خانه » اخبار و رویدادها » حضور مستند ساز جوان ورامینی با شش اثر در جشنواره عمار

حضور مستند ساز جوان ورامینی با شش اثر در جشنواره عمار

محسن اردستانی رستمی مستند ساز جوان ورامینی از حضور خود در جشنواره مردمی فیلم عمار با شش اثر مستند خبرداد. چهار اثر از این شش مستند در خصوص شهدای مدافع حرم هستند که ساخت هر کدام از این مستند ها خود حکایت جالبی دارد.

به گزارش ورامین سیتی، اردستانی با بیان این خبر افزود: چهار اثر از این شش مستند در خصوص شهدای مدافع حرم هستند که ساخت هر کدام از این مستند ها خود حکایت جالبی دارد.

این مستندساز جوان در خصوص چگونگی انتخاب این سوژه برای مستند سازی گفت: در اینترنت فایل وصیت نامه ی شهید مهدی یاغی منتشر شد. برخی از ویژگی های این شهید نظیر خودمانی بودنش در مقابل دوربین رسانه ها باعث شده بود که وی بسیار محبوب شود. ما هم تصمیم گرفتیم که مستند این شهید را کار کنیم و حاصلش مستند «کرار» شد.

اردستانی ادامه داد: زمانی که ما می خواستیم این کار را بسازیم به گلزار شهدای آن ها رفتیم در آن جا بچه های ما چند خانواده ی شهید دیگر را هم دیدند و گفتند که خوب است با این ها هم مصاحبه بگیریم.همان جا یک مادر شهید هم بود که خیلی غمگین بود و به ما گفت که برای پسر من هم مصاحبه بگیرید پسر من اولین شهید مدافع حرم است.

وی در خصوص نحوه ساخت این مستند چنین شرح داد: ما ساعت ۸ شب به خانه ی این مادر شهید رفتیم و ساعت ۲ بامداد خانه ی وی را ترک کردیم. این مادر شهید بی اندازه ما را تحویل گرفت و برای ما تجربه ی بسیار شیرینی بود. نکته این است که حتی حزب الله لبنان که با اکثر مدافعان حرم مصاحبه کرده است با این شهید مصاحبه نکرده بود و به نوعی نوبت مصاحبه اش نرسیده بود که شهید می شود.

کارگردان مستند «همه ی زندگی من» افزود: ما با قصد ساخت مستندی در خصوص شهید مهدی یاغی وارد لبنان شدیم و به ساخت مستند «همه ی زندگی من» رسیدیم.

محسن اردستانی گفت: ما با این نیت که اتفاقات آن جا را روایت کنیم به سمت ساخت این آثار رفتیم. ما البته انگشت کوچک سید مرتضی آوینی هم نمی شویم اما با این قصد که چیزی شبیه مستند های روایت فتح را تولید کنیم مشغول ساخت این آثار مستند شدیم.

وی در خصوص مستند «سراج» که با موضوع زندگی شهید محمد یوسف سراج شهیدی که تکفیری ها به کشتنش افتخار می کنند افزود: ما ربانی که به شهر سور رفتیم آن جا به ما گفتند که خانواده ی این شهید تا کنون با هیچ جا مصاحبه نکرده اند. تکفیری ها کلیپی از شهادت این شهید بزرگوار منتشر کردند که در آن خیلی با آب و تاب از کشتن شهید سراج سخن می گفتند. خدا را شکر روزی ما شد و این خانواده ای که تاکنون با کسی مصاحبه نکرده بودند با ما مصاحبه کردند. البته این مستند مستند کوتاهی است و ما متأسفانه به دلیل کمبود وقت بیش از آن نتوانستیم کار کنیم.

این مستندساز در خصوص ساخت دیگر مستند خود با نام «ابوخلیل» ادامه داد: در مورد مستند دوستان این شهید به ما مراجعه کردند و گفتند که در خصوص این شهید بزرگوار اثری تولید کنیم که ما هم با کمال میل به تولید اثری در خصوص شهید رسول خلیلی بپردازیم.

گفتنی است محسن اردستانی رستمی به جز این چهار اثر که در خصوص مدافعان حرم سخته است دو اثر دیگر با نام های صدای غربت با موضوع فقر مردم جنوب کرمان در رمضان ۹۳ و شهدی تحریم درباره فرمانده گردان شهادت حاج احمد پاریاب که به دلیل تحریم دارو ها در شرایط تحریم شهید شد. را نیز به دبیرخانه جشنواره فیلم عمار برای شرکت در این جشنواره فرستاده است.

منبع: خبرگزاری دفاع مقدس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.