خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » خلیلی: اگر این پروژه ملی حذف شود، مورد لعن و نفرین نسل های آینده قرار خواهیم گرفت/ مترو؛ بزرگترین آزمایش سال ۱۳۹۳ مسئولین و خواص ورامین/ انتقال راه آهن، جزء آرزوهای ما است

خلیلی: اگر این پروژه ملی حذف شود، مورد لعن و نفرین نسل های آینده قرار خواهیم گرفت/ مترو؛ بزرگترین آزمایش سال ۱۳۹۳ مسئولین و خواص ورامین/ انتقال راه آهن، جزء آرزوهای ما است

1333_216

حسین خلیلی رئیس دوره سوم شورای شهر ورامین گفت: از افتخارات دوره سوم شورای شهر ورامین! اجرای بزرگترین پروژه منطقه دشت ورامین، یعنی مترو می باشد که ارزش ریالی آن ۸۵۰ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: این پروژه به تنهایی با کل پروژه های ۲۰ سال گذشته شهرهای ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت از لحاظ مالی برابری دارد، پس اگر همگی دست به دست هم دهیم تا این پروژه بزرگ حتی یک روز زودتر به بهره برداری برسد کار بزرگی انجام داده ایم.

امیدواریم که مسئولین و خواص جامعه بتوانند از این آزمایش رو سفید بیرون آیند

عضو دوره سوم شورای شهر ورامین خاطر نشان کرد: بسیاری از کارها در دوره سوم شورا اجرا شد و امیدواریم که اگر همانند این فعالیت ها در دوره چهارم شورای شهر انجام نمی شود، لااقل در اجرای پروژه های دور سوم شورای شهر وقفه ایجاد نشود که از نمونه آن می توان به دانشکده پزشکی، بیمارستان جدید التاسیس، آرامستان و دیگرموارد نام برد که می بایست کارهای آن پروژه ها پیگیری و به اتمام برسد.

خلیلی خاطر نشان کرد: ممکن است برای عده ای از افراد که دانشجو در خانه ندارند مشکلات رفت و آمد به تهران در نظر نیاید ولی تمام پدر و مادرانی که فرزند دانشجو دارند و دانشجویان و کارگرانی که در راه تهران- ورامین برای امرار معاش و تحصیل در حال رفت و آمد هستند متوجه سختی این مطلب می شود.

کار مترو در شورای سوم شروع شد

وی اذعان کرد: امیدواریم که مسئولین و خواص جامعه بتوانند از این آزمایش رو سفید بیرون آیند و به عبارتی در حال حاضر بزرگترین وظیفه ما این است که دست به دست هم بدهیم و موانع سر راه را مرتفع کنیم تا بتوانیم پروژه مترو را به بهره برداری برسانیم.

رئیس دوره سوم شورای شهر ورامین تصریح کرد: به هیچ وجه حق نداریم باعث حذف یا تاخیر این طرح شویم.

خلیلی بیان کرد: در اولین جلسه ای که توسط شورای شهر ورامین در زمان تصدی بنده درخواست شد، خدمت مسئولین مترو رسیدیم که از شورای شهرهای ورامین، قرچک، پیشوا، جوادآباد و پاکدشت در آن جلسه حاضر بودند از پروژه مترو بازدید کردیم که بعد از آن بازدید نیز با مدیر عامل وقت مترو جلسه ای داشتیم که در آنجا مباحثی مطرح شد که از طرف شرکت مترو اعلام شد هیچ مسئولیتی را به ما ندادند و تمام مسائل در اختیار راه آهن است.

وی اذعان کرد: تمام مسئولین در این جلسه همگی دست به دست هم دادند تا این پروژه اجرایی شود که پس از آن و با دستور رئیس جمهور وقت و آقای نیکزاد وزیر شهرسازی وقت، پروژه به مترو واگذار شد که شرکت مترو بسیار علاقه مندانه و مسئولانه کار را دنبال کرده و دو قطعه زمین برای تجهیز کارگاه توسط شهرداری ورامین در اختیار مترو قرار گرفت.

عضو دوره سوم شورای شهر ورامین ادامه داد: چند مصوبه در استانداری تهران، شرکت مترو تهران و همچنین فرمانداری ورامین در این خصوص تایید شد که مشکلات یکی پس از دیگری برطرف شد و شرکت های پیمانکار از جمله شرکت بزرگ سیمین سپاهان تجهیز کارگاه کرد و کار در شورای سوم شروع شد.

اگر بخواهیم در یک کلام بگوییم باید گفت که مانع اصلی کار، راه آهن است

خلیلی گفت: حاصل وحدت چندساله مسئولین ورامین و شورای شهر دور سوم دشت ورامین به نتیجه رسید و کار در سال ۹۲ شروع شد.

وی ضمن بیان اینکه موانعی که بعداً ایجاد شده است باعث شد که متاسفانه کار متوقف شود خاطر نشان کرد: شرکت راه آهن از روز اول مترو را به عنوان رغیب خود می دید و تمام سعی خود را می کرد تا هر به هر شکلی که شده با اجرای این طرح به عنوان مترو مخالفت کند، و امروز هم سنگ اندازی می کند و اگر بخواهیم در یک کلام بگوییم باید گفت که مانع اصلی کار، راه آهن است.

خلیلی تصریح کرد: اگر مسئولین متوجه شوند که مانع اصلی از کجاست همگی دست به دست یکدیگر می دهند تا این پروژه ملی که با آن هزینه سنگین قرار است انجام شود که یک ریال آن را قرار نیست شهرداری های منطقه بپردازند زیرا همگی به صورت ملی پرداخت می شود، آن وقت متحد شده و در برابر سنگ اندازی ها متحد می شوند.

وقتی پروژه راه آهن در تهران انجام نشده است طبیعی است که در ورامین هم به این سادگی انجام نخواهد شد

رئیس دوره سوم شورای شهر ورامین در خصوص انتقال خطوط راه آهن به بیرون شهر ورامین نیز گفت: ما یک آرزوهایی داریم که یکی از آنها این است که یک روزی طبق مصوبات طرح جامع، راه آهن همکاری کند و خطوط خود را انتقال دهد، اما این جز آرزوهای ما است که اگر ۲۰ سال دیگر هم انجام شود ما از راه آهن جمهوری اسلامی ایران تقدیر می کنیم، اما می بینیم هنوز راه آهن تهران که مصوبات دولت برای انتقال به بیرون شهر را داشته و سال های قبل باید انجام می شده است، کاری انجام نشده است.

وی ادامه داد: وقتی این پروژه در تهران انجام نشده است طبیعی است که در ورامین هم به این سادگی انجام نخواهد شد، اما این عدم انتقال دلیل نمی شود که به صورت مقطعی پروژه مترو ورامین که جزء اوجب واجبات مردم ورامین است متوقف شود.

در نقشه سال ۸۲ مترو تهران، مترو ورامین جز این خطوط بوده است که باید تا امروز اجرایی می شد

خلیلی اذعان کرد: هر وقت راه آهن موافقت کرد آن زمان کار انتقال خط راه آهن به بیرون شهر انجام شود، اما موضوعی که درگیر آن هستیم مترو می باشد که شرکت آن به راه آهن کاملاً جدا هستند.

رئیس دور سوم شورای شهر ورامین خاطر نشان کرد: در نقشه سال ۸۲ مترو تهران، مترو ورامین جز این خطوط بوده است که باید تا امروز اجرایی می شد ولی متاسفانه این حق مسلم مردم ورامین اجرایی نشده است که باید  راه بیافتد، راه آهن هم هر زمانی که با انتقال خطوط خود به بیرون شهر موافق کند ما دست آنها را نیز می بوسیم، ولی راه آهن در تمام جلساتی که داشتیم با یک سانتی متر افزایش طول راه آهن سراسری مخالف است.

تا به امروز هیچ موافقتی صورت نگرفته است که بخواهیم ببینیم هزینه های آن را از کجا تامین کنیم.

وی ادامه داد: هر زمانی که راه آهن جمهوری اسلامی ایران با این تغییر مسیر موافقت کرد بر ما است که با این انتقال و احداث ایستگاه برای راه آهن همکاری های لازم را داشته باشیم.

خلیلی در خصوص هزینه انتقال راه آهن نیز اذعان کرد: مشکل اصلی راه آهن است که اگر با انتقالش به بیرون شهر ورامین موافقت کند می شود در زمینه هزینه های آن نیز صحبت کرد، ولی تا به امروز هیچ موافقتی صورت نگرفته است که بخواهیم ببینیم هزینه های آن را از کجا تامین کنیم.

رئیس دور سوم شورای شهر ورامین تصریح کرد: شاید اگر چنانچه راه آهن با انتقال خطوطش به بیرون شهر موافقت کند، شاید از نظر اقتصادی نیز بتوان مشکل را برطرف کرد، زیرا زمینی که در حال حاضر راه آهن در مرکز شهر دارد از ارزش بالایی برخوردار است که در مقایسه با زمین کشاورزی در جنوب ورامین که قرار است در اختیار راه آهن قرار بگیرد که در طرح جامع نیز قرار دارد قابل مقایسه نیست، پس این انتقال یا هزینه ای ندارد یا می تواند با هزینه کمی انجام شود.

امیدی نسبت به انتقال راه آهن ورامین به بیرون شهر در کوتاه مدت ندارم

وی ضمن بیان اینکه باید با تمام قدرت وارد شویم تا این موضوع راه آهن و مترو به صورت جداگانه از هم اجرایی شود زیرا هر کدام که اجرا شود به نفع مردم است بیان کرد: در طول ۶ سالی که با مسئولین راه آهن در زمان تصدی خود در شورای شهر به صورت مستقیم در ارتباط بودم هیچگونه چراغ سبزی را از آنها ندیدم و امیدی در این خصوص ندارم.

خلیلی ادامه داد: قرار است انتقال راه آهن تهران اجرایی شود، پروژه انتقال خطوط راه آهن تهران به بیرون شهر مهم تر از پروژه ورامین است، به همین دلیل امیدی نسبت به این انتقال ندارم و امیدوارم یک روزی مسئولین راه آهن احساس مسئولین کنند که در دولت آقای روحانی هم انتقال راه آهن تهران انجام شود تا مردم از بسیاری از مشکلات قطارهای دیزل نجات پیدا کنند و در آن صورت است که خواسته ما منطقی است که بگوییم طرح انتقال راه آهن ورامین به بیرون شهر را نیز اجرایی کنید.

عضو دور سوم شورای شهر ورامین در خصوص زیر زمینی شدن مترو در منحل فعلی و در مجاورت راه آهن نیز گفت: از نظر عقلی و فنی امکان اینکه دو ریل راه آهن از بالا و خطوط مترو ده متر پایین تر از ریل های راه آهن حرکت کنند وجود ندارد، یا باید همه خطوط زیر زمین باشند یا همه بالا باشد و از سوی دیگر نیز چون راه آهن موافقت نمی کند که خطوط خود را به زیر زمین منتقل کند، طبیعی است که مترو نیز زیر زمینی نخواهد شد.

هر یک روز وقفه در این پروژه معادل ۱ میلیارد تومان خسارت و ضرر به مردم ورامین است

وی اذعان کرد: اگر مسئولین ما به حرف دانشجویان و کارگرانی که برای امورات خود با خودروهای مختلف به تهران سفر می کنند را بشنوند و آن را درک کنند، در آن صورت است که به دنبال راه حل برای اجرایی شدن این پروژه می گردند.

خلیلی در خصوص خسارت های این پروژه نیز خاطر نشان کرد: مسلماً پروژه ای که ارزش آن ۸۵۰ میلیارد تومان است که با خسارت هایی که ایجاد شده که تمام آن را مردم باید بپردازند، امروز این پروژه به ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسیده است، و با این حساب هر یک روز وقفه در این پروژه معادل ۱ میلیارد تومان خسارت و ضرر به مردم ورامین است.

عضو دور سوم شورای شهر ورامین تصریح کرد: به نظر من این بزرگترین آزمایش سال ۱۳۹۳ مسئولین و خواص ورامین است که امیدواریم بنا به دستور مقام معظم رهبری دست به دست هم دهیم تا این پروژه را به اتمام رسانیم تا در مقابل مردم رو سفید شویم.

رئیس دور سوم شورای شهر ورامین در خصوص توقف این پروژه نیز گفت: این پروژه در حال حاضر متوقف شده است و امید آن را داریم که این پروژه حیاتی برای مردم ورامین حذف نشود که اگر این پروژه ملی حذف شود، مورد لعن و نفرین نسل های آینده قرار خواهیم گرفت.

وی در پایان گفت: در آخرین جلسه ای که در کارگاه سیمین سپاهان در کنار گلستان شهدای حسین رضا بود، از سوی مسئولین مترو این گونه مطرح شد که یا پروژه اجرایی می شود یا اینکه متوقف خواهد شد.

ورامین ما

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.