خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » مواضع عجیب نقوی در پی اختلافات مسئولان بر سر پروژه مترو / این حرف ها تسویه حساب سیاسی است! / احمدی، سواد شهرسازی ندارد!

مواضع عجیب نقوی در پی اختلافات مسئولان بر سر پروژه مترو / این حرف ها تسویه حساب سیاسی است! / احمدی، سواد شهرسازی ندارد!

naghavi-varamincity

 سید حسین نقوی حسینی نماینده شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا پیرامون بحث های مطرح شده در خصوص پل امام رضا(ع) گفت: زمانی که متوجه شدم این پل قرار است به صورت پل خاکی احداث شود با آقای ملکی معاون مترو تماس گرفتم که در خصوص این پل گفتند که قرار است یک پل ۷ ردیفه  و یک دیوار بتنی ۶ متری که انتهای ستون ها خاکریز دارد.

وی ادامه داد: معاون مترو پس از این توضیحات با برخورد شدید من مواجه شد تا جایی که اجازه مذاکره برای اجرا شدن این پل را به وی ندادم و سریعاً با شهردار ورامین آقای حیدریان و فرماندار تماس گرفته و از آنها نیز خواستم تا در مقابل احداث این پل به شکل پل خاکی ایستادگی کنند که هر دو نفر نیز موافقت خود را اعلام کردند.

نقوی خاطر نشان کرد: پس از این ماجرا شرکت مترو نقشه خود را اصلاح کرد و دوباره برای شورای شهر فرستاد که در نقشه جدید تنها ۱ متر انتهایی دو طرف پل با زمین متصل بوده و زیر آن کاملاً خالی می باشد، نمی دانم چگونه آقای سید رضا احمدی عضو شورای شهر ورامین می گوید که موافق احداث پل خاکی بوده ام؟

نماینده شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا ادامه داد: ایشان سواد شهرسازی ندارد و نمی داند که اجرای طرح تفصیلی هر شهری بر عهده درآمدهای شهری همان شهر و با استفاده از امکانات و درآمدهای همان شهر صورت می گیرد و هیچ طرح تفصیلی نمی تواند از ردیف های عمومی بودجهاستفاده کند مگر آنکه پروژه ملی باشد نه طرح تفصیلی.

وی ادامه داد: اگر پروژه ای در شهری یا شهرستانی به صورت ملی تصویب شود می تواند از اعتبارات دولت استفاده کند اما طرح های تفصیلی مصوب شورای شهر هر شهری باید با درآمدهای خود آن شهر اجرا شود.

نقوی اذعان کرد: شورای شهر ورامین بدون نظر راه آهن جمهوری اسلامی ایران و بدون استعلام از آن در طرح تفصیلی خود انتقال راه آهن را تصویب کرده است اما راه آهن با چنین انتقالی به شدت مخالف است و هرگز حاضر نیست این انتقال را انجام دهد.

نماینده شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا تصریح کرد: دیوان محاسبات اداری اجازه هزینه کردن یک ریال از بودجه عمومی را برای اجرای این طرح نخواهد داد و هیچکس حق ندارد درآمدهای عمومی را برای مصوبات طرح تفصیلی شورای شهر ورامین هزینه کند.

وی بیان کرد: انتقال راه آهن ورامین به بیرون شهر باید با درآمدهای شهر ورامین صورت گیرد که برای انتقال راه آهن ورامین به بیرون شهر حداقل ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نقوی ضمن بیان اینکه اعتبار عمرانی سالانه شورای شهر ورامین امسال که بیشتر شده است ۸ میلیارد تومان است ادامه داد: اگر شهرداری ورامین هزینه ای برای طرح های عمرانی شهر نکند، یعنی اینکه نه آسفالت خیابان انجام دهد، نه جدول کشی کند و نه هیچ پروژه عمرانی انجام ندهد و تمام این هزینه را خرج انتقال راه آهن بکند، حدود ۱۲۰ سال طول می کشد تا این پروژه اجرایی شود.

نماینده شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا با بیان اینکه کدام فرد عاقل برای مطالبه نشدنی حق مسلم شهروندان ورامینی را متوقف می کند خاطر نشان کرد: متاسفانه بین مردم شایعات غیر واقعی را پخش می کنند و بر اساس شایعات پوچ و بی اساس تصمیم گیری می کنند.

وی در خصوص پشت پرده این درگیری ها بر سر پروژه مترو نیز گفت: فکر می کنم این حرف ها تسویه حساب سیاسی است، این حرف ها از جانب کسانی زده می شود که به دنبال تسویه حساب سیاسی هستند که دلیل آن نیز این است که کاندید مورد نظر آنها در انتخابات مجلس شورای اسلامی پیروز نشده است و می خواهند باخت انتخاباتی خود را با انتقام از مردم جبران کنند.

گفتنی است سید رضا احمدی عضو شورای اسلامی شهر ورامین طی مصاحبه ای که خبرگزاری فارس داشته است اعلام کرده است که ” نماینده مردم و سرپرست فرمانداری وقت تاکید داشتند که باید اجرا شود، ولی در نهایت مشاهده کردیم که اگر آن پل اجرا می‌شد، خساراتی جبران‌ناپذیر به شهروندان وارد می‌آمد و با همت شهردار و مصوبه شورای شهر از اجرای پروژه غیرفنی جلوگیری شد تا اینکه مجریان طرح مجبور شدند طرح‌های خود را مطابق خواسته شهرداری و به نفع مردم ورامین تغییر دهند و پل خاکی با دیواره بتنی با چهار دهانه تبدیل به پل با ۹ دهنه و غیرخاکی به صورت جدید و استاندارد شد” که طی مصاحبه ای، سید جمال جلیلی سرپرست وقت فرمانداری ورامین اعلام کرد که از ابتدا مخالف احداث پل خاکی بوده است.

ورامین ما

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.