خانه » اخبار و رویدادها » سخنان حسینیان در ورامین// نقش رهبری در مدیریت بحران ها/ روحانیون نگذارند فتنه ۸۸ فراموش بشود/ سخنان جالب مفتی سوریه/ عفو فرد اهانت کننده/ شهید بهشتی گفت امام هرگز با بنی صدر رو به رو نخواهد شد/ ابعاد فتنه/ …

سخنان حسینیان در ورامین// نقش رهبری در مدیریت بحران ها/ روحانیون نگذارند فتنه ۸۸ فراموش بشود/ سخنان جالب مفتی سوریه/ عفو فرد اهانت کننده/ شهید بهشتی گفت امام هرگز با بنی صدر رو به رو نخواهد شد/ ابعاد فتنه/ …

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/siyasi/hoseyniyan-93-04-02-www-varamincity-com-(3).jpg

به گزارش ورامین سیتی ، همزمان با ششمین روز از دهه تکریم مساجد که به نام “مسجد، پیشتاز در ترویج اندیشه‌های امام و رهبری” نامگذاری شده است؛ حجت الاسلام روح الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مسجد خاتم الانبیاء (ص) ورامین به سخنرانی پرداخت. موضوع این سخنرانی، نقش رهبری در مدیریت بحران ها بود.

در ذیل بخش هایی از این سخنرانی را از نظر می گذرانید:

رهبری آیت الله خامنه ای یکی از موفقیت آمیزترین رهبری های جهان معاصر است

 رهبری در تشیع از یک جایگاه ویژه و یک مقام رفیع، که همین اعتقاد و جایگاه همواره رهبری در تشیع درخشیده و با اینکه تشیع همواره مورد حملات دشمنانش در همه تاریخ ها بوده توانسته که جان سالم به در ببرد و هر روزتوسعه پیدا کند و مرزهای جهان را در نبردد. و این تذکر را هم عرض کنم که رهبری آیت الله خامنه ای که به تایید دوست ودشمن یکی از موفقیت آمیزترین رهبری های جهان معاصر است به مراتب سخت تر از رهبری امام هست؛ چرا؟ چون کلیه ی انقلابیونی که با امام (ره) بودند از شاگردان امام (ره) محسوب می شدند و خب مدیریت  عده ای که شاگرد یک شخصیت باشند خیلی راحت تر است . ولی رهبری کسانی که می خواستند او را همراهی کنند و با او همکاری داشته باشند یا خودشان را استاد ایشان می دانستند و یا بالاخره هم بحث و هم درس و هم رده و گاهی بعضی ها هم خودشون را بالاتر می دانستند اما رهبری این سختی را پشت سر گذاشت و توانست به لطف خدا ۲۵ سال این انقلاب را از بحران های متعدد نجات بدهد و امروز انقلاب پویا تر از همیشه در سطح بین الملل و داخل قدرتمندانه تر از همیشه به پیش رفته و در حال پیشرفت است .

اعتقاد یکی از شیوخ سنی سوریه به خلوص، پاکی و عظمت رهبر انقلاب

در ابتدا یک خاطراتی از دوستانی که برای نظارت بر انتخابات سوریه از طرف مجلس به این کشور سفر کرده بودند؛ تکه های جالبی نقل می کردند. می گفتند ما در هر حوزه ای که وارد می شدیم شعارهایی که به نفع رهبری ایران می دادند درست مانند حوزه های داخل ایران بود. از یکی از شیوخ عشایر عرب سنی پرسیدیم که تو برای چه در انتخابات حضور پیدا کردی؟ گفت من سنی هستم ولی معتقد هستم مردی به خلوص و پاکی و عظمت رهبر شما در این زمان وجود ندارد. من آقای بشار اسد را هم قبول ندارم ولی چون رهبر شما گفته است از این فرد باید حمایت کنید من و مردم و ملت خودم را آوردم تا به آقای بشار اسد رای بدهند. واقعاً این ها با هیچ محاسبه ی سیاسی قابل تحلیل نیست.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/siyasi/hoseyniyan-93-04-02-www-varamincity-com-(1).jpg

تأیید و تأکید مفتی اعظم سوریه بر ولایت امام خامنه ای

دوستان گفتند رفتیم خدمت مفتی اعظم سوریه رهبر اهل تسنن سوریه. گفت که ببینید ما یک خلافت داریم و یک امامت. آن که باقی می ماند و وجود خلفا بستگی به آن دارد امام است. علی (ع) امام بود. عمر هم بارها گفت لؤلا علی لهلک عمر. اگر علی به عنوان امام نبود عمر به هلاکت می رسید . الان هم نه آقای هاشمی و نه آقای روحانی و نه آقای احمدی نژاد و نه آقای خاتمی و نه آقای بشار اسد هیچ کدام ماندگار بدون پشتوانه امام خامنه ای نیستند.

رهبری مقام معظم رهبری مرزهای داخلی را هم درنبردیده، این در چه حالیست الان؟ در حالی که تمام تحلیل گران، آنهایی که مثل بنده پیرمرد هستند یادشان می آید اواخر عمر، همه دشمنان امیدشان را به این بسته بودند با رفتن آیت الله خمینی(ره) این انقلاب هم رفتنیست. اما دیدیم امام رفت و این انقلاب ماند و ۲۵ سال تمام هم با رهبری های داهیانه ی رهبرمان، انقلاب پیشرو و پیشگام به پیش می رود .

جایگاه و نقش رهبری در تاریخ تشیع

من یک اشاره ای بکنم چرا؛  این علت، چه هست؟ رهبری در جمهوری اسلامی ۲ تا شخصیت داره یک شخصیت  حقوقی دارد و یک شخصیت حقیقی دارد هر دوی این دو شخصیت یعنی شخصیت حقیقی و حقوقی وقتی که دست به دست هم میدند یک رهبر بی بدیل را می سازد که توانای مهار کردن سخت ترین بحران ها را خواهد داشت . شما به تاریخ تشیع نگاه کنید، بعد از ائمه هم که مرجعیت عادل به جای امامت معصوم جایگزین شد همه این مشکلات و سختی ها بود . شخصیتهای مثل شیخ مفید، شیخ طوسی، سید مرتضی، سید رضی، علامه حلی ، مرحوم بهبهانی، شیخ انصاری، میرزای شیرازی، آخوند خراسانی، آیت الله بروجردی و حضرت امام، توانستند با درایت، مدیریت و این جایگاهی که تشیع برای مرجعیت و رهبری قائل بود، تشیع را با تمام سختی ها حفظ کنند؛ تا جایی که در ایرانی که دو سوم آن سنی بودند ، یک مرتبه تبدیل شد به یک کشور یک پارچه شیعی؛ همه اش به خاطر جایگاه رهبری و نقش رهبری بود که در تاریخ گذاشت. این جایگاه، از رهبری یک رهبریِ شکوه مندی می سازد که حالا اگر رهبری هم درایت و آن شخصیت قابل اعتماد را از خودش بروز بدهد و این شخصیت حقیقی هم گل بکند، این دو شخصیت حقیقی و حقوقی وقتی که با هم جمع شد واقعاً می تواند یک رهبری بی بدیل، بی مانند و بی نمونه ای در جهان سیاست خلق بکند و رهبری، خوشبختانه نشان داد که واقعاً این درایت و فرزانگی این رهبری را دارد.

عفو فرد اهانت کننده به مقام معظم رهبری

من به عنوان خاطره ای نقل بکنم که این مرجعیت مشروط به عدالت، چه مشکلاتی را حل می کند . رهبری تازه به رهبری منصوب شده بودند، من دادستان ویژه روحانیت تهران بودم. یک دستوری از دفتر ایشان آمد که به فلانی عفو بدهید. اول اجرا کردم و طرف را خواستم گفتم رهبری به شما عفو داده است، -خلع لباسش کرده بودند و زندانی هم بود- هم زندانت آزادی هم برو لباست را بپوش . بعد رفتم خدمت آقا عرض کردم آقا من می خواهم راجع به فلانی صحبت کنم که شما عفو دادید؛ البته من اجرا کردم ولی نکاتی هست که می خواهم خدمت شما عرض کنم گفتم وی به این دلیل، به این دلیل، به خاطر داشتن این مسائل و امثال اینها دستگیر شد. گفت ببین! این اولین روحانی ای بود که رفت بالای منبر، علیه من سخنرانی کرد و توهین کرد. من میخواستم اولین کسی که در زمان رهبری من مورد عفو قرار می گیرد اولین کسی باشد که به من ظلم کرده است. فهمیدم که این رهبری با خلوص و ایمان و پاکی و صداقت آمده این مسولبت را پذیرفته است.

 شما نگاه کنید ما چندین بحران داشتیم؛ بحران آیت الله منتظری را داشتیم. یادتان هست که یک سخنرانی علیه مقام معظم رهبری کرد و خواست رهبری ایشان را زیر سوال ببرد. خوب با درایت رهبری، آیت الله منتظری برای مدت ها منزوی شد و نتوانست آن اهداف خودش را به پیش ببرد و خدشه ای در رهبری عزیز ما ایجاد کند .

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/siyasi/hoseyniyan-93-04-02-www-varamincity-com-(5).jpg

هتاکی های اصلاح طلبان به مقدسات در دوران دوم خرداد

یکی از بحران ها حاکمیت اصلاح طلبان بود. ۸ سال حکومت بحرانی .ارزش ها زیر سوال می رفتند؛ روزنامه های زنجیره ای یکی پس از دیگر ارزش های انقلاب و اسلام را زیر سوال می بردند. آمدند تفکیک کردند گفتند حکومت دو بخش هست؛ یک بخش انتخابی مثل آقای خاتمی و یک بخش هم انتصابی مثل رهبری و خلاصه هر چه که از دستشان بر می آمد حتی به پای امام حسین(ع) هم پیچیدند. به خاطر اینکه مسئله عاشورا یک قدرت مهمی در مقابلشان بود یکی از همین آقایان در روزنامه شان نوشت که عاشورا نتیجه خشونت بدر بود. پیامبر در بدر، نسبت به مشرکین خشونت نشان داد. فرزندان همان مشرکین هم آمدند در سال ۶۰ هجری در عاشورا همان خشونت را انتقام گرفتند. یعنی مسئله ی عاشورا را تبدیل کرد به یک مسئله انتقام خانوادگی. یکی از همان افراد، در یکی از روزنامه های خارجی مصاحبه کرد و گفت که افکار خمینی به موزه های تاریخی پیوسته است.«ثُمَّ کَانَ عَاقِبَهَ الَّذِینَ أَسَاؤُوا السُّوأَى أَن کَذَّبُوا بِآیَاتِ اللَّهِ» همان بود که آخر هم مهدویت رومنکر شد. همان که ادعا می کرد که من مسلمان روشنفکر هستم، مقاله ای نوشت که حضرت مهدی (عج) را انکار کرد. این عاقبت کسانی هست که بد می کنند.

شهید بهشتی: امام (ره) هرگز با بنی صدر رو به رو نخواهد شد

خیلی تلاش شد که اسلام فراموش بشود و ارزش ها نابود و انقلاب منزوی بشود. اما پس از ۸ سال با درایت، بردباری، تیزهوشی و مدیریت صحیح مقام معظم رهبری، این ۸ سال تبدیل شد به یک زایش پر قدرت نیروهای مذهبی؛ یعنی ۸ سال تلاش کردند که اسلام و ارزش ها و انقلاب را منزوی و به فراموشی بسپارند اما تبدیل به انزوای خودشان شد و تبدیل به رویش نیروهای مذهبی شد؛ که هیچ کس باور نمی کرد که یک  خیزش مجدد انقلابی در ایران ایجاد بشود.

یک داستانی از مرحوم شهید بهشتی که در آستانه سالگرد شهادت ایشان هم هستیم: این داستان، یک تحلیلی هم نسبت به رهبری به همه ی دوستان می دهد . روز ۱۵ اسفند ۵۸ بود، یک روز بعد از غائله ۱۴ اسفند که آقای بنی صدر در دانشگاه تهران ایجاد کرد. شعار مرگ بر بهشتی توی دانشگاه می پیچید.  روز شنبه یعنی فردای آن روز، من و دو سه تا از دوستان خدمت آیت الله بهشتی بودیم وهمان عناصر چپ، کمونیسم، لیبرال و ضد انقلاب آمده بودند جلوی کاخ دادگستری که ظهر هم شد با کفش به نماز خواندن ایستادند. شعار مرگ بر بهشتی در اتاق شهید بهشتی می پیچید. در اتاق رفت و آمد می کردم که یک مرتبه عصبانی شدم گفتم از امام تعجب می کنم که چرا امام کار را یکسره نمی کند که این جمله ایشان هنوز در گوش من طنین انداز است که فرمودند که آقای حسینیان، امام هرگز با بنی صدر رو به رو نخواهد شد، امام اجازه می دهند تا بنی صدر، خود تیشه به ریشه ی خود بزند و همین طور هم شد. یعنی اجازه دادند بنی صدر، واقعیت خودش را برای مردم نشان بدهد. وقتی در مجلس عدم کفایتش را تصویب کردند، هیچ کس برای بنی صدر اشک نریخت. همان ۱۱ میلیون نفری که رای داده بودند از عزل او احساس خوشحالی کردند. این صبوری ای هست که در رهبری هم ما می بینیم. در ۲ خرداد اجازه داد این میوه ی گندیده ی کرم خورده برسد از درخت، خودش سقوط کند. این درایت، حوصله و برد باری رهبری در عین حالی که قوه قضاییه را مامور کردند با روزنامه های زنجیره ای که با اصل اسلام واصل انقلاب درگیر شدند برخورد کردند، بدون این که تشنجی به وجود بیاید.

در ۱۸ تیر ۱۳۷۸ می خواستند غائله را به بیت رهبری بکشانند

در ۱۸ تیر سال ۷۸  غائله ی کوی دانشگاه بوجود آمد که متاسفانه از درون حکومت رهبری می شد. همین آقای تاج زاده معاون وزیر کشور بود. معاون سیاسی وزیر کشور که باید بیاید کنترل و مهار کند، جزء تحریک کنندگان و هدایت کنندگان غائله ۱۸ تیر بود که می خواستند به اصطلاح غائله را به بیت رهبری بکشانند. آقا دستور نداد ارتش وارد میدان بشود، از نیروهای نظامی و انتظامی استفاده نکردند. یک سخنرانی کردند و از مردم استمداد خواستند. مردم در ۲۴ تیر به صحنه آمدند و یک مانور قدرتی نشان دادند که اصلا غائله کور و گم شد. این به خاطر اعتمادی است که رهبری در درایت و مدیریت خودش نسبت به مردم داشت.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/siyasi/hoseyniyan-93-04-02-www-varamincity-com-(4).jpg

روحانیون نگذارند فتنه ۸۸ فراموش بشود / بعضی از مسائل باید در تاریخ بماند

در جریان غائله فتنه ۸۸ همین سیاست را بکار بردند. اعتماد رهبری به مردم که از درایت های بی بدیل رهبری است بزرگترین کار بود. در جریان فتنه ۸۸ واقعا روحانیون باید بگویند و نگذارند این داستان تعطیل و فراموش بشود. خیلی ها تلاش شان بر این است که اجازه ندهند که دوباره امروز طرح بشود. امروز می بینید بعضی از سیاست مداران و دولتمردان یکسره می گویند که چرا این قدر بر طبل اختلافات می کوبید و زخم های کهنه را باز میکنید. نه، این جور نیست بعضی از مسائل باید در تاریخ بماند. شیعه اگر در جریان عاشورا کوتاه آمده بود الان قدرتی به این عظمت وجود نداشت.

ما در جریان شیخ فضل الله نوری کوتاه آمدیم. این شیخ مظلوم به خاطر اینکه گفت این مشروطه ای که شما دنبالش می روید سر از غرب در می آورد. افکار و اندیشه های غربی را در این کشور حاکم می کند. آقایان به نام آزادی خواهی آمدند تهران را فتح کردند. این شیخ مظلوم را به نام آزادی خواهی به دار آویختند. این چه آزادی خواهی ای است که یک کسی یک عقیده شرعی خودش را بیان کرده اعدام می شود. ما کوتاه آمدیم. شیخ فضل الله نوری در تاریخ جزء مستبدین شد. کسانی که این شخصیت مجتهد تراز اول تهران را به هیچ جرم و جنایتی اعدام کردند آزادی خواهان شدند. چرا؟ چون کوتاه آمدیم.

فتنه ۸۸ در هر کشوری به وجود  آمده بود حکومت را ریشه کن می کرد

در جریان فتنه هم نباید کوتاه بیاییم واقعاً ما هنوزوقتی که برمی گردیم و نگاه می کنیم این غائله اگردر هر کشوری در حکومتی به وجود  آمده بود حکومت را ریشه کن می کرد. دو تا کشور توانسته در مقابل یک مخالفت قدرتمند خارجی و مزدوران داخلی بایستد: یکی جمهوری اسلامی ایران در سال ۸۸ بود ویکی سوریه که به برکت جمهوری اسلامی حکومتش پایدار ماند.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/siyasi/hoseyniyan-93-04-02-www-varamincity-com-(2).jpg

ابعاد فتنه ۸۸ چه کسانی بودند؟

سال۸۸ توطئه کم خطر ناک نبود. یک سرش اوباما بود یک سرش آقای هاشمی رفسنجانی خودمان. یک طرفش نخست وزیر انگلیس بود یک طرفش آقای خاتمی رئیس جمهور سابق خودمان بود. یک طرفش اتحادیه غرب بود یک طرفش اتحادیه آقا زاده های ما. وسط هایش چه کسانی بودند؟ بهاییان؛ بهاییانی که اصلا ممنوع هست در سیاست دخالت کنند ولی از محفل عالی بهاییت دستور آمد که در این فتنه، شما شرکت بکنید. پول خرج کردند، در تظاهرات شرکت کردند، در روز عاشورا به عزاداران امام حسین (ع) حمله کردند. توده ای ها ، سلطنت طلبها و منافقین شرکت کردند و دوستان داخلی هم هر چه از دستشان بر آمد از همکاری با اوباما و بهایی ها و منافقین وسلطنت طلب ها کوتاهی نکردند. خیلی این فتنه، فتنه عظیمی بود. به همین خاطر همه دنیا به ساقط کردن جمهوری اسلامی دل بسته بودند . اصلاً اوباما شبانه پیام می داد، پیام به آقای موسوی می داد. برژنسکی مشاور امنیتی کاخ سفید یک پیام دارد؛ از خانواده امام و از پسر شهید مطهری می خواهد بروند در حرم امام، بسط نشینی بکنند تا این حکومت را به زانو در بیاورند.

خوش خیالی و بی بصیرتی خواص مردود

اطلاعیه هایی که آقای منتظری صادر کرد و بدترین نسبت ها را به حکومت داد. خیال می کرد که حالا این حکومت سرنگون می شود بعد هم می گویند بفرمایید شما ولی فقیهش باشید، خب بیچاره نمی فهمید که اگر این حکومت  سرنگون بشود او هم از دم تیغ خواهد گذشت. آقای هاشمی جلساتی را ترتیب می داد که رهبری را مجبور به بطلان انتخابات کند. اما رهبری با همان اعتماد به مردم و درایت بی بدیل خودش توانست این بحران خانمان برانداز و شکننده ای که می توانست حکومت را متزلزل کند، مهار کند.

جدایی فریب خوردگان از اغتشاش گران پس از نطق سر نوشت ساز رهبری در نماز جمعه ۲۹ خرداد

نطق مقام معظم رهبری در ۲۹ خرداد در نماز جمعه، نطق سر نوشت سازی بود که با آن نطق توانستند بسیاری از مردمی که توسط این دنیا طلبان، مرعوب و فریب خورده بودند را از بدنه اغتششاشگران و ضد انقلابیون جدا بکند. رهبری با درایت و هوشیاری و با سخنرانی های پی در پی خودشان، مردمی که احساس می کردند تقلب شده و دنبال حق خودشان بودند و دنبال براندای نظام هم نبودند را آگاه کردند. آنها فهمیدند چه کلاهی بر سرشان رفته است. چیزی به نام تقلب درست شد که  آنها را نسبت به حکومت بدبین کند. در طول تظاهراتی که ایجاد می شد دائماً ریزش پیدا می کردند. تظاهراتی که در روز قدس انجام دادند و شیشه های آب را در ماه رمضان گرفته بودند و می خوردند. آمده بودند در حمایت از مثلاً آقای کروبی، یک روحانی راهپیمایی کنند! این ها در ۱۳ آبان، در ۱۶ آذر و در روز عاشورا ریزش کردند. رهبری اجازه دادند این ها خودشان را نشان بدهند؛ همان طوری که عرض کردم این سیب گندیده ی کرم خورده بپوسد و خودش سقوط کند. این ها خودشان را در روز قدش نشان دادند که هیچ اعتقادی به دین اسلام ندارند. در ۱۳ آبان با شعارهایی که به نفع امریکا دادند نشان دادند که هیچ عرق وطنی هم ندارند. در ۱۶ آذر، عکس امام را پاره کردند و در عاشورا آن ننگ را بالا آوردند.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/siyasi/hoseyniyan-93-04-02-www-varamincity-com-(6).jpg

خلق مفهوم فتنه، دشمن را زمین گیر کرد/ نفاق و دنیاطلبی خیلی ها برای مردم روشن شد

رهبری با خلق مفاهیمی دشمن را زمین گیر کرد. خود همین فتنه که رهبری نام این غائله را فتنه گذاشت ضربه ای کاری به اینها بود. یکی از همین کارگزارانی ها که مسئول دفتر یکی از این روسای جمهور همراه با این شورش بود در یک جایی چقدر توهین کرده بود که چرا رهبری اسم این را فتنه گذاشته بود.

چون می فهمیدند وقتی اسم این فتنه گذاشته شد یعنی فتنه جمل یعنی فتنه ناکسین یعنی فتنه مارقین. رهبری با همین مفاهیم و عبارات، دشمت را زمین گیر کرد و با الطاف الهی و با خواست خداوند این مهار بزرگ خانه برانداز تبدیل به ضد خودش شد. نفاق و دنیاطلبی خیلی ها برای مردم روشن شد. این جریان فتنه، فتنه ای بود که یک طرفش اوباما بود و یک طرفش آقای هاشمی رفسنجانی از یاران امام بود . آقای هاشمی راه افتاد رفت برای مراجع قم هم ذهنیت ایجاد کرد، بعد در نماز جمعه گفت مراجع ذهنیت دارند؛ خب شما رفتی برای مراجع، ذهنیت درست کردی. این اطلاعیه های آقای منتظری بار دیگر باید چاپ بشود و در خدمت مردم قرار بگیرد. ببینید این ها چه جنایت هایی کردند.

در ۹ دی، اوباما هم ناامید شد

اما با درایت رهبری و اعتماد رهبری به مردم، این غائله بدون خسارتی که دشمن دستاویز خودش قرار بدهد تمام شد.در ۹ دی ما جمعیت غیر قابل پیش بینی در وسط میدان آمدند که دشمن خودش فرار کرد. اوباما هم ناامید شد خیلی تلاش کردند وقتی که این جمعیت را دیدند بگویند چیزی نبوده ولی اعتماد به مردم به لطف خدا کار خودش را کرد و به لطف خدا ان شالله این انقلاب با درایت های رهبری، مقدمه ای است برای ظهور حضرت مهدی(عج).

با این روایت کلامم را به انتها برسانم. یک روایتی است به نام الممهدون للمهدی که هم شیعه و هم سنّی نقل کرده است. پییامبر می فرماید: «یخرُجُ ناسٌ مِنَ المَشرِقِ فَیوَطِّئونَ لِلمَهدی سُلطانَه» . حاشیه نویس سنن ابن ماجه -سنی هست- توضیح داده است که هر جا نام شرق در روایات آمده منظور، ایران است. مردمی از ایران زمین قیام می کنند و حکومت مهدی را آماده می کنند.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/siyasi/hoseyniyan-93-04-02-www-varamincity-com-(7).jpg

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.