خانه » اخبار و رویدادها » حضور وزیر کشور و نوه امام؛ نیمه خرداد در ورامین

حضور وزیر کشور و نوه امام؛ نیمه خرداد در ورامین

IMG11361087

دبیر همایش ملی ۱۵ خرداد گفت: با رایزنی های صورت گرفته حضور وزیر کشور در همایش ملی ۱۵ خرداد قطعی شد.

حجت الاسلام سید احمد حسینی اظهار داشت: چهارمین همایش ملی ۱۵ خرداد با هدف بررسی نقش و جایگاه این قیام تاریخی در انقلاب اسلامی در ورامین و در سه محور اصلی اندیشه‌های امام خمینی (ره) و قیام ۱۵ خرداد، اعتدال و انقلاب اسلامی و پیشگامان و دین‌مداری برگزار می شود.

وی افزود: در این همایش شخصیتهای کشوری، نخبگان و اندیشمندان داخلی حضور خواهند داشت و نویسندگان برتر در حوزه ۱۵ خرداد به بیان جزئیات و اتفاقات رخ داده در سال ۱۳۴۲ می پردازند، همچنین طی رایزنی های صورت گرفته حضور وزیر کشور در همایش ملی ۱۵ خرداد قطعی شد و دکتر رحمانی فضلی به عنوان سخنران اصلی همایش خواهند بود و از طرف دیگر یکی از مسئولان کشوری دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این مراسم حضور پیدا می کنند.

این مسئول، برپایی نمایشگاه آثار حضرت امام (ره) در دانشگاه آزاد، ارسال پیام کوتاه فرهنگی مرتبط با این ایام به دانشجویان و اساتید، حضور دانشجویان و اساتید در طرح تجدید میثاق دانشگاهیان با آرمان‌های امام راحل در حرم مطهر، برگزاری مسابقه فرهنگی با موضوع تبیین شخصیت حضرت امام (ره) را از دیگر برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی برای گرامیداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد ذکر کرد.

دبیر همایش ملی ۱۵ خرداد تأکید کرد: این همایش به دنبال آن است که به زوایای مختلف قیام تارخی ۱۵ خرداد بپردازد زیرا توجه به عوامل پیدایش و ظهور قیام ۱۵ خرداد با برگزاری مراسم و نشست های تحلیلی، سیاسی یکی از نیازهای امروز جامعه اسلامی است که می تواند با تبیین و ترویج پیام قیام ۱۵ خرداد در گرامیداشت این حادثه تاریخی نقش مهمی را ایفا کند.

وی گفت: متولیان فرهنگی رسالت سنگینی را در جهت شناساندن قیام تاریخی ۱۵ خرداد به مردم دارند و باید رویکرد خود را به سوق دادن افکار عمومی و ظرفیت های تاریخی به این رویداد مهم مد نظر قرار دهند و برای آشکار شدن ابعاد قیام ۱۵ خرداد و نقش رهبری حضرت امام (ره) در نزد افکار عمومی و به خصوص نسل سوم انقلاب تلاش مضاعف کنند.

گفتنی است چهارمین همایش ملی بررسی قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ ورامین توسط کمیته علمی دانشجویی دبیرخانه دائمی قیام ۱۵ خرداد ورامین متشکل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا، دانشگاه علمی کاربردی مرکز ورامین و دانشگاه پیام نور واحد ورامین- قرچک برگزار خواهد شد.

رئیس ستاد گرامیداشت یوم الله ۱۴ و ۱۵ خرداد شهرستانهای استان تهران از برگزای مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با حضور سید علی خمینی در ورامین خبر داد.

وی اظهار داشت: هر ساله در شام ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی و شب ۱۵ خرداد، مراسم عظیمی در ورامین برگزار می شود.

حجت الاسلام سید محسن محمودی افزود: پس از رایزنی های صورت گرفته، حجت الاسلام سید علی خمینی نوه گرامی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مراسم امسال قول مساعد دادند.

وی ادامه داد: مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) چهارشنبه شب پس از نماز مغرب و عشا در مسجد رضویه ورامین برگزار و مردم ولایتمدار دیار ۱۵ خرداد از نوه امام راحل استقبال خواهند کرد.

محمودی اضافه کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، برنامه های گرامیداشت ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در سال ۱۳۹۳ به صورت تبیینی و تحلیلی برگزار خواهد شد و قشر جوان و نوجوان به عنوان جامعه هدف این ستاد در این مراسم و برنامه ها در نظر گرفته شده است.

امام جمعه موقت ورامین افزود: اگرچه تلاش های زیادی برای معرفی شخصیت امام راحل توسط نهادها و پژوهشگران مختلف صورت گرفته است اما همچنان امام خمینی(ره) یک شخصیت کم نظیر و ناشناخته در جهان محسوب می شود و با خدا بودن، سادگی و ایستادگی در برابر دشمنان سرتا پا مسلح، باعث شد تا رهبر کبیر انقلاب اسلامی نه تنها در قلب ملت ایران بلکه در قلب آزادیخواهان جهان نیز جا داشته باشد.

محمودی به فرهنگسازی و ترویج اندیشه های امام راحل(ه) در میان نسل جوان تأکید کرد و گفت: تبیین اندیشه های امام خمینی(ره) و انتقال آرمان های پیر جماران به نسل نوجوان و جوان امری ضروری است.

وی عنوان کرد: امروز باید مفتخر بود که نائب امام خمینی(ره) شخصیتی بزرگ و کم نظیر در جهان است و امروز به برکت وجود مقام عظمای ولایت و رهبری هوشمندانه ایشان و به پشتوانه مردم غیور و دلیر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با قدرت و اقتدار در حال حرکت به سوی تعالی و پیشرفت است.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.