خانه » اخبار و رویدادها » ۱۷ مسجد و حسینیه با زکات پرداختی مردم ورامین مرمت و بازسازی شد

۱۷ مسجد و حسینیه با زکات پرداختی مردم ورامین مرمت و بازسازی شد

zakat پیش از ظهر امروز جلسه شورای زکات ورامین با حضور مسئولان و اعضای شورای زکات در بیت امام جمعه ورامین برگزار شد.

آیت الله سید مرتضی محمودی در این نشست با اشاره به سفارش های موکد بزرگان و پیشوایان معصوم به احیای فریضه زکات در جامعه اظهار داشت: زکات یکی از فرائض مهم و اساسی در دین اسلام است که همواره در قرآن کریم و روایات ائمه معصومین بر آن تأکید شده است، امروز زکات دارای اثرات و جنبه های مهم اجتماعی است و اگر هر فرد مسلمانی واجبات الهی نظیر خمس و زکات را بپردازد، قطعا شاهد وجود فقر در جامعه نخواهیم بود به همین خاطر همه مسئولان باید در جهت احیای این فرائض تلاش کنند.

امام جمعه ورامین ادامه داد: بر اساس تصمیم گیری مسئولان و شورای زکات ورامین، وجوه پرداختی کشاورزان و دامداران و کسانی که مشمول زکات می شوند، در روستاها و برای بهبود وضعیت اجتماعی مناطق مختلف شهرستان مصرف می شود و این مسأله باید مورد توجه ویژه مردم قرار گیرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه مسئولان ورامین در سال های گذشته عزم و اراده جدی تری برای جمع آوری زکات نشان داده اند به طوری که با تلاش های صورت گرفته و فرهنگ سازی انجام شده، میزان زکات پرداختی در شهر ورامین چند برابر شده است.

این مسئول عنوان کرد: البته هنوز هم باید برای جمع آوری زکات و تشویق مردم به انجام این فریضه الهی، کار جهادی کرد و با فرهنگ سازی و آگاه سازی اقشار مختلف مردم، برای احیای این واجب الهی اهتمام ورزید.

شورای زکات در روستاها با محوریت امام جماعت شکل گرفته است

سید رضا طباطبایی نیز در این نشست با اشاره به تشکیل شورای زکات در روستاها بیان داشت: امروز شوراهای زکات در روستاها با محوریت امام جماعت شکل گرفته که اثرات و برکات فراوانی را در امر زکات به همراه داشته است.

معاون سیاسی و انتظامی فرماندار ورامین افزود: از زمان تشکیل شورای زکات در روستاها، میزان زکات پرداختی توسط مردم افزایش پیدا کرده است و این وجوه جمع آوری شده در همان روستاها و در موارد مختلف مصرف شده است.

وی ادامه داد: امروز همه مسئولان و مدیران شهرستان موظف به همکاری با شورای زکات هستند و باید هر مسئول در هر جایگاه و مرتبه ای، برای احیای این فریضه الهی از تمام توان و همت خود استفاده کند.

جمع آوری ۷۵۰ میلیون تومان زکات در سال ۱۳۹۲

در ادامه این نشست حمید آرونی در گزارشی با اشاره به میزان زکات جمع آوری شده در سال ۱۳۹۲ در شهرستان اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته و برنامه ریزی منظم، سال گذشته بیش از ۷۵۰ میلیون تومان زکات از شهر ورامین و روستاهای اطراف جمع آوری شد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: بر اساس مصوبه شورای زکات ورامین، این میزان وجوه جمع آوری شده در خود روستاها و مناطق محروم جهت ایجاد خدمات اجتماعی و فرهنگی هزینه شده که اثرات مثبتی را به همراه داشته است.

۱۷ مسجد و حسینیه با زکات پرداختی مردم ورامین مرمت و بازسازی شد

وی ادامه داد: در سال گذشته ۱۷ مسجد و حسینیه با زکات جمع آوری شده توسط مردم ورامین، مرمت و بازسازی و دو خانه عالم در روستاهای ورامین به بهره برداری رسید و در کنار آن برخی خدمات فرهنگی و اجتماعی به مردم روستاهای ورامین ارائه شد.

آرونی اضافه کرد: امسال نیز بیش از ۳۰۷ میلیون تومان زکات از کشاورزان و دامداران ورامینی جمع آوری شده که پیش بینی می شود با ادامه یافتن این روند، بیش از یک  میلیارد زکات در سال ۱۳۹۳ در ورامین جمع آوری شود.

این مسئول عنوان کرد: اکنون با تلاش های صورت گرفته در بیش از ۳۳ روستای ورامین، شورای زکات تشکیل شده است که به فرهنگ سازی و ترغیب مردم به احیای فرهنگ زکات می پردازند.

وی گفت: همایش بزرگ زکات با حضور آیت الله عالمی نماینده ولی فقیه در شورای زکات کشور روز چهارشنبه در سالن شهرداری ورامین برگزار خواهد شد.

mehr

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.