خانه » اخبار و رویدادها » ورامین؛ آماده برگزاری راهپیمایی روز جــــــــــــهـانـــی قـــــــــــــــــــدس/ مسیر راهپیمایی: از میدان امام حسین(ع) به سوی مسجد جامع ورامین

ورامین؛ آماده برگزاری راهپیمایی روز جــــــــــــهـانـــی قـــــــــــــــــــدس/ مسیر راهپیمایی: از میدان امام حسین(ع) به سوی مسجد جامع ورامین

به گزارش ورامین سیتی، آیت الله سید مرتضی محمودی با اشاره به حوادث تأسف بار رخ داده در کشورهای اسلامی اظهار داشت: حوادثی که در ماه های گذشته در برخی کشورهای اسلامی نظیر سوریه، عراق و فلسطین رخ داده، قلب هر انسانی را به درد می آورد.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/rooz-e-ghods/1392/rahpeymaei-ruz-ghods-1392-varamincity%20(1).jpg

امام جمعه ورامین افزود: متأسفانه برخی جریان ها که پرورش یافته آمریکا و استکبار جهانی هستند، با به دست گرفتن پرچم اسلام و با شعار احیای اسلام از هیچ جنایتی در سرزمین های اسلامی دریغ نمی ورزند و خدشه دار کردن وجه اسلام و مسلمانان در سراسر جهان را دنبال می کنند.

هیچگاه آرمان فلسطین از اذهان و یادها بیرون نخواهد رفت

وی ادامه داد: آنچه باعث تأسف بوده، حمایت و سکوت برخی کشورهای مرتجع عرب در قبال جنایاتی است که در فلسطین و عراق روی می دهد و در این میان آن کشوری که از اختلاف میان کشورهای اسلامی بهره می برد، آمریکا و اسراییل هستند.

محمودی اضافه کرد: امروز وحدت امت اسلامی و قرار گرفتن در یک جبهه واحد، یک ضرورت انکارناپذیر است و اگر ملتها و دولت های اسلامی به دنبال خنثی سازی تلاشهای آمریکا و قدرت های مستکبر غربی هستند باید در یک مسیر و با وحدت و اتحاد حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با اشاره به حملات گسترده رژیم صهیونیستی به غزه عنوان کرد: اسرییل با حمایت آمریکا و برخی کشورها، شدیدترین حملات را بر سر مردم بی دفاع غزه انجام می دهد و مجامع بین المللی در این زمینه سکوت می کنند.

وی افزود: حمله به مراکز درمانی و مساجد و کشتار کودکان و زنان بی دفاع، اوج قساوت و زورگویی اسراییل را نشان می دهد و حقیقتا روز جهانی قدس امسال از ویژگی و حساسیت ویژه ای نسبت به سال های گذشته برخوردار است.

محمودی ادامه داد: حضور مردم کشورهای اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر به مردم فلسطین این پیام را می رساند که مردم آزادی خواه جهان در کنار آنان بوده و هیچگاه آرمان فلسطین از اذهان و یادها بیرون نخواهد رفت.(مهر)

مسیر راهپیمایی روز جهانی قدس به شرح زیر اعلام می‌شود:

ورامین: از میدان امام حسین(ع) به سوی میدان امام خمینی (ره) و مسجد جامع شهرستان ورامین با سخنرانی مهرداد بذرباش، نماینده مردم تهران و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی

مردم ایران هموراه حامی مردم ستم دیده غزه هستند
محسن خوانساری فرماندار شهرستان ورامین در خصوص جنایات اسرائیل در غزه گفت: آنچه را در غزه شاهد هستیم نتیجه سکوت جهانیان در برابر ظلم و ستم است.وی افزود: گروهک های فاسد تکفیری و داعش با کشتار کودکان و زنان بی پناه در حالی مورد حمایت کشورهای غربی هستند که آمریکا سعی در القاء چهره اسرائیل بعنوان یک کشور ظلم دیده را دارد.وی گفت: کسانی که خود پرچم دار دموکراسی و حقوق بشرند درواقع بانیان اصلی ظلم ، فساد و تباهی در کشورهای جهان هستند.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/rooz-e-ghods/1392/rahpeymaei-ruz-ghods-1392-varamincity%20(8).jpg

فرماندار ورامین گفت: آنچه که باعث شد بعد از ۸ سال جنگ تحمیلی ، دیگر هیچ کشوری جرعت تجاوز به خاک کشورمان نکند وجود فرهنگ شهادت و ایثارگری در مذهب مردم کشورمان بود.

وی گفت: وجود رهبری امام خمینی(ره) در زمان انقلاب و جنگ تحمیلی ۸ ساله و همچنین وجود رهبری امام خامنه ای (حفظ الله تعالی) از نعمتهای بزرگی بوده و است که بابت آن باید شکر گزار خداوند باشیم.

وی افزود: رهنمود های رهبری کشورمان را از ابتدا انقلاب تاکنون از بلایا و دسیسه های دشمنان نظام و اسلام مصون داشته است.

وی گفت: امام خامنه ای نه تنها رهبری جامعه ایرانی هستند بلکه رهبری مردم آزاده و ستم دیده جهان نیز می باشند.

خوانساری گفت: مردم فلسطین و لبنان بدانند که مردم کشور ایران همواره پشت و پناهشان خواهند بود و بزرگترین دعای مردم ایران از خداوند منان آزادی و استقلال این کشورهای ستم دیده است.

وی گفت: در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مردم مظلوم نواز و مسلمان ایران با حضور با شکوه در راهپیمائی روز قدس به ملل ظالم و زورگوی جهان بخصوص آمریکا و اسرائیل جنایتگر نشان خواهند داد مردم سلحشور و شجاع ایران همواره حامی مردم مظلوم فلسطین و لبنان خواهند بود.(روابط عمومی فرمانداری)

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/rooz-e-ghods/1392/rahpeymaei-ruz-ghods-1392-varamincity%20(4).jpg

بصیرت امام راحل (ره) مبنی بر نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس بر کسی پوشیده نیست

حجت‌الاسلام سید محسن محمودی با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در نوار غزه اظهار داشت: کشتار وحشیانه مردم مظلوم فلسطین نوعی نسل‌کشی است و رژیم سفاک صهیونیستی آگاهانه و با برنامه قبلی به این نسل‌کشی اقدام می‌کند.

رئیس ستاد برگزاری مراسم روز جهانی قدس شهرستان‌های استان تهران افزود: جنایات فجیعی که توسط این رژیم علیه مردان، زنان و کودکان بی‌گناه در حال انجام است در دنیا سابقه نداشته است و مجامع بین‌المللی هم بسیار وقیحانه در مورد این جنایات سکوت کرده‌اند.

وی ضمن انتقاد از سکوت جوامع مسلمان در برابر وحشی‌گری‌های اسرائیل عنوان کرد: برخی حکام مرتجع عرب در قبال جنایات رخ داده در فلسطین سکوت کرده و برخی مجامع بین‌المللی و استکبار جهانی از رژیم غاصب اسرائیل حمایت می‌کنند و همین امر فلسطینیان را آسیب‌پذیرتر کرده است.

حجت‌الاسلام محمودی متذکر شد: بصیرت و پیش‌بینی امام راحل (ره) مبنی بر نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس بر کسی پوشیده نیست.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/rooz-e-ghods/1392/rahpeymaei-ruz-ghods-1392-varamincity%20(7).jpg

این مسئول افزود: توانمندی و قدرت دفاعی جنبش حماس و به هلاکت رسیدن تعداد زیادی از افسران رژیم صهیونیستی موجب وحشت سران اسرائیلی شده به طوری که هم‌اکنون اسرائیل به دنبال آتش‌بس و کاهش میزان خسارات وارده بر خود است.

رئیس ستاد برگزاری مراسم روز جهانی قدس شهرستان‌های استان تهران بیان کرد: ستاد برگزاری مراسم روز جهانی قدس از مدت‌ها قبل در شهرستان‌های استان تهران تشکیل شده و برای برگزاری راهپیمایی باشکوه و دشمن‌شکن برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است، انشاالله در روز جمعه حماسه‌ای ماندگار از ملت ایران ثبت خواهد شد.

محمودی ادامه داد: راهپیمایی یوم‌الله روز جهانی قدس از ساعت ۱۱ صبح در شهرستان‌های استان تهران آغاز و به مصلاهای نماز جمعه ختم خواهد شد، سخنرانان و کارشناسان مسائل سیاسی نیز درباره آخرین وضعیت غزه برای مردم سخن خواهند گفت.

امسال راهپیمایی روز قدس اهمیت صدچندان دارد

علی حیدریان اظهار داشت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به فرموده معمار کبیر انقلاب در دفاع از مردم مظلوم و آواره فلسطین روز جهانی قدس نامیده شده تا مسلمانان سراسر جهان انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی نشان دهند.

شهردار ورامین تصریح کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس پیام‌آور نجات مظلومان و روز حمایت از مظلوم و دشمنی با ظالم و همبستگی همه مسلمانان جهان می‌باشد.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/rooz-e-ghods/1392/rahpeymaei-ruz-ghods-1392-varamincity%20(13).jpg

وی ادامه داد: امسال راهپیمایی روز قدس اهمیت صدچندان دارد، چرا که علاوه بر فریاد مظلومیت فلسطین اشغالی، روز ایستادگی در برابر استکبار جهانی است.

حیدریان بیان داشت: خادمان شما در شهرداری و شورای اسلامی شهر هم‌پای حضور گسترده اقشار مختلف ولایت‌مدار دیار ۱۵ خرداد در روز راهپیمایی روز جهانی قدس، حماسه‌ای جاودانه خلق کرده و ضمن اعلام تاسف از وضعیت اسفناک این روزهای غزه و شجاعیه و کشتار بی‌رحمانه کودکان و نوجوانان، یکبار دیگر همچون گذشته پایبندی خود به این انقلاب و نظام را در سایه منویات مقام معظم رهبری ثابت کرده که مهم‌ترین پیام روز قدس ولایت‌پذیری است.(فارس)

مردم ورامین همواره در راهپیمایی روز جهانی قدس، حضوری حماسی و دشمن شکن داشته اند

سید رضا طباطبایی با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس اظهار داشت: روز جهانی قدس امسال مصادف با حملات بی رحمانه رژیم صهیونیستی به نواز غزه و کشتار کودکان و زنان فلسطینی شده به همین خاطر از اهمیت و حساسیت ویژه ای برخوردار است.

معاون سیاسی-انتظامی فرمانداری ورامین افزود: حمله ددمنشانه نظامیان اسراییلی به مرکز درمانی معلولان که روز گذشته اتفاق افتاد، اوج قساوت و بی رحمی رژیم صهیونیستی را به نمایش گذاشت که برای رسیدن به هدف خود از هر ابزاری استفاده می کنند.

وی ادامه داد: امروز گروه های تکفیری و منحرف در برخی کشورهای اسلامی همان راه آمریکا و پیروانش را دنبال و با ایجاد ناامنی سعی دارند تا چهره اسلام را در میان مردم جهان خدشه دار کرده و ملت های مسلمان را از مسیر وحدت و یکپارچگی دور کنند.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/rooz-e-ghods/1392/rahpeymaei-ruz-ghods-1392-varamincity%20(14).jpg

طباطبایی با اشاره به حضور پرشور مردم ورامین در راهپیمایی های روز قدس در سال های گذشته بیان داشت: مردم ورامین همواره در راهپیمایی روز جهانی قدس، حضوری حماسی و دشمن شکن داشته و نشان دادند که در کنار مردم فلسطین قرار دارند و امسال نیز با توجه به اتفاقات رخ داده، قطعا شاهد حضور پرشور تر مردم خواهیم بود به طوری که بهترین راهپیمایی روز قدس سال های اخیر رقم خواهد خورد.

این مسئول سپس خطاب به مسئولین ادارات شهرستان تأکید کرد: همه ادارات و نهادهای ورامین باید در جهت پاسداشت روز جهانی قدس از همه توان و ظرفیت های خود استفاده کنند به همین خاطر مسئولین ادارات با نصب بنرهای مختلف، ضمن دعوت مردم به شرکت در راهپیمایی روز قدس، فضای شهر ورامین را فلسطینی کنند.

وی متذکر شد: حضور مردم در مساجد و اماکن مذهبی در ماه مبارک رمضان این فرصت را در اختیار روحانیون و مبلغان مذهبی قرار می دهد که با تببین اتفاقات رخ داده در فلسطین، مردم را به حضور پرشورتر در راهپیمایی روز جهانی قدس تشویق کنند.(مهر)

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/rooz-e-ghods/1392/rahpeymaei-ruz-ghods-1392-varamincity%20(12).jpg

آمادگی جامعه ورزش ورامین برای حضور پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس

مجید بذرافشان ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی برنامه‌های روز قدس که در اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین برگزار شد، ضمن برشمردن اهمیت این روز در شرایط فعلی فلسطین اظهار داشت: در این شرایط حساس باید وظیفه خود را در راستای دفاع از مسلمانان انجام داده و با حضور باشکوه خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، انزجار خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید برنامه راهپیمایی روز قدس به بهترین شکل ممکن سازماندهی شود، گفت: دعوت ورزشکاران برای حضور حداکثری در این راهپیمایی به عنوان نماد دفاع و حمایت مسلمانان از مردم مظلوم فلسطین امری ضروری است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین با اشاره به اینکه مردم ما سابقه ذهنی قوی در مورد روز قدس دارند، افزود: حضرت امام (ره) با دوراندیشی توجه جهان اسلام را به مهمترین مشکلشان یعنی مسئله فلسطین جلب کرد و کمتر کسی تصور می‌کرد که بتواند به این اندازه در ایجاد وحدت بین مسلمین و ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه اثرگذار باشد و راهپیمایی روز جهانی قدس امسال مسلمانان جهان، باید لرزه سهمگینی بر قلب رژیم اشغالگر قدس بیندازد و سکوت مجامع بین‌المللی را در قبال جنایات این رژیم وحشی بشکند.

بذرافشان با توجه به اتفاقاتی که در منطقه رخ داده و بی‌توجهی سران اعراب به این اتفاقات موجبات همراهی با مستکبران و صهیونیست‌ها برای تخریب خاکریز مقاومت جهان اسلام را فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال باید سکوت تاسف بار سیاستمداران کشورهای مرتجع عرب منطقه و سازمان‌های بین‌المللی را بشکند و زمینه‌ای برای محکومیت جنایات اسرائیل باشد.

بذرافشان در پایان از تمام جامعه ورزش شهرستان ورامین درخواست کرد با حضور همه جانبه خود در راهپیمایی روز قدس حمایت خود را از مردم مظلوم غزه نشان دهند.(فارس)

بیانیه های ادارات و نهادهای ورامین به مناسبت روز جهانی قدس

دانشگاه جامع علمی کاربردی ، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین ، دانشگاه آزاد اسلامی ، شهرداری ورامین و دیگر نهادهای شهرستان ورامین در بیانیه های جداگانه تاکید کردند که به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی ، روز قدس، روز آزمایش بزرگ ملتهای مسلمان است و باید از همیشه پرشورتر برگزار شود.

در این بیانیه ها آمده است که بلندگوهای زور و تزویر در تلاشند تا با طرح مسائل فرعی، افکارعمومی جهان را از توجه به روز جهانی قدس بازدارند و از نظر تبلیغاتی این واقعه عظیم را تحت الشعاع مسائل دیگر قرار دهند.

در بیانیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین نیز آمده است : قدس، قبله نخستین و حرم دوم مسلمانان جهان، سرزمین اصلی و وطن میلیون ها آواره مسلمان فلسطینی است که توسط صهیونیست ها غصب و از دست ساکنانش خارج شده است.

روز قدس، میراث حضرت امام خمینی (ره) و تأکید بر مقابله مستضعفان با مستکبران دارد و روزی است که همه مسلمانان جهان یک صدا بر آزادی انسانیت فریاد می زنند تا از قید اسارت و بردگی شیاطین بزرگ و ابر قدرت ها رها شوند.

روز جهانی قدس، روز همبستگی بین المللی جهان اسلام و روز مبارزه مسلمانان با رژیم صهیونیستی برای تعیین سرنوشت مردم فلسطین است روزی که به تعبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران روز تمایز میان منافقان و مؤمنان متعهد است.

از این رو دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا روز قدس را نماد فریادی بلند در برابر زورگویی و ستمگری و سرآغاز حرکت به سوی خورشید رهایی سرزمین های اشغالی از سیطره رژیم صهیونیست می داند.

اینک ملت مؤمن، انقلابی و روزه دار ایران اسلامی در برهه ای که نظام سلطه و استکبار جهانی با فتنه انگیزی در کشورهای اسلامی، قصد تضعیف اسلام و جبهه بیداری اسلامی را دارد، با شناخت درست و درک لحظه ها و بصیرت مندی خود پرشورتر از سال های قبل نسبت به حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس همگام، هم صدا و همدل با سایرمسلمانان در دیگر بلاد اسلامی خواهند خروشید و فریاد آزادی قدس شریف را سر خواهند داد.

جای تردید نیست که دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین – پیشوا همانند سال های متمادی مبارزه و حمایت در آخرین جمعه ماه صیام در کنار ملت مظلوم فلسطین و همگام با غیرت مردان و زنان پاکدامن ایران زمین، خفت و خواری نطفه نامشروع و جعلی صهیونیسم را بار دیگر به دنیا معرفی خواهند کرد.

۲۰ پایگاه هلال احمر کمک های مردم ورامین را به غزه جمع آوری می کند

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ورامین از استقرار ۲۰ پایگاه هلال احمر جهت جمع آوری کمک های مردمی به مردم مظلوم غزه در این شهرستان خبر داد.

حمیدرضا کرمانشاهی گفت: جمعیت هلال احمر در راستای رسالت ذاتی خود مبنی بر کمک رسانی به مردمی که در حوادث و فجایع بین المللی آسیب می بییند ، اقدام به برپایی پایگاه هایی برای جمع آوری کمک های انسان دوستانه کرده است و کمک های آنان را به مردم مظلوم غزه ارسال می کند.

وی اظهار داشت: با هماهنگی های به عمل آمده همزمان با روز جهانی قدس ۲۰ پایگاه ثابت و سیار در مصلاهای نماز جمعه، مسیرهای راهپیمایی و میدان اصلی شهرهای ورامین، جواد آباد و شهرستان قرچک مستقر و کمک های انسان دوستانه مردم روزه دار این شهرستان ها جهت یاری رساندن به مردم غزه را جمع آوری می کند.

وی تصریح کرد: پایگاه های جمع آوری کمک های نقدی مردمی از امروز پنجشنبه تا پایان روز عید سعید فطر در اماکن عمومی و پرتردد این شهرها مستقر خواهند بود.

وی بیان داشت : حساب شماره ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی نزد بانک ملت و حساب ارزی شماره ۷۰۲۰۷۰ نزد بانک ملی آماده دریافت کمک های نقدی هموطنان به مردم مظلوم فلسطین و غزه می باشد.(ایرنا)

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.