خانه » اخبار و رویدادها » قرارداد فاینانس متروی تهران – ورامین با یک شرکت چینی منعقد شد/ استقرار شعبه بین الملل دانشگاه شهید بهشتی در ورامین انجام نخواهد شد

قرارداد فاینانس متروی تهران – ورامین با یک شرکت چینی منعقد شد/ استقرار شعبه بین الملل دانشگاه شهید بهشتی در ورامین انجام نخواهد شد

naghavi varamincity

به گزارش ورامین سیتی، نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا از انعقاد قرار داد فاینانس متروی تهران – ورامین جهت تهیه تجهیزات این پروژه با یک شرکت از کشور چین خبر داد.

دکترسید حسین نقوی حسینی گفت: اجرای پروژه متروی تهران – ورامین – پیشوا از مهمترین طرح های در دست اجرا است که با مصوبه هیأت دولت عملیات اجرایی آن در اختیار شرکت مترو و شهرداری تهران قرار گرفته است.

وی گفت: اجرای این پروژه که نقش عمده ای در توسعه، عمران و آبادانی جنوب شرق استان تهران ایفا می کند، پس از مشکلات به وجود آمده در حوزه اجرا و نیز ناهماهنگی های میان مسوولان به شرکت متروی تهران واگذار شد که تاکنون نیز پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته است.

نقوی حسینی اظهار داشت: در پیش بینی بودجه سال ۹۴ نیز اجرای این طرح در اختیار شرکت متروی تهران قرار گرفته که با انعقاد قرار داد فاینانس این مترو با شرکت چینی به مراحل پایانی اجرا نزدیک می شود.

وی بدون ذکر رقم این قرار داد گفت: این قرارداد به منظور تأمین تجهیزاتی از قبیل تجهیزات الکتریکی، مکانیکی، واگن، لوکوموتیو و ریل با شرکت های چینی منعقد شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم استقرار شعبه بین الملل دانشگاه شهید بهشتی در شهرستان ورامین گفت: در ابتدا قرار بود که این شعبه از جزیره قشم به یکی از شهرهای کشور منتقل شود که با توجه به آمادگی شهرستان ورامین در واگذاری ساختمان مورد نیاز این واحد دانشگاهی، در دولت قبل مصوب شده بود که این دانشگاه در ورامین مستقر شود.

نقوی تصریح کرد: با توجه به این که انتقال این دانشگاه از قشم منتفی شده بنابر این استقرار آن در شهرستان ورامین نیز انجام نخواهد شد.

نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: طی جلساتی که با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، تمایل مسوولین شهرستان ورامین به استقرار یکی از واحدهای دانشگاهی پزشکی به وزیر منتقل شد که وی نیز تمایل شفاهی و دستور کتبی خود را جهت اجرای این مهم ارائه کرد.

وی بیان داشت: شورا و شهرداری ورامین در پی عدم استقرار واحد بین الملل دانشگاه شهید بهشتی در این شهرستان در صدد بازپس گیری ساختمانی شدند که در اختیار دانشگاه شهید بهشتی قرار داده بودند که از آن ها خواسته شده تا این امر را به تعویق بیاندازند.

نقوی گفت: وزیر بهداشت روز شنبه ۱۳ دیماه سال جاری میهمان مردم شهرستان های ورامین ، پیشوا و قرچک می باشد و موضوع استقرار یکی از واحدهای دانشگاهی پزشکی دانشگاه شهید بهشتی در شهرستان ورامین در این روز نهایی خواهد شد.

منبع: ایرنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.