خانه » اخبار و رویدادها » خرید گندم مازاد مصرف کشاورزان ورامین شروع شد

خرید گندم مازاد مصرف کشاورزان ورامین شروع شد

GANDOM

رئیس اداره غله و سیلوی شهرستان ورامین از آغاز خرید تضمینی گندم مازاد مصرف کشاورزان در این شهرستان خبر داد.

محمد گلدستانی اظهارداشت: با آغاز فصل برداشت غلات و گندم در جنوب شرق استان تهران، اداره غله و سیلوی شهرستان ورامین آماده خرید گندم معمولی مازاد مصرف کشاورزان به قیمت هر کیلوگرم ۱۰هزار و ۵۰۰ ریال است.

وی افزود: درصورتی که گندم ارائه شده از سوی کشاورزان طبق جدول پاکی مشکلات دو درصد افت محصول را نداشته باشد، این قیمت به بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ ریال افزایش خواهد یافت .

رئیس اداره غله و سیلوی شهرستان ورامین گفت: دانه های سن زده گندم باید حداکثر دو درصد از محصول را تشکیل دهد و در صورتی که این میزان بالاتر از دو درصد باشد به ازاء هر درصد، یکصد ریال از قیمت گندم خریداری شده کسر می شود.

وی افزود: دانه های جو، چاودار و تریتیکاله مخلوط با گندم به تنهایی و یا روی هم تا پنج درصد، خارج از افت محاسبه می شود.

گلدستانی بیان داشت: دانه های جو ، چاودار و تریتیکاله از پنج تا ۱۰ درصد به تنهایی افت مفید لحاظ و به ازاء هر درصد افزایش، یک درصد به افت مفید اضافه می شود.

وی تصریح کرد: دانه های سایر غلات نظیر ذرت، ذرت خوشه ای ارزش، برنج و یولات به عنوان افت مفید لحاظ می شود.

رییس اداره غله و سیلوی ورامین گفت: حداکثر رطوبت گندم تحویلی به سیلو باید ۱۲ درصد باشد و دانه های حشرده زده حداکثر سه درصد به عنوان سه در هزار وزنی جزو افت مفید محسوب می شود.

گلدستانی گفت: وجود ناخنک یا ارگوت حداکثر پنج صدم درصد معادل نیم درصد در هزار وزنی ، جز افت غیر مفید محسوب می شود.

وی افزود: بذر علف های هرز سمی حداکثر سه دهم درصد به تنهایی یا روی هم ، جزو افت غیر مفید محسوب می شود.

رئیس اداره سیلو و غله شهرستان ورامین گفت: در صورتی که گندم های دوروم تحویلی با بیش از ۱۰ درصد از انواع دیگر گندم مخلوط باشد به عنوان گندم معمولی محاسبه می شوند.

وی قیمت هر کیلو گندم دوروم تحویلی به سیلو را ۱۰ هزار و ۸۰۰ ریال اعلام کرد.

گلدستانی تأکید کرد: گندم های تحویلی از سوی کشاورزان باید عاری از هر گونه آفت انباری زنده باشد.

وی گفت: دانه های گندم کپک زده، قارچی، فاسد و آغشته به سموم قارچ کش قابل تحویل نیست.

رئیس اداره سیلو و غله شهرستان ورامین اظهارداشت: هم اکنون سیلوی شهرستان ورامین به منظور رفاه حال کشاورزان و کاهش هزینه های حمل و نقل محصول همه روزه حتی در ایام تعطیلات از ساعت ۷ تا ۱۹ به صورت یکسره آماده تحویل گندم می باشد و حتی پس از ساعت ۱۹ نیز امکان تحویل گندم به این مرکز وجود دارد.

گلدستانی گفت: کشاورزان پس از تحویل گندم ظرف ۴۸ ساعت می توانند پول گندم تحویلی خود را از بانک سپه به عنوان عامل پرداخت دریافت کنند.

وی ظرفیت سیلوی شهرستان ورامین را ۱۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: علاوه بر این، سیلوی ورامین قابلیت ذخیره گندم تا ۳ هزار تن را در سوله های خود را دارد.

گلدستانی گفت: همچنین سیلوی مندکان کهریزک پاکدشت با ظرفیت ۵۰ هزار تن در اختیار اداره غله و سیلوی شهرستان ورامین است و در صورت نیاز این مرکز نیز نسبت به تحویل گندم کشاورزان اقدام می کند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در سال زراعی گذشته ، سیلوی ورامین ۳ هزار و ۵۰۰ تن گندم از کشاورزان خریداری کرد که این میزان نسبت به سال ۹۱، دو و نیم برابر افزایش داشته است.

IRNA

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.