خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد در ورامین برگزار شد

جشن گلریزان زندانیان جرائم غیر عمد در ورامین برگزار شد

81247994-5841019

در این مراسم که شامگاه چهارشنبه در تالار هامون ورامین و با حضور مسوولان و خیرّین نیک اندیش این شهرستان برگزار شد، زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان ورامین فراهم آمد.

محسن خوانساری شامگاه چهارشنبه در مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد که در تالار هامون ورامین برگزار شد گفت : خیرین نیک اندیش شهرستان ورامین با پرداخت ۲ میلیارد ریال وجه مورد نیاز ، زمینه آزادی ۷۳ زندانی جرائم غیر عمد را فراهم آورده و آنان را به آغوش خانواده بازگرداندند.

وی گفت: ستاد دیه استان تهران در برگزاری این جشن گلریزان تعهد کرده بود که ۱۰ برابر کمک های خیرخواهانه جمع آوری شده، به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان و خانواده آنان کمک کرده و زمینه آزادی آنان را فراهم خواهد کرد.

فرماندار ورامین اظهار داشت: این سعادت بزرگی است که خداوند نصیب انسان های پاک خود کرده تا آنان بتوانند از از ثروت و دارایی خویش در راه آزادی زندانیان و شادی خانواده های آنان استفاده کنند و این موهبت نصیب هر انسانی نمی شود زیرا شیطان همواره در کمین افراد نشسته تا او را از انجام کارهای خیر بازدارد.

وی تصریح کرد: کسانی که به دلیل مشکلات مادی اعم از بدهی های مالی ، دیه و یا مهریه در زندان به سر می برند در صورتی که از زندان رهایی پیدا کنند می توانند مشکلات خود را با کار و تلاش برطرف نمایند و در بند بودن آنان تنها به افزایش مشکلات اجتماعی کمک کرده و خانواده آنان با مشکلات فراوانی مواجه می شوند.

خوانساری گفت: خیرین نیک اندیشی که امروز در این مکان حمایت های مادی و معنوی خویش را به افراد نیازمند ارزانی می کنند نه تنها خانواده زندانیان که جامعه را از بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی نجات می دهد که یقینا خود آنان نیز از مواهب مادی و معنوی رفتار خویش بهره مند خواهند شد .

فرماندار ورامین افزود: سنت حسنه کمک به نیازمندان نباید تنها به ایام ماه مبارک رمضان محدود شود بلکه این عمل خیرخواهانه باید در طول سال نیز صورت گیرد تا به واسطه این مهم ، بسیاری از نیازمندانی که به هر دلیل با مشکلات مادی دست و پنجه نرم می کنند بتوانند از موهبت آزادی برخوردار شوند .

رئیس انجمن حمایت از زندانیان شهرستان ورامین در این مراسم گفت: خیرّین و نیک اندیشان شهرستان ورامین گرد هم جمع شده اند تا با کمک های مادی و معنوی خویش زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد از مهریه ، دیه و یا بدهی مالی فراهم نمایند و همراهی مسوولان شهرستان نیز اهمیت این حرکت خیرخواهانه را نشان می دهد.

حسین خلیلی گفت: در طول سال گذشته خیرین نیک اندیش شهرستان ورامین، زمینه آزادی ۳۵ زندانی جرائم غیر عمد شهرستان را فراهم کردند و امشب تلاش دارند تا با حمایت های مادی و معنوی خویش، ۷۳ زندانی جرائم غیر عمد را فراهم آورده ودر این ماه مبارک خانواده این زندانیان را شاد نمایند.

وی بیان داشت: خیرین شهرستان ورامین سال گذشته با پرداخت یک میلیاد و ۴۸ میلیون و ۵۹۰ میلیون ریال زمینه آزادی زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم کرده و آنان را به آغوش خانواده و جامعه بازگرداندند.

خلیلی افزود: وقتی فردی به دلیل بدهی مالی به زندان می افتد نه تنها خود وی که خانواده های زیادی تنبیه می شوند و این امر مشکلات و معضلات بسیاری را برای جامعه به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: انجمن حمایت از زندانیان در راستای خدمت رسانی و حمایت از خانواده زندانیان ، در طول سال گذشته بیش از ۶۵۰ میلیون ریال کمک نقدی به خانواده زندانیان ارائه کرده است.

رئیس انجمن حمایت از زندانیان شهرستان ورامین گفت: همچنین در راستای رفع نیازهای مادی و تأمین مایحتاج عمومی خانواده زندانیان ، این انجمن در طول سال گذشته بیش از ۳۵۰ میلیون ریال خواروبار به این خانواده ها ارائه کرده است.

وی افزود: انجمن حمایت از زندانیان در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و کمک به زنان زندانیان ۲۸۰ قواره چادر مشکی تهیه به همسران مددجویان تقدیم کرده است .

رئیس انجمن حمایت از زندانیان شهرستان ورامین گفت: در ابتدای سال ۹۲ تعداد پرونده های موجود در این انجمن ۲۶۰ فقره بود که در طول سال جاری ۴۵ پرونده دیگر نیز به این تعداد افزوده شده و با حمایت خیرّین و تلاش مسوولان ۱۰۰ پرونده این زندانیان مختومه شد.

وی اظهار امیدواری کرد در سایه تلاش و همت مسوولان و نیز همراهی خیرّین نیک اندیش، زمینه آزادی تعداد بیشتری از زندانیان جرائم غیر عمد در شهرستان ورامین فراهم شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.