خانه » اخبار و رویدادها » امام جمعه ورامین، بهترین راه برای حل مناقشه مترو را مطرح کرد/ باید اعضای شورای شهر و فرمانداری اختلافات را کنار بگذارند

امام جمعه ورامین، بهترین راه برای حل مناقشه مترو را مطرح کرد/ باید اعضای شورای شهر و فرمانداری اختلافات را کنار بگذارند

shora

امام جمعه ورامین گفت: در پروژه مترو ورامین باید مصلحت شهرستان پیشوا و ورامین دیده شده و نباید به هیچکدام از شهرها صدمه وارد شود.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، صبح امروز نشست بررسی معضلات و مشکلات شهری ورامین با حضور نماینده ولی فقیه در ورامین، امام جمعه موقت، شهردار و اعضای شورای شهر ورامین در بیت امام جمعه برگزار شد.

آیت الله سید مرتضی محمودی در این نشست با اشاره به وضعیت شهرستان ورامین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: پس از حادثه ۱۵ خرداد و حرکت تاریخی مردم ورامین، رژیم شاه این منطقه را از اولیه ترین امکانات محروم کرد و مردم ورامین تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی از بسیاری خدمات برخوردار نبودند، در سالهای پیش از انقلاب بسیاری از روستاهای ورامین برق نداشتند و بسیاری از جاده ها خاکی بود و در مجموع سختی های زیادی به مردم این شهرستان تحمیل شد.

امام جمعه ورامین افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، خدمات ویژه و گسترده ای به شهرستان ورامین صورت گرفت اما هنوز حق مردم این دیار ادا نشده است لذا  مسئولان و مدیران شهرستان باید برای رفع محرومیت ها تلاش کنند.

محمودی اضافه کرد: ظرفیت ها و پتانسیل های مختلفی در شهرستان ورامین وجود دارد که باید با همدلی و اتحاد مسئولان برای استفاده از این قابلیت ها تلاش کرد و در این میان شهرداری و شورای شهر می تواند قدم های مهمی در این زمینه بردارند.

نماینده ولی فقیه در ورامین عنوان کرد: امروز خدمت رسانی به مردم بزرگترین و بالاترین عبادت است و کسی که در نظام اسلامی، مسئولیتی را بر عهده می گیرد، باید از همه توان و ظرفیت خود برای رفع مشکلات مردم استفاده کند و هر کس در این زمینه کوتاهی انجام دهد، قطعا در پیشگاه الهی مسئول است.

پروژه مترو نباید به ورامین و شهرهای حومه صدمه وارد کند

وی با اشاره به موضوعات مطرح شده درباره متروی ورامین گفت: در این پروژه باید مصلحت شهرستان پیشوا و ورامین دیده شده و نباید به هیچکدام از شهرها صدمه وارد شود.

محمودی با اشاره به اختلافات ایجاد شده بین شورای شهر و فرمانداری ورامین درباره مترو تأکید کرد: باید اعضای شورای شهر و فرمانداری اختلافات را کنار گذاشته و با وحدت و همدلی به فکر حل مشکلات شهر باشند و در سایه وحدت، پیشرفت و آبادانی محقق می شود.

این مسئول گفت: پروژه مترو باید به گونه ای اجرا و عملیاتی شود که به شهر ورامین صدمه وارد نشده و دیگران به حق خود برسند که این مسأله نیازمند دقت و برنامه ریزی درست و اصولی است.

محمودی ادامه داد: بهترین راه برای حل مناقشه مترو آن است که این پروژه تا ابتدای ورامین انجام شود تا بودجه اختصاصی به این امر از بین نرفته و مردم نیز از خدمات مترو بهره مند شوند و در فاز بعدی با اختصاص بودجه مناسب، ادامه طرح مترو در ورامین اجرایی شود.

احداث کارخانه بازیافت در ورامین جلوی سوءاستفاده مالی را می گیرد

در ادامه این جلسه حجت الاسلام سید محسن محمودی اظهار داشت: امسال رهبر معظم انقلاب اسلامی تمام مدیران و مسئولان کشور را به عزم ملی و مدیریت جهادی دعوت و در سخنرانی های متعددشان نکات مهمی را به همه مدیران کشور گوشزد  کرده اند.

امام جمعه موقت ورامین افزود: بر اساس منویات رهبری تمام مدیران باید مدیریت جهادی را در دستگاه ها و نهادهای مربوطه خود عملیاتی کنند اما متأسفانه با گذشته بیش از سه ماه از شعار سال جدید، هنوز مدیریت جهادی در برخی عرصه ها و مسئولین مشاهده نمی شود.

وی ادامه داد: امروز شهرداری و شورای شهر وظیفه خطیری نسبت به مردم بر عهده دارند و می توانند بسیاری از معضلات و مشکلات شهری را بر طرف کنند، به همین خاطر امروز باید اعضای شورای شهر حامی مردم بوده و به فکر حل مشکلات مردم باشند.

فقدان مصلی نماز جمعه یکی از مشکلات مهم ورامین است

محمودی اضافه کرد: امروز اتحاد و همدلی اعضای شورای شهر برای پیشبرد امور یک ضرورت انکار ناپذیر است و از مدیران شهرداری و شورای شهر انتظار می رود که به دور از جناح بندی، منسجم تر از گذشته به فعالیت خود ادامه دهند.

این مسئول با اشاره به وجود برخی مشکلات چند ساله در شهرستان ورامین و ضرورت توجه بیشتر شهرداری به این معضلات متذکر شد: امروز یکی از مهمترین مشکلات شهر ورامین، فقدان مصلی مناسب است که در این زمینه شهرداری قدم هایی را برداشته و امید می رود تلاش های صورت گرفته منسجم تر از گذشته دنبال شود.

وی گفت: جاده منتهی به گلزار شهدای حسین رضا امروز برای بسیاری از مردم مشکلات متعددی را بوجود آورده است و در شب های جمعه شاهد ترافیک سنگین در این جاده هستیم که برطرف کردن این مسأله نیازمند توجه ویژه شهرداری و شورای شهر است.

کارخانه بازیافت در ورامین راه اندازی شود

محمودی تأکید کرد: از سالیان گذشته احداث یک میدان در کمربندی شهید بهشتی که به دلیل تصادفات مکرر، به چهارراه قتلگاه معروف شده، مطرح بوده اما هنوز اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است که امید می رود در سال جدید این پروژه نیز تکمیل و از حوادث احتمالی جلوگیری شود.

امام جمعه موقت ورامین احداث کارخانه بازیافت در این شهرستان را یکی از مطالبات مکرر شهروندان و مسئولان برشمرد و گفت: این اقدام هم در بحث اشتغالزایی جوانان منطقه راهگشا است و هم جلوی سوءاستفاده های مالی را خواهد گرفت.

مدیریت شهری به دنبال اقدامات ماندگار در مباحث فرهنگی باشند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ورامین تاکید کرد: شهرداری و اعضای شورای شهر باید به دنبال اقدامات ماندگار در مباحث فرهنگی باشند که اثرات آن برای مدت ها ملموس و محسوس باشد.

وی با انتقاد از عدم توجه به آرامگاه ژولیده نیشابوری تأکید کرد: ژولیده نیشابوری از شاعران بزرگ آیینی کشور است به همین خاطر باید توسط مسئولان، آرامگاهی در خور شان احداث و از مقام فرهنگی و ادبی وی تقدیر شود.

به هیچ مسئولی اجازه تعطیل شدن مترو را نخواهیم داد

این مسئول با اشاره به اختصاص امتیاز احداث باغ موزه دفاع مقدس به ورامین گفت: با تلاش های صورت گرفته، امتیاز احداث باغ موزه دفاع مقدس برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در اختیار ورامین قرار گرفته است که از شهرداری و شورای شهر انتظار می رود که سنگ بنای احداث این باغ موزه را در سال جدید بنا نهند.

محمودی با اشاره به اختلافات ایجاد شده در بحث مترو گفت: در اصل تکمیل پروژه مترو در ورامین باید پافشاری کنیم اما باید در این زمینه کار تخصصی و کارشناسی صورت گیرد و به هیچ مسئولی اجازه داده نشود که در اصل مترو خدشه وارد کرده و این پروژه را به تعطیلی بکشاند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.