده نمی شد و زخمی بر نظام وارد نمی شد، فتنه ای که اثرات مشارکت بالای مردم را از بین برده و تحریم ها را تشدید کرد و بخش اعظمی از تحریم های و مشکلات اقتصادی امروز به فتنه ۸۸ باز می گردد.

وی گفت: فتنه سال ۸۸ سه پیچ تاریخی داشت که مرحله اول انقلاب رنگی بود که  در سلامت انتخابات تشکیک شده و تظاهرات خیابانی یک ماه در تهران و شهرهای کشور ادامه پیدا کرد تا رهبری ابطال انتخابات را بپذیرد و اینجا نعمت ولایت خود را نشان می دهد و آن شجاعت حسینی تجلی یافته در امام خامنه ای در آن خطبه های محکم اعلام کرد که رهبری تحت فشار تصمیم نمی گیرد و این مرحله عقیم ماند.

دشمن به دنبال راه اندازی انقلاب مخملی در ایران بود

این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه داد: در مرحله دوم، فتنه گران تلاش کردند که دولت مستقر نشود و سعی داشتند تا انقلاب مخملی در نظام اسلامی ایجاد شود، بیش از هشت ماه سرمایه گذاری اقتصادی در کشور متوقف شد و ما در تولید و اقتصاد ضربه خوردیم که تبعات آن همچنان ادامه دارد و دوباره رهبری به صحنه آمدند و با شعار “أین عمار” خواص را به میدان آورده و مرحله دوم را هم ناکام کردند.

وی اضافه کرد: در مرحله سوم جنگی داخلی راه اندازی شد که تلاش کردند از ۱۶ آذر تا ۲۲ بهمن آن را عملیاتی کنند به طوریکه رهبری انقلاب در ۲۹ بهمن تأکید فرمودند دشمن به دنبال ایجاد جنگ داخلی در کشور بود و این جا عظمت مردم و امداد امام حسین(ع) به نظام اسلامی نشان داده شد.

نهم دی دشمن را ناامید کرد

سراج عنوان کرد: در نهم دی ماه سیل خروشان مردم به راه افتاد و در پیشانی آن مردم ورامین با کفن به سمت تهران حرکت کردند و زمانی که این سیل به راه افتاد دشمن دچار ناامیدی شد و مرحله سوم هم با شکست روبرو شد.

وی گفت: این وقایع تمام شد اما این فتنه آتش زیر خاکستر است و باید با برگزاری مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی این جریان را برای مردم تبیین کرد و مراقب بود که این آتش زیر خاکستر بار دیگر کار دست ما ندهد.

منبع: مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.