خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » انتقادات نقوی به شهرداری و شورا ادامه دارد/ حدوداً ۱۰۶ سال بعد راه آهن می‌تواند منتقل شود/ آیا هیچ انسان عاقلی چنین کاری را انجام می‌دهد؟!/ در مقابل اجرا شدن طرح مترو که یکی از مطالبات مردم است ایستاده اند/خودم به شهردار زنگ زدم و گفتم جلوی پل خاکی را بگیرید…

انتقادات نقوی به شهرداری و شورا ادامه دارد/ حدوداً ۱۰۶ سال بعد راه آهن می‌تواند منتقل شود/ آیا هیچ انسان عاقلی چنین کاری را انجام می‌دهد؟!/ در مقابل اجرا شدن طرح مترو که یکی از مطالبات مردم است ایستاده اند/خودم به شهردار زنگ زدم و گفتم جلوی پل خاکی را بگیرید…

naghavi varamincity

درواقع شورای شهر و شهرداری حدود ۱۰۰ سال بعد می‌توانند طرح تفصیلی را اجرایی کنند، و با این وجود در مقابل اجرا شدن طرح مترو که یکی از مطالبات مردم است ایستاده اند و آن را غیرعملی کرده اند.

 سید حسین نقوی حسینی نماینده شهرستان های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی در رابطه با پروژه مترو ورامین بیان داشت: پروژه مترو یک پروژه واحد ملی است و اعتبارات آن هم از طریق اعتبارات ملی تامین می‌شود و هیچ اعتباری را شهرستان ها تامین نمی‌کنند که بین آنها تبعیضی باشد، نه شهرستان ورامین اعتباری تامین می‌کند و نه شهرستان های پیشوا و نه قرچک.

وی افزود: اعتبارات موجود از طریق دولت تامین می شود و ربطی به شورای شهر ندارد.

نقوی ضمن بیان اینکه اعتبارات اجرای طرح های ملی از طریق دولت تامین می شود و ربطی به شورای شهر ندارد در خصوص طرح تفصیلی گفت: طرح تفصیلی توسط شورای شهر تصویب شده و هیچ ضمانت دولتی و ملی ندارد، یعنی طرح تفصیلی را باید با اعتبارات شهر اجرا کنیم.

وی ادامه داد: انتقال راه آهن در طرح تفصیلی آمده است که معنای آن این است که با اعتبارات و درآمد شهر خودمان راه آهن را از داخل شهر منتقل کنیم.

نقوی همچنین افزود: برای انتقال راه آهن به بیرون شهر ورامین، ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه لازم است، و از طرفی نیز باید این را در نظر داشته باشیم که  اعتبار سالانه شهرداری ورامین در حوزه عمرانی ۸ میلیارد تومان است.

نماینده مردم شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: که اگر تمام بودجه عمرانی شهرداری ورامین را به انتقال راه آهن ورامین به بیرون شهر اختصاص بدهیم حدوداً ۱۰۶ سال بعد راه آهن می‌تواند منتقل شود؛ یعنی جلوی اجرای پروژه مترو را بگیریم که ۱۰۶ سال بعد راه آهن منتقل شود، و این سوال مطرح می‌شود که آیا هیچ انسان عاقلی چنین کاری را انجام می‌دهد؟!

نقوی در ادامه عنوان داشت: اگر قرار باشد اعتبارات انتقال راه آهن به بیرون ورامین از طریق دولت تامین شود، اعتبار لازم برای این انتقال ۵ برابر می شود یعنی ما سالها معطل می‌شویم برای پروژه ای غیرعملی، چنین حرفی با عقل، منطق و اقتصاد ما مطابق نیست، و مخالفین اجرای مترو با طرح قبلی فقط در مقابل طرحی که به نفع مردم است ایستاده اند.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات عمرانی شهرستان از جمله آسفالت نبودن برخی معابر اظهار داشت: شهرداری اگر چنین  بودجه ای دارد که می‌تواند طرح تفصیلی را اجرا کند، پس چرا این مشکلات را که به مراتب کم هزینه‌تر هستند را برطرف نمی‌کند.

نقوی همچنین در رابطه با تایید طرح تفصیلی توسط وزارت راه و شهرسازی بیان تصریح کرد: طرح تفصیلی معنایش این است که به عنوان مثال شورای شهر بگوید من می‌خواهم وسط ورامین یک برج مانند برج میلاد بسازم، مسلماً مسکن و شهرسازی هم طرح را تایید می‌کند، اما مسئله این است که چه زمانی می‌توان طرح را عملی کرد.

وی ادامه داد: در واقع شورای شهر و شهرداری حدود ۱۰۰ سال بعد می‌توانند انتقال راه آهن به بیرون ورامین را اجرایی کنند، و با این وجود در مقابل اجرا شدن طرح مترو که یکی از مطالبات مردم است ایستاده اند و آن را غیرعملی کرده اند.

دکتر نقوی در خاتمه ضمن تکذیب اظهارات یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر تاکید نماینده مردم با اجرایی شدن غیر اصولی پل تقاطع امام رضا (ع) اذعان داشت: بنده خودم با معاون متروی تهران، آقای دکتر ملکی تماس گرفته و گفتم اجازه اجرای پروژه پل خاکی را نمی‌دهم، خودم هم به شهردار زنگ زدم و گفتم جلوی پل خاکی را بگیرید و تا مترو نقشه خود را اصلاح نکند نمی‌گذاریم مترو اجرایی شود، آنها هم کار را متوقف کردند و نقشه را اصلاح کردند.

تک تیتر

۲ نظر

  1. با این اوضاع به نظر می رسه پیشتهاد آقای محمودی امام جمعه ی محترم بهترین گزینه ی موجوده. اینکه مترو به صورت رو زمینی تا ابتدای ورامین اجرا شود تا مردم بتونن از مترو در ورودی شهر استفاده کنن و در مراحل بعدی و با تامین اعتبار، مترو در محدوده ی شهری ورامین به زیر زمین منتقل شود.

    • خوبه ولی پیشوا چی؟!
      چجوری تا پیشوا برسه؟
      باید مسئولین ورامین از سیاسی کاری پرهیز کنند و به فکر منافع مردم باشند.
      شاید برخی ها نگران انتخابات بعدی هستند و از الان دارن توپ رو به زمین دیگران می اندازند تا موقع سوال مردم فرافکنی کنند و بگن تقصیر اینا بود که اگر این گونه باشد خیانت بزرگی است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.