خانه » اخبار و رویدادها » خاطرات خارق‌العاده‌ی یک شهید در کتاب «شهید ابن الشهید»

خاطرات خارق‌العاده‌ی یک شهید در کتاب «شهید ابن الشهید»

rahim-makhdoomi

رجانیوز:رحیم مخدومی گفت: «نگارش کتاب «شهید ابن الشهید» با موضوع خاطرات «شهید محمود امان‌اللهی» خرداد ماه توسط «نشر شاهد» به چاپ می‌رسد. شخصیت این شهید بسیار منحصر به فرد است. از لحاظ قوای نظامی ایشان کار در ارتش، سپاه، بسیج، کمیته، نیروی انتظامی و وزارت کشور را تجربه کردند. این شهید در همان اوایل جنگ اسیر می‌شوند؛ اما عراقی‌ها به خاطر جراحات فراوانی که داشتند، ایشان را آزاد می‌کنند. جراحات ایشان تا حدی بود که همه فکر می‌کردند شهید شده و حتی مجلس ختم هم برای ایشان برگزار شده بود. اما پس از رهایی از بند اسارت و بهبود نسبی وضعیت جسمانی دوباره به جبهه برمی‌گردند و چندین بار دیگر نیز مجروح و شیمیایی می‌شوند.»

«مخدومی» در توضیح شخصیت این شهید بزرگوار ادامه داد: «ایشان مداح بسیار خوبی هم بودند و مجالس مداحی این شهید حال و هوای خاصی داشت. جالب است که شهادت «شهید امان‌اللهی» همانند کل دوران زندگیش ایثارگرانه بود؛ قبل از شهادت در سال ۷۹ وصیت کردند که اعضای بدن‌شان اهداء شود با این کار به سه نفر زندگی دوباره بخشیدند. «مرحوم ابوترابی» ارادت ویژه‌ای به «شهید امان‌اللهی» داشت و در مراسم ختم این شهید مدام از رشادت‌هایش می‌گفت. از آن جهت که این شهید خودش فرزند شهید بود، نام کتاب را «شهید ابن الشهید» گذاشتم.»

 فارس: رحیم مخدومی نویسنده ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، درباره تازه‌ترین اثر در دست نگارش خود،‌ بیان داشت: در حال نگارش کتابی درباره شهید “محمود امان‌الهی” هستم که طی هفته آینده تحویل ناشر می‌شود.

وی افزود: شهید امان‌الهی، یک شخصیت ویژه، منحصر به فرد و فرزند شهید است که در عین حال هم اسارت و هم دوره جانبازی را تجربه کرده است و در ارگان‌های مختلف نظیر سپاه پاسداران و نیروی انتظامی خدمت کرده است.

مخدومی ابراز داشت: شهید امان‌الهی در قضیه اشغال خرمشهر مجروح و به اسارت در دشمن درآمد و قبل از اینکه قطعنامه امضاء شود، اواسط جنگ آزاد و دوباره به جبهه باز می‌گردد.

وی ادامه داد: شهید محمود امان‌الهی یک مداح خوش صدا بوده و دارای یک شخصیت بارز “مردمداری” است، زیرا این شهید در کردستان که محل سکونت‌اش بود، ‌همیشه درب منزلش به روی مردم باز بوده و به رفع مشکلات آن‌ها ‌پرداخته است.

این نویسنده گفت: شهید امان‌الهی بعد از جنگ تحمیلی به شهادت می‌رسد و در واقع خادم مردم بود، او قبل از رسیدن به درجه شهادت وصیت می‌کند که اعضای قابل اهدا خود را به افراد نیازمند اهدا کنند که با اهدای اعضای این شهید، چند نفر به ادامه حیات باز می‌گردند، همچنین پدر این شهید از پیش‌مرگان کُرد مسلمان قبل از انقلاب بود که توسط ضد انقلاب به شهادت رسید.

وی افزود: عنوان کتاب محمود امان‌الهی را “شهید بن شهید” نامگذاری کردم که این اثر تا پایان خرداد سال جاری از سوی انتشارات “شاهد” منتشر و روانه بازار نشر می‌شود

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.