خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » مرکز دفن زباله شهری ورامین استاندارد نیست

مرکز دفن زباله شهری ورامین استاندارد نیست

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورامین گفت: مرکز دفن زباله های شهری در ورامین از استاندارد لازم برخوردار نیست و این امر می تواند سلامت محیط زیست را به مخاطره بیاندازد.

منصور گل محمدی گفت: یکی از مهمترین مسائلی که می تواند سلامت محیط زیست را با خطر مواجه سازد، دفع غیربهداشتی زباله است که این امر می تواند علاوه بر وارد کردن خسارت به محیط زیست، سلامت شهروندان را نیز به مخاطره بیاندازد .

وی افزود: مرکز دفن زباله های شهری ورامین ازاستانداردهای لازم برخوردار نیست و موجب بروز مشکلاتی شده است که این مهم درحال پیگیری است و تلاش گردیده تا با همکاری شهرداری و سازمان مدیریت پسماند، این محل ساماندهی شود.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات زیست محیطی شهرستان ورامین، واحدهای آلاینده مستقر در این شهرستان است که با همکاری و تعامل مناسب شهرداری، این واحدها مورد شناسایی قرار گرفته و به اداره حفاظت از محیط زیست معرفی شده اند.

وی بیان داشت: طی توافق نامه ای که با شرکت پخش فرآورده های نفتی منعقد شده، سهمیه سوخت واحدهای آلاینده هوا قطع می گردد.

وی تصریح کرد: هم اکنون طرح پایش صنایع مستقر در شهرستان آغازو طی آن عوامل ایجاد کننده آلایندگی در محیط زیست شناسایی شده اند که در این زمینه به واحدهای آلاینده هوا از طریق مجاری قانونی اخطارهای لازم داده شده تا این گونه واحدهای صنعتی نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی خود اقدام نمایند .

گل محمدی تأکید کرد: در صورتی که واحدهای صنعتی آلوده کننده هوا نسبت به رفع مشکلات زیست محیطی خود اقدامات لازم را به عمل نیاورند، با هماهنگی دستگاه قضایی از فعالیت آنان جلوگیری به عمل آمده و آن واحدها پلمب خواهند شد .

وی واحدهای آلاینده هوا را شامل ریخته گری ها اعلام کرد و گفت: بخش عمده ای از این صنایع به صورت غیرقانونی به فعالیت خود ادامه می دهند که می باید با هماهنگی لازم این واحد ها شناسایی و به شهرک های صنعتی منتقل شوند .

آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده ورامین آغاز شد

منصور گل محمدی اظهار داشت : یکی از مشکلات حیات وحش مستقر در منطقه حفاظت شده ورامین ، کمبود منابع آب است که این امر زندگی وحوش را با خطر جدی مواجه ساخته است .

وی افزود : کمبود منابع آبی منطقه حفاظت شده ورامین در پی کاهش شدید میزان بارندگی بیش از گذشته محسوس شده و این امر باعث شده تا آبرسانی به این منطقه با اقدامات بیشتری همراه باشد.

وی گفت : اداره محیط زیست شهرستان ورامین طی سال های گذشته با شناسایی محل تجمع وحوش در مناطق حفاظت شده ، اقدام به احداث مخازن آب جهت تأمین آب مورد نیاز آنها نموده است .

وی اظهار داشت : هم اکنون سه مخزن آب در مناطق مختلف حفاظت شده شهرستان ورامین با ظرفیت های ۵۰ و ۱۰ هزار لیتری نصب گردیده و این مخازن آب مورد نیاز این حیوانات را تأمین می نماید .

وی گفت : نیروهای محیط زیست شهرستان ورامین به طور شبانه روز با حضور در مناطق حفاظت شده ، ضمن سرکشی به مخازن آب ، با هرگونه تخلف در خصوص شکار غیرمجاز برخورد خواهند کرد .

ایرنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.