خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » ساخت ۲۵ مدرسه توسط خیرین مدرسه ساز در ورامین/ افتتاح ۵ مدرسه جدید در آینده نزدیک

ساخت ۲۵ مدرسه توسط خیرین مدرسه ساز در ورامین/ افتتاح ۵ مدرسه جدید در آینده نزدیک

IMG16390767

رییس آموزش و پرورش ورامین گفت: با کمک خیرین مدرسه ساز ورامین، ۲۵ مدرسه جدید و با امکانات به روز برای دانش آموزان ساخته یا در حال ساخت بوده و اکنون ۵ مدرسه در مناطق محروم و مرکزی ورامین در آستانه بهره برداری قرار گرفته است.

به گزارش ورامین سیتی به نقل ازمهر،  مجتبی عرب عامری  با اشاره به کمبود فضای آموزشی در سطح شهرستان ورامین اظهار داشت: امروز با توجه به حضور ده ها هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در سطح شهرستان ورامین نیازمند راه اندازی مدارس و مجمتع های آموزشی جدید هستیم.

رییس آموزش و پرورش ورامین افزود: به دلیل اینکه بودجه دولت محدود بوده و نمی تواند پاسخگوی تمام نیازهای آموزشی شهرستان باشد، از ظرفیت خیرین مدرسه ساز در ورامین استفاده کرده و در این راه قدم های موثری برای بالابردن سرانه فضای آموزشی برداشته شده است.

زمینه استفاده از سرمایه خیرین در مدرسه سازی فراهم است

وی ادامه داد: آموزش و پرورش ورامین با راه اندازی مجمع خیرین مدرسه ساز و دعوت از نیکوکارانی که تمایل به حضور در پروژه های مدرسه سازی را دارند، زمینه استفاده از سرمایه خیرین را فراهم کرده است.

عرب عامری اضافه کرد: عملکرد درخشان مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان ورامین و ساخت چندین مدرسه و مجتمع آموزشی سبب شده است تا این مجمع در چند سال اخیر همواره رتبه برتر جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران را کسب کند.

احداث مجتمع آموزشی باغ مهبد بسیاری از نیازهای آموزشی ورامین را برطرف می کند

این مسئول عنوان کرد: یکی از مهمترین پروژه های مدرسه سازی در بخش مرکزی شهرستان ورامین، احداث مجتمع آموزشی باغ مهبد است که طی آن ۹ مدرسه در داخل این مجتمع احداث خواهد شد که در صورت تحقق این امر قدم بزرگی در راه جبران کمبود فضای آموزشی در سطح شهرستان ورامین برداشته می شود.

وی بیان داشت: با کمک خیرین مدرسه ساز شهرستان ورامین، ۲۵ مدرسه جدید و با امکانات به روز برای دانش آموزان ساخته و یا در حال ساخت می باشد و با کمک خیرین اکنون ۵ مدرسه در مناطق محروم و مرکزی ورامین در آستانه بهره برداری قرار گرفته است.

بهبود سرانه فضای آموزشی در ورامین

عرب عامری گفت: تا چند سال گذشته همواره دغدغه جدی مسئولان و متولیان آموزش و پرورش ورامین بر روی کمبود فضای آموزشی و نحوه تقسیم دانش آموزان در مدارس بود اما با کمک خیرین مدرسه ساز و ساخت دهها مدرسه، امروز سرانه فضای آموزشی ورامین بهبود چشمگیری پیدا کرده است.

این مسئول اضافه کرد: البته در این زمینه مشکلات و موانعی بر سر راه مدرسه سازان وجود دارد که باید با تعامل و همکاری مدیران شهری بویژه شهرداری این مشکلات به حداقل برسد، تا خیرین دیگر نیز ترغیب به حضور و مشارکت در امر مدرسه سازی شوند و خوشبختانه مسئولین ورامین نیز آمادگی هر نوع همکاری را با مجمع خیرین مدرسه ساز اعلام کرده اند.

وی متذکر شد: باید با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر عزم ملی و مدیریت جهادی، همه مسئولان و خیرین در کنار یکدیگر برای بهبود وضعیت آموزشی تلاش کنند زیرا هزینه کردن  برای دانش آموزان، نوعی سرمایه گذاری برای تضمین آینده کشور است.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.