خانه » اخبار و رویدادها » انتقاد شدید مدیرعامل متین از مسئولان شهرستان ورامین / سکوت سنگین مسئولان!

انتقاد شدید مدیرعامل متین از مسئولان شهرستان ورامین / سکوت سنگین مسئولان!

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/varzesh/matin-varamin-1392/jashn-matin-93-01-30-www-varamincity-com-(32).jpg

علیرضا فداکار در نشست خبری که با حضور اصخاب رسانه برگزار شد اظهار کرد: نباید به بخش خصوصی که کار فرهنگی و ورزشی می کند، مانند صندوق پول نگاه کرد و فدراسیون والیبال نباید نقش عابربانک را برای تیم‌های خصوصی قائل باشد.

وی تصریح کرد: متین به دلیل هزینه بالایی که برای بازیکنان ملی پوش داشت و به قهرمانی باشگاههای ایران و آسیا منجر شد، انتظار داشت که بازیکنان اصلی و ملی پوش خود را در رقابت‌های قهرمانی باشگاههای جهان در برزیل در اختیار داشته باشد که متأسفانه این گونه نشد، آن هم در شرایطی که اکثر تیمهای حاضر در این رقابتها با ملی پوشانشان حاضر بودند ولی فدراسیون والیبال ایران مطالعه واقعی ندارد و مدعی شدند که هیچ کدام از تیمها در این رقابتها با ملی پوشان حضور نمی یابند.

مدیرعامل باشگاه ورزشی کاراسازه متین تصریح کرد: دو سال در خدمت مردم ورامین بودیم و البته خودم توفیق ورامینی بودن دارم ولی کارمند کاراسازه متین و تابع سیاست‌های این شرکت هستم.

وی افزود: از آنجا که باشگاهداری متین تابعی از فعالیت‌های اقتصادی شرکت کاراسازه است و فعالیت‌های اقتصادی در ورامین به پایان رسیده، مالک و هیئت مدیره باشگاه ورزشی کاراسازه متین تصمیم گرفته بر اساس ادامه فعالیتهای اقتصادی در استان سمنان و بالاخص شهر دامغان، این باشگاه و تیم والیال متین به استان سمنان و شهر دامغان منتقل شود.

فداکار بیان کرد: دامغان ۱۶ هزار دانشجو دارد و تفاهم هایی با دانشگاه آزاد اسلامی دامغان شده تا کمکهای خاصی به باشگاه ورزشی کاراسازه متین برای شناسایی و ارتقای استعدادهای نهفته منطقه و استان سمنان شود.

وی با تأکید بر اینکه نقطه مطلوب متین هیچگاه قهرمانی نیست، افزود: نقطه مطلوب این باشگاه، کشف استعدادهای ناب ایرانی است که محروم از امکانات هستند ولی توانایی بالا دارند.

مدیرعامل باشگاه ورزشی کاراسازه متین عنوان کرد: این باشگاه به زودی مدرسه والیبال خود را برای پرورش و تربیت نسل آینده والیبال کشور و خدمت به محرومان جامعه تأسیس می کند که فراخوانی برای این خدمت عملی و نه تبلیغی داده می شود.

وی ضمن تقدیر از مردم شریف شهرستان ورامین که دو سال مداوم با ابراز احساسات پاک و حضور مداوم در ورزشگاهها حمایت کرده و تنها نگذاشتند، گفت: ناچاریم از ورامین برویم چون این شهرستان ظرفیت سخت افزاری داشتن یک تیم و باشگاه حرفه ای را ندارد.

فداکار در پاسخ به انتقادهایی که از مالک باشگاه کاراسازه متین می شود، گفت: قنبر، که مالک این باشگاه است، تمام تعهدات اخلاقی خود نسبت به مردم و مسئولان ورامین را حتی فراتر از حد تصور عملی کرد.

وی تأکید کرد: مالک متین نه مسئول اجتماعی است که متولی ایجاد نشاط اجتماعی در شهرستان باشد، نه مسئول سیاسی است و نه متولی ورزش در ورامین دارد و تا زمانی که پروژه های اقتصادی فعال در این شهرستان داشت، سعی داشت تا نشاط اجتماعی را در منطقه ایجاد کند.

مدیرعامل باشگاه ورزشی کاراسازه متین  با قبول این نکته که ممکن است رفتن متین از ورامین، آسیب‌های اجتماعی برای این شهرستان ایجاد کند، با ادای احترام به مردم و جوانان ورامینی تصریح کرد: مسئولان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان ورامین باید زحمت بکشند، فکر کنند و سرمایه گذاران دیگر را جذب کنند اما مهندس قنبر، مسئولیتی فراتر از انتظار سیاسیون و مدیران ارشد منطقه ندارد.

وی با انتقاد شدید از مسئولان شهرستان ورامین بیان کرد: مگر شخص مالک باشگاه متین باید به تنهایی جوابگوی عواطف مردم ورامین باشد؟ چرا مسئولان ارشد منطقه جواب ندهند؟

فداکار افزود: چرا وقتی وقتی تیم والیبال متین ورامین قهرمان ایران و آسیا شده و در رقابتهای باشگاههای جهان حضور یافت، ورامین بوی قهرمانی ایران و آسیا و حضور در باشگاههای جهان نداشت.

وی تصریح کرد: مالک باشگاه متین در دو سال، حدود ۱۳ میلیارد تومان در ورامین برای این تیم هزینه کرد، ولی حتی ظرفیت استقبال از قهرمان ایران و آسیا و تیم حاضر در باشگاه‌های جهان وجود نداشت؛ کجا از وی تجلیل شد؟ اگرچه شأن قنبر بالاتر از اینهاست و وی از اعماق وجود برای ورزش این منطقه هزینه کرد.

مدیرعامل باشگاه ورزشی کاراسازه متین تأکید کرد: مسئولان ورامین به نسبت حمایت‌هایی که در شهرستانهای دیگر از سرمایه گذاران بخش خصوصی می شود، کمترین حمایت را از کاراسازه متین و مالک این باشگاه داشتند که به اذعان همگان، نشاط اجتماعی ایجاد کرد و نام ورامین را در آسیا و جهان بلندآوازه کرد.

وی با ابراز تأسف از نکاتی که مطرح می کند، افزود: بابت سالنی که تمرین و مسابقات متین در آن انجام می شد، پول پرداخت می شد؛ تا سال گذشته بابت تبلیغات بازیها و مسائل مربوط به تیم متین پول دریافت می شد؛ آیا واقعا باید تصور شود که مالک متین، موظف به خرج کردن و سرمایه گذاری در ورامین بوده است؟

فداکار با اشاره به اینکه خودش هم اهل ورامین است و نسبت به این منطقه تعصب دارد، گفت: مالک این باشگاه به مردم ورامین لطف داشتند و باید از وی تقدیر و تشکر کرد نه اینکه از ایشان طلبکار بود.

وی با اشاره به اینکه مدیر اجرایی شرکت کاراسازه متین نیز بوده است، تأکید کرد: پروژه های بزرگتر از پروژه های نیمه کاره این شرکت در ورامین مدتهاست به پایان رسیده است که از جمله آنها می توان پروژه های کیش، رامسرو تهران را نام برد.

مدیرعامل این باشگاه ورزشی افزود: بالاتر از ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در پروژه های اقتصادی متین در ورامین انجام شد و بیش از ۱۲۰۰ شغل توسط این شرکت فراهم شد ولی چه اتفاقی افتاد که بخشی از پروژه ها ناقص و نیمه تمام ماند؟

وی با تأکید بر اینکه چند پروژه مسکن این شرکت نیز خاتمه یافته، افزود: مطمئن باشید که در شهرهای دیگر این اتفاق نمی افتد و در مجموع، تیم‌داری شرکت کاراسازه متین در ورامین، ارتباطی به فعالیتهای شرکت نداشت.

فداکار گفت: توقف برخی فعالیتهای عمرانی در ورامین به دلیل ضعف شهرداری یا شرکت کاراسازه نبود و سرمایه گذار اقتصادی طرح مجتمع تجاری، اداری و تفریحی جنب شهرداری به مشکل خورد و این در حالی بود که شرکت کاراسازه به ۶۰ درصد تعهداتش عمل کرده و پروژه را علیرغم مشکلات عدیده فنی و عمرانی، پیشرفت داده بود.

وی افزود: توقف پروژه، بعد از تحویل آن به شرکت واجد شرایط دیگر بوده که به این ترتیب هیچ ارتباطی به شرکت کاراسازه ندارد؛ البته اگر این پروژه در ید ما بود، تحول عظیمی در شهرستان ورامین پدید می آمد.

مدیر اجرایی سابق شرکت کاراسازه متین تصریح کرد: شرکت کاراسازه متین ارتباط مطلوبی با بیت محترم امام جمعه ورامین داشت و در فعالیتهای فرهنگی تعامل و هزینه کرد داشت که هیچ ارتباطی به شرکت نداشت و وظیفه کاراسازه متین نبود.

وی گفت: اگر شرایط برای فعالیتهای اقتصادی شرکت کاراسازه متین در ورامین فراهم شود، به طور حتم فعالیتهای اجتماعی، فرهنگی و ورزشی نیز در این شهرستان از سر گرفته می شود.

فداکار خاطرنشان کرد: مالک این باشگاه با اعتقاد به عرصه ورزش ورود پیدا کرده و اجباری در کار نبوده و حالا هم بر اساس همان اعتقاد قلبی و عملی، این کار بزرگ فرهنگی و اجتماعی را ادامه می دهد که البته مسئولان فدراسیون والیبال و مسئولان ارشد اجتماعی باید زمینه ای را فراهم کنند که وی در این زمینه دلگرم باشد و از این عرصه خداحافظی نکند.

تسنیم

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.