خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » اختلافاتی که دودش به چشم مردم می رود/ واکنش فرماندار ورامین به اقدامات شورا / اگر شورای شهر در طرح مترو دخالت نکند، مشکلات برطرف می شود/ مترو تا نزدیک ورامین آمده است/نزدیک بود که اصل پروژه مترو از شهرستان ورامین گرفته شود/ دولت هنوز بودجه اضافه ای نگذاشته است

اختلافاتی که دودش به چشم مردم می رود/ واکنش فرماندار ورامین به اقدامات شورا / اگر شورای شهر در طرح مترو دخالت نکند، مشکلات برطرف می شود/ مترو تا نزدیک ورامین آمده است/نزدیک بود که اصل پروژه مترو از شهرستان ورامین گرفته شود/ دولت هنوز بودجه اضافه ای نگذاشته است

http://www.varamincity.ir/wp-content/uploads/2014/03/farmandar-varamin-namayeshgah-bahare-10-300x225.jpg

محسن خوانساری فرماندار شهرستان ورامین پیرامون مترو ورامین گفت: در زمینه مترو ورامین آنچه که بر اساس برنامه ریزی های اصلی خودش است باید طبق نقشه ای که سال های قبل پیش بینی شده است اجرا شود.

وی ادامه داد: بر اساس نظریات جدید شورای شهر آمده است که مترو در طرح تفصیلی ما در این محل که در حال حاضر در مجاورت خط راه آهن می باشد نیست، بنابر این باید خطوط راه آهن از مجموعه شهر خارج شده تا بتوانیم مترو را در داخل شهر و از زیر زمین اجرایی کنیم.

فرماندار ورامین ضمن بیان اینکه شهرستان ورامین یقیناً به مترو نیازمند است اذعان کرد: مترو تا نزدیک شهر ورامین نیز آمده است ولی مشکلات و اختلاف نظرهایی که در داخل می باشد باعث توقف طرح شده است.

خوانساری بیان کرد: در حال حاضر بحث بر این است که طرح سابق را باید اجرا کنیم یا نظریات جدید شورای شهر دوره چهارم را پیگیر باشیم، که اگر بررسی کنیم می بینیم که در طرح سابق از حریم راه آهن به نفع مترو استفاده شده است و در این حریم مترو ورامین به مترو تهران وصل می شود تا انتقال شهروندان به تهران صورت پذیرد و از بار ترافیک خودرویی جاده ورامین- تهران نیز کاسته شود.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان ورامین خاطر نشان کرد: در حال حاضر کلان شهرهایی مانند اصفهان، تبریز، مشهد و دیگر شهرهای بزرگ غیر از تهران هنوز در بحث متروی شهری مشکل دارند و نتوانستند مانند تهران خطوط مترو را راه اندازی کنند، پس ما که امروز در ترافیک شهری شهر ورامین به آن شکل مشکل نداریم نیازی نیست که در حال حاضر به آن سو حرکت کنیم، بلکه فقط می ماند بحث رساندن مسافرانی که قصد رفتن به قسمت های مختلف کلان شهر تهران را دارند که از طریق همین خط مترو به خط اصلی مترو تهران متصل می شوند.

فرماندار ورامین ضمن بیان اینکه هرگونه تغییر در طرح مترو باعث توقف در این پروژه می شود بیان کرد: با اینکه گفته می شود مترو باید از زیر زمین منتقل شود موافق هستیم، ولی نمی توان دو خط راه آهن از روی زمین حرکت کند و هم زمان دو خط را از زیر زمین منتقل کنیم، زیرا انتقال خطوط راه آهن به بیرون شهر با وضعیت موجود دولت و بودجه کلانی که نیاز است مقدور نیست.

وی ادامه داد: اینکه خطوط راه آهن از روی زمین باشد و خطوط مترو نیز از زیر آن از نظر فنی مشکل دارد و این را نیز باید در نظر بگیریم که وقتی با احراث مترو از روی زمین مشکل نداریم برای چه خطوط مترو را به زیر زمین منتقل کنیم.

خوانساری اذعان کرد: پیشنهاد ما این است که همان طرح قبلی که برای مترو پیش بینی شده بود اجرا شود که در آن دو ایستگاه و دو پل در شهر ورامین در آن منظور شده بود، و این طرح می تواند هم مشکل مترو و هم مشکل راه آهن را حل کند.

فرماندار ورامین خاطر نشان کرد: در آینده اگر بودجه و امکان انتقال راه آهن به بیرون شهر وجود داشته باشد که بهتر است ولی در حال حاضر که امکان آن نیست وضعیت موجود می تواند رفت و آمد مردم را بهتر و آسانتر کند.

مسئول ارشد اجرایی شهرستان ورامین در خصوص جلسه مسئولین شهرستان ورامین با معاون استانداری و شرکت مترو نیز گفت: در شورای ترفیک استانداری مطرح شده بود که طرح متروی ورامین را به صورت زیرزمینی انجام دهند که کل طرح را زیر سوال بردند، فعالیت هایی را مجموعه فرمانداری انجام دادیم که قرار شد اصل مترو باقی بماند زیرا نزدیک بود که اصل پروژه مترو از شهرستان ورامین گرفته شود.

وی ادامه داد: در خصوص اجرای مترو در آن جلسه شورای شهر ورامین می گفتند که مترو از زیر زمین حرکت کند ولی اعضای آن جلسه در جایگاهی نبودند که بخواهند در این خصوص تصمیم نهایی را بگیرند، زیرا این پروژه طرح بزرگی است که باید در دولت تصمیمات نهایی آن گرفته شود که تا به امروز دولت هنوز بودجه اضافه ای نگذاشته است و اعلام نظر نکرده است.

خوانساری ضمن بیان اینکه راه آهن جمهوری اسلامی ایران هنوز موافقت خود برای انتقال به بیرون از شهر ورامین را اعلام نکرده است در خصوص پل امام رضا(ع) بیان کرد: احداث پل امام رضا(ع) مربوط به طرح اول مترو بود که اگر مترو به شکل اولیه خود نیز اجرا نشود هم این پل می تواند مشکلات ترافیکی مردم منطقه را کم کند، ولی چون شورای شهر معتقد است که مترو به زیر زمین منتقل شود جلوی آن را گرفته است.

فرماندار ورامین اذعان کرد: اگر شورای شهر در طرح مترو دخالت نکند و بگذارد که مترو کار خود را انجام دهد، مشکلات برطرف می شود، زیرا قولی که شرکت مترو در ابتدای امر داده بود این است که این پروژه را طی ۸ ماه تحویل دهند زیرا زیرسازی های آن انجام شده و آماده ریل گذاری مترو می باشد.

وی در خصوص مشکلات ایجاد شده در محل احداث پل امام رضا(ع) نیز گفت: این امر طبیعی است که زمانی پروژه عمرانی در محلی در حال اجرا می باشد مشکلات مختلفی به وجود آید ولی باید آن را تحمل کرد تا اجرا شود ولی اگر اجرا نشود همین مشکلاتی که امروز شهروندان با آن روبرو هستند را شاهد هستیم.

خوانساری در پایان بیان کرد: باید با مردم صادق باشیم و حرف قانونی و درست را به مردم بزنیم نه حرفی که از روی احساس خودمان است و باید کمک کنیم که بحث مترو در شهر ورامین حل شود و این مشکلات که امروز برای مردم به وجود آمده است با هم دلی هم کار کنیم تا برطرف شود .

ورامین ما

یک نظر

  1. درسته که اجرای زیرزمینی مترو هزینه و زمان بیشتری لازم داره اما اجرای اصولی و زمان برِ یک طرح بهتر از عجله کردن و از بین بردن طرح تفصیلی و آینده ی شهر و شهرسازی در ورامینه.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.