خانه » اخبار و رویدادها » نقوی: باید خطوط قرمز توسط تیم مذاکره کننده رعایت شود

نقوی: باید خطوط قرمز توسط تیم مذاکره کننده رعایت شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایستادگی باصلابت تیم مذاکره کننده ایرانی سبب توقف مذاکرات شد زیرا غربی ها باید بدانند که نباید خطوط قرمز را رد کنند.

سید حسین نقوی حسینی با اشاره به دیدار ظریف و کاترین اشتون اظهار داشت: علت اصلی توقف مذاکرات ایران با گروه ۱+۵ در وین ۴ زیاده خواهی غربی ها بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: کشورهای متجاوز سلطه گر فکر می کنند که هر چه می خواهند می توانند به ملت ایران تحمیل کنند اما آنان باید بدانند که نظام جمهوری اسلامی در چارچوب خطوط قرمز حرکت می کند و از اصول خود عقب نشینی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: ملت ایران نشان داده که از اصول خود عدول نکرده و نخواهد کرد و تیم مذاکره کننده ایرانی نیز حق ندارد از این اصول عقب نشینی کند و باید خطوط قرمز توسط تیم مذاکره کننده رعایت شود.

نقوی حسینی اضافه کرد: تیم مذاکره کننده ایرانی در نشست وین ۴ با صلابت حاضر و از اصول انقلاب اسلامی دفاع کرد و همین امر سبب شد تا این مذاکرات متوقف شود اما باید غربی ها بداند که ایران دارای خطوط قرمزی است که باید این خطوط توسط غرب رعایت شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حال پیش بینی مقام معظم رهبری محقق می شود که اعلام داشتند که به مذاکرات خوش بین نیستند زیرا دیدگاه غربی ها را درباره نظام اسلامی می دانستند.

وی بیان داشت: مذاکره آقای ظریف با کاترین اشتون در استانبول در چارچوب مذاکرات نیست و از قبل هم پیش بینی نشده بود اما  قطعا در این ملاقات درباره چارچوب مذاکرات هسته ای سخن گفته خواهد شد.

مهر

یک نظر

  1. آقای نقوی سرگذشت مترو چی شد بجای این حرفای تکراری لطفا تکلیف انرا مشخص کنید

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.