خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » اعلام نکردن نرخ کرایه تاکسی در ورامین مشکل ساز شده است

اعلام نکردن نرخ کرایه تاکسی در ورامین مشکل ساز شده است

taxi

تأخیر در اعلام نرخ کرایه تاکسی در شهرستان ورامین برای مسافران و رانندگان فعال در این شهرستان مشکل ساز شده است.

همه ساله با آغاز سال نو، کرایه تاکسی با توجه به میزان تورم تعیین و پس از ابلاغ رسمی اجرا می شد ولی از ابتدای سال ۹۳ و با وجود افزایش قیمت بنزین این امر تاکنون در شهرستان ورامین انجام نشده و تأخیر در اعلام نرخ جدید کرایه مشکلاتی را برای مسافران و رانندگان بوجود آورده است.

هرچند که تعیین درصد افزایش نرخ کرایه تاکسی به عنوان یک چالش همواره در شهرستان ورامین وجود داشته ولی تعیین قیمتی که در آن نیاز به ارائه پول خرد نیز نباشد همواره به عنوان دغدغه ای میان مسوولین و رانندگان محسوب می شود، تعیین قیمت هایی نظیر ۳۷۵ تومان تنها مشکلات میان مسافران و رانندگان در تأمین پول خرد را افزایش می دهد تا جایی که بسیاری از رانندگان برای تهیه پول خرد دست به دامان بانکها و برخی مراکز خیریه می شوند تا بتوانند پول خرد مورد نیاز را تأمین کنند.

البته برخی از رانندگان نیز برای این که به قول خودشان مدیون مسافر نشوند مابقی پول خرد مسافران را با شکلات و آدامس پرداخت می کنند که این امر نیز با اعتراض بسیاری از مسافران مواجه می شود.

با وجود این که قرار بود نرخ جدید کرایه تاکسی از ۱۵ اردیبهشت ماه به طور همزمان در کشور اعمال شود ولی این مهم تاکنون در ورامین انجام نشده و از طرفی باعث شده تا رانندگان بدون ابلاغ قیمت جدید اقدام به اخذ کرایه بیشتر از مسافران نمایند و ظاهرا مسافران نیز به اجبار آن را پذیرفته اند.

رئیس شورای اسلامی شهر ورامین در این رابطه گفت: افزایش کرایه تاکسی های ورامین با توجه به قیمت های سال گذشته به طور میانگین تا ۲۵ درصد افزایش یافته است که پس از تصویب نهایی در فرمانداری، ابلاغ می گردد.

محسن عابدلو گفت: با توجه به این که کرایه های تعیین شده تاکنون از سوی فرمانداری ورامین مورد تصویب قرار نگرفته، برچسب رسمی بر روی تاکسی ها الصاق نشده ولی تاکسی داران طبق روال سالهای گذشته و با اطلاع از میزان افزایش نرخ کرایه ها از منابع مختلف، نسبت به دریافت کرایه ها براساس نرخ جدید اقدام می کنند.

وی افزود: در تعیین نرخ کرایه جدید تلاش کرده ایم به گونه ای عمل شود که راننده و مسافر برای پول خرد با یکدیگر درگیر نشوند و در اصل کرایه ها طوری تعیین شده است که نیاز به پول خرد نباشد.

وی تصریح کرد: تلاش مسوولین در تعیین قیمت جدید به گونه ای است که به قشر ضعیف جامعه فشار زیادی وارد نشود و رانندگان تاکسی ها نیز که از اقشار زحمتکش جامعه می باشند متضرر نشوند و به نظر می رسد که هم مردم و هم رانندگان از قیمت های جدید راضی باشند.

وی گفت: تا امروز حتی یک مورد شکایت از سوی مردم ورامین به خاطر دریافت کرایه اضافی ارائه نشده است و با توجه به این که اغلب رانندگان تاکسی های ورامین را افراد بومی تشکیل می دهند آنان با مردم مدارا می کنند و مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد.

IRNA

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.