خانه » اخبار و رویدادها » تولید بیش از ۱۰۰ هزار تن غلات در ورامین

تولید بیش از ۱۰۰ هزار تن غلات در ورامین

رییس جهاد کشاورزی شهرستان ورامین با اشاره به جایگاه ویژه این شهرستان در تولید غلات در استان تهران گفت: در سال زراعی گذشته حدود ۱۰۰ هزار تن غلات از مزارع کشاورزی این شهرستان برداشت شد.

محمد حسین تاجیک با اشاره به ظرفیت های شهرستان ورامین در تولید غلات در میان شهرستان های استان تهران اظهار داشت: شهرستان ورامین از دیرباز در تولید غلات نظیر گندم و جو جایگاه ویژه ای را در میان شهرستان های استان تهران داشته است.

رییس جهاد کشاورزی شهرستان ورامین افزود: بسیاری از کشاورزان در حوزه شهرستان ورامین به کشت گندم و جو پرداخته و در تأمین غلات مورد نیاز منطقه نقش مهم و به سزایی را ایفا می کنند.

بیش از ۲۱ هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت گندم و جو

وی با اشاره به این نکته که حدود ۲۱ هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت گندم و جو است ادامه داد: باید توجه داشت که حدود ۲۱ هزار هکتار از اراضی قابل کشت شهرستان ورامین تحت کشت گندم وجو قرار گرفته است.

تاجیک اضافه کرد: بر اساس آمارهای به دست آمده و با تلاش کشاورزان زحمت کش شهرستان ورامین در سال زراعی گذشته  حدود ۱۰۰ هزار تن غلات از مزارع کشاورزی این شهرستان برداشت شد.

مبارزه جدی با آفات در مزارع کشاورزی شهرستان ورامین

این مسئول با تأکید بر مبارزه جدی با سن و آفات در مزارع کشاورزی شهرستان ورامین عنوان کرد: اداره جهاد کشاورزی شهرستان ورامین برای مبارزه با آفات و سن در مزارع این شهرستان برنامه ریزی جدی انجام داده است به طوری که مبارزه به سن گندم طی روزهای اخیر در سطح ورامین آغاز شده است و حدود۲۱ هزار هکتار از ارضی کشت گندم و جو شهرستان در این طرح قرار دارند.

وی گفت: هر سال کشاورزان ورامینی همکاری خوبی در این زمینه دارند و در سال جدید نیز با استفاده از دستگاه های مدرن تلاش داریم تا در این راستا گام های خوبی را برداریم.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.