خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » پلیس راهور ورامین از موتور سواران متخلف شکایت قضایی می کند

پلیس راهور ورامین از موتور سواران متخلف شکایت قضایی می کند

police

رئیس پلیس راهور شهرستان ورامین گفت : پلیس راهور از موتور سواران متخلف شکایات قضایی کرده و آنان را احضار خواهد کرد.

سرهنگ محمدرضا محمدی گفت : با بررسی های صورت گرفته مشخص گردیده که بیشتری میزان تصادفات رخ داده در شهرستان مربوط به تصادف عابران پیاده و موتور سواران است که رسیدگی به این مهم در دستور کار پلیس راهور قرار دارد .

وی گفت : در راستای مقابله با موتور سواران متخلف طرح های مختلفی مانند ایستگاه های گشت و توقف موتور سواران در سطح شهرستان اجرا شده و خواهد شد و موتور این دسته از افراد متخلف توقیف و به پارکینگ منتقل خواهد شد .

وی بیان داشت : با بررسی موتور سیکلت های متخلف توقیف شده مشخص گردید که اکثر این موتورها مربوط به افراد مسن و کسانی است که با اولین اخطار پلیس توقف کرده و در صورت نداشتن مدارک و یا نداشتن کلاه ایمنی اعمال قانون می شوند و در این بین برخی از افراد به شیوه های مختلف از چنگال قانون فرار می کنند و نمی توان با آنها برخورد کرد.

محمدی افزود : پلیس برای مقابله با این افراد با هماهنگی صورت گرفته با دادستان شهرستان ، با برداشتن شماره پلاک موتور سواران متخلف از آنان طرح شکایت نموده و با ارسال احضاریه ، آنان را به پلیس راهور فرا خوانده و با آنها برخورد قانونی خواهد کرد.

وی تأکید کرد: اجرای این طرح چند مزیت دارد که نخست این که راکبان متخلف موتور سوار دیگر نمی توانند از قانون فرار کنند و در هر صورت شناسایی و اعمال قانون خواهند شد ضمن این که مالکین موتورسیلکت نیز مجبور می شوند که دیگر وسیله نقلیه خود را به افراد غیر مسوول نسپارند چون پلیس مالک موتور سیکلت را احضار می کند.

وی گفت : با اجرای این طرح به موتور سیکلت های متخلف هیچ گونه خدماتی ارائه نمی شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان ورامین از خریداران موتور سیکلت خواست تا در هنگام معامله خرید موتور، استعلام لازم را از پلیس راهور دریافت نمایند تا آن موتور سیکلت جزو متخلفین ثبت نشده باشد.

irna

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.