خانه » اخبار و رویدادها » همایش روحانیون و ائمه جماعات ورامین برگزار شد

همایش روحانیون و ائمه جماعات ورامین برگزار شد

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، آیت الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی صبح امروز در همایش روحانیون و ائمه جماعات ورامین که در مصلی صاحب الزمان(عج) این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: اعتقاد و عمل دو عاملی است که سرنوشت زندگی انسان در دنیا و آخرت را رقم می زند، اعتفاد یک عمل قلبی است زیرا انسان باید با تدبر در عالم وجود و خلقت به این نتیجه برسد که در این عالم خالقی مقتدر وجود دارد که همه چیز از آن نشأت می گیرد، به همین دلیل نیز فرد معتقد همواره در حال تفکر کردن است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر عمل، کاری بس دشوار و سخت است زیرا انسان باید از ابتدای خلفت تا پایان عمر اعمالی مطابق با رضایت خداوند انجام دهد و خدا، رسول اکرم (ص) و اهل بیت (ع) نیز بر این اعمال نظارت لازم را دارند که متأسفانه باید گفت که گناهانی که در جامعه رخ می دهد در اثر غفلت از خداوند متعال است.

محمودی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترش تفکر تشیع در جهان عنوان کرد: اکنون فرهنگ شیعه در اقصی نقاط جهان نفوذ کرده و بسیاری از جوانان و مردم کشورهای اروپایی و آمریکا در منابع و کتب شیعه تفکر می کنند.

دشمنان از گسترش فرهنگ تشیع در جهان به شدت عصبانی و نگران هستند

نماینده ولی فقیه در ورامین افزود: دشمنان اسلام ناب محمدی از گسترش فرهنگ تشیع در جهان به شدت عصبانی و نگران هستند به همین دلیل دنیای کفر و شرک با تجهیز و بهره مندی از امکانات متنوع نظیر ماهواره و اینترنت و با بودجه های سرسام آور تلاش دارد تا نسبت های ناروایی را به شیعه زده و دنیا را نسبت به مکتب حقه تشیع تحریک کنند.

وی تأکید کرد: امروز اوضاع بسیار دشوارتر از گذشته شده و تلاش های دشمن برای از بین بردن تشیع در جهان گسترش پیدا کرده لذا وظیفه روحانیون  در این مقطع زمانی بسیار حساس و خطیر است.

روحانیون در عمل مردم را به سوی مسائل دینی ترغیب کنند

محمودی یادآور شد: متأسفانه اکنون به راحتی قرآن کریم به عنوان مهمترین کتاب مسلمانان و امانت الهی نبی مکرم اسلام سوزانده و به مقدسات اسلامی توهین می شود و این یک زنگ خطر بزرگ برای اسلام ناب محمدی بوده که به صدا درآمده است.

این مسئول اضافه کرد: چرا باید مساجد کشور از حضور جوانان و نوجوانان خلوت باشد، اگرچه تعدادی از جوانان متدین در مساجد حضور پیدا می کنند اما نسبت به جمعیت جوان کشور این آمار نگران کننده است که باید روحانیون و ائمه جماعات فعالیت خود را منسجم تر کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ورامین گفت: علما همواره به عنوان سنگربانان دفاع از دین محسوب می شوند و تعداد زیادی از علما و روحانیون نیز در این راه به شهادت رسیدندف در شرایط امروز نیز باید روحانیون با عمل و کردار خود، مردم را به سوی مسائل دینی ترغیب کنند.

هسته مرکزی یاوران نماز در مساجد ورامین تشکیل می شود

در ابتدای این همایش حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد با اشاره به تشکیل هسته مرکزی یاوران نماز در ورامین اظهار داشت: هر یک از مساجد باید یک هسته مرکزی یاوران نماز را با هدف جذب و ترغیب نوجوانان و جوانان به نماز انجام دهند.

رئیس ستاد اقامه نماز ورامین افزود: ریاست هسته مرکزی یاوران نماز در مساجد به عهده امام جماعت بوده و معاون طرح و برنامه، معاون آموزش و پژوهش، روابط عمومی و معاونت پشتیبانی نیز در این هسته عضو هستند.

وی ادامه داد: ائمه جماعات پرچمداران هدایت هستند و به همین دلیل باید از پتانسل های خود به خوبی بهره برده و نماز را در جامعه و میان نسل جوان و نوجوان کشور نهادینه کنند زیرا امروز اقامه نماز یک ضرورت انکار ناپذیر است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.