خانه » اخبار و رویدادها » ابهامات استیضاح شهردار ورامین / کوتاهی در مصرف بودجه می تواند عامل استیضاح باشد

ابهامات استیضاح شهردار ورامین / کوتاهی در مصرف بودجه می تواند عامل استیضاح باشد

عضور شورای شهر ورامین با اشاره به موضع گیری برخی از اعضای شورای شهر که ابهامات در مدیریت پسماند را عامل طرح سوال از شهردار می دانند تأکید کرد: درباره سازمان مدیریت پسماند نباید شهردار فعلی پاسخگو باشد زیرا ابهامات موجود در مورد این سازمان مربوط به دوره گذشته است.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، چندی پیش و در حالی که تنها چند ماه از آغاز به کار شهردار جدید ورامین می گذرد، شایعه طرح سوال و استیضاح از علی حیدریان در محافل عمومی و رسانه ها ورامین شنیده می شد و هر یک از اعضای شورای شهر موضع گیری هایی در این زمینه داشتند.

در چند روز گذشته تعدادی از اعضای شورای شهر طی مصاحبه با رسانه های عمومی با تأکید بر حق خود مبنی بر طرح سوال و استیضاح از شهردار ورامین اظهار داشتند: بنابر قانون شوراهای شهر برای طرح سوال از شهردار ورامین، عضو شورای شهر هم می تواند این درخواست را ارائه کند و شهردار موظف است که در صحن شورا به سوالات اعضا پاسخگو باشد.

انتقاد برخی اعضای شورای شهر به عملکرد شهردار ورامین

یکی از اعضای شورای شهر ورامین با اشاره به نامناسب بودن عملکرد شهردار ورامین اعلام کرد که در صورت ادامه یافتن این روند طرح سوال از شهردار را در صحن علنی شورای شهر مطرح خواهد کرد.

عضو دیگر شورای شهر ورامین نیز با اشاره به اختلاف حساب در سازمان مدیریت پسماند بیان داشت که اگر شهرداری در این زمینه قصور داشته باشد باید جوابگوی عملکرد خود بوده و اگر به تذکر اعضای شورای شهر توجه نشد سوال از شهردار را در دستور کار قرار دهد.

اگر شهردار در مصرف بودجه کوتاهی کرد می توان طرح سوال را در پیش گرفت

سید رضا احمدی در پاسخ به سوالی پیرامون اینکه تا چه حد طرح سوال و استیضاح از شهردار ورامین در شورای اسلامی شهر جدی است، اظهار داشت: باید توجه داشت که شهردار ورامین در دو ماهه اول سال ۱۳۹۳ بدون ابلاغ بودجه امسال، شهرداری را مدیریت کرده است.

عضو شورای شهر ورامین افزود: همین که شهردار ورامین توانسته است از بودجه سال گذشته، شهر را در حالت عادی نگه داشته و حقوق پرسنل و کارکنان شهرداری را به موقع پرداخت کند تا مشکلی پیش نیاید نشان دهنده، توانایی وی در عرصه مدیریتی است.

وی با انتقاد از کسانی که طرح سوال و یا استیضاح از شهردار ورامین را در رسانه ها مطرح می کنند بیان داشت: طرح سوال و استیضاح از شهردار باید زمانی صورت پذیرد که بودجه قابل توجهی توسط شورای شهر در اختیار شهردار قرار گرفته باشد و اگر وی در دوران مدیریت خود در استفاده از بودجه، کوتاهی کند جایگاه سوال از شهردار عینیت پیدا خواهد کرد.

درباره سازمان مدیریت پسماند نباید شهردار فعلی پاسخگو باشد

احمدی عنوان کرد: زمانی که بودجه سال ۱۳۹۳ در اردیبهشت ماه به شهردار ابلاغ می شود و تا آن زمان مبلغی برای امورات شهرداری در اختیار وی قرار نگرفته است، چه سوالی می توان از شهردار داشت.

این مسئول با اشاره به موضع گیری برخی از اعضای شورای شهر که ابهامات در مدیریت پسماند را عامل طرح سوال از شهردار می دانند نیز تأکید کرد: درباره سازمان مدیریت پسماند نباید شهردار فعلی پاسخگو باشد زیرا ابهامات موجود در مورد این سازمان مربوط به دوره گذشته است.

وی با اشاره به توجه ویژه شهرداری به رفع آب های سطحی شهر نیز بیان داشت: یکی از مهمترین مشکلات شهر ورامین، رفع معضل آب های سطحی است که در این زمینه فعالیت خود را از نقاط محروم آغاز کردیم و بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در این زمینه هزینه شده است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.