خانه » اخبار و رویدادها » عکس/ فرماندار سابق ورامین در همایش «دلـــــــــواپـــسـیــــــــــــــــــــم»

عکس/ فرماندار سابق ورامین در همایش «دلـــــــــواپـــسـیــــــــــــــــــــم»

فرماندار سابق شهرستان ورامین در همایش «دلواپسیم»

همایش منتقدان توافق ضعیف ژنو

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/goonagoon/delvapasim-93-2-13%20(6).jpg

رجانیوز: سرانجام علیرغم کارشکنی های متعدد جهت برگزار نشدن همایش «دلواپسیم»، عصر روز شنبه ۱۳ اردیبهشت ۹۳ لانه جاسوسی سابق میزبان منتقدان توافقنامه ژنو بود، همایشی که از ساعتی قبل از آغاز آن، ظرفیت صندلی های سالن اش تکمیل شده بود و حتی  در راهروهای جانبی سالن نیز دیگر جایی برای سوزن انداختن وجود نداشت و همین مساله خیلی ها را مجبور کرد تا با حضور در اطراف سالن و از طریق ویدئو پروژکتور برنامه را دنبال کنند.

همایش “دلواپسیم”(گردهمایی بزرگ منتقدان توافق ضعیف) با حضور برخی از شخصیت‌ها و چهره‌های سیاسی در سالن اجتماعات مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان(لانه جاسوسی سابق آمریکا) آغاز شد.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/goonagoon/delvapasim-93-2-13%20(7).jpg

جعفری: دغدغه برگزار کنندگان همایش “دلواپسیم” منافع ملی است

 علی جعفری دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی، در همایش “دلواپسیم” به بیان سخنانی به نمایندگی از تشکل‌های دانشجویی برگزار کننده این همایش پرداخت.

وی با اشاره به اینکه بحث‌های ما در این همایش سیاسی نیست، بلکه مربوط به منافع ملی است، گفت: قرار بود این برنامه را در سالن سیدالشهداء‌ برگزاری کنیم، برگزاری این همایش در این مکان برای دانشجویان نوستالوژیک است و قطعا خیری را داشته است.

جعفری افزود: سوال ما این است که اگر توافق ضعیفی رخ دهد، نمایندگان مجلس این عزم را دارند که مقابل چنین توافقنامه‌ای بایستند؟

دبیر جنبش عدالتخواه تصریح کرد: ما یک حزب سیاسی هستیم، اما حزب سیاسی ما حزب‌الله است نه حزبی که براساس منافع شخصی دور هم جمع شده‌اند.

جعفری در پایان گفت: ما دانشجویان همانگونه که در موضوع سعد‌آباد دلواپس بودیم در زمینه توافق ضعیف نیز دلواپسی داریم.

پناهیان: مذاکراتی که به تقویت رفاه و آسایش مردم منجر نشود، قطعا محکوم به شکست است

حجت‌الاسلام پناهیان در همایش “دلواپسیم” که به  منظور نقد مذاکرات ژنو و با حضور دانشجویان بسیجی دانشگاه های تهران برگزار شد، گفت: چنین جلسه‌ای دو قاعده اصلی و مهم دارد؛قاعده اول این است که از نمایندگان در مذاکره حمایت می‌شودو آنها با پشتیبانی نیروهای انقلاب می‌توانند در مذاکرات موفق شود.

وی افزود: اگر نیروهای ضدانقلاب از مذاکره‌کنندگان حمایت کنند، تیم مذاکره کننده موفقیتی نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام پناهیان تاکید کرد: حضور شما و نقد شما فایده‌اش به مذاکره‌کنندگان می‌رسد.

وی ادامه داد:‌وزیر خارجه قطعا از شما متشکر است که محکم آمده‌اید. بنده معتقدم که این نشست‌ها می‌تواند دشمن را به عقب‌نشینی وادار کند.

حجت‌الاسلام پناهیان در ادامه اظهار داشت: فایده دوم چنین نقدهایی به توافق ژنو این است که اگر چنین حرکت‌هایی پشت سر مذاکره‌کنندگان باشد چرخ کارخانه‌ها هم می‌چرخد. این پیگیری موجب چرخیدن چرخ کارخانه‌ها علاوه بر سانتریفیوژ‌ها می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: از همه نیروهای انقلابی تقاضا می‌کنم که محکم پای اعتقادات خودشان و منافع ملی که موجب زندگی و رفاه مردم مربوط است بایستند.

حجت‌الاسلام پناهیان ادامه داد: اگر مذاکره موجب شود که ما رونق اقتصادی پیدا کنیم و عزت و خودمان را در جهان بیش از پیش ببینیم، طوری خواهد بود که مذاکره مانند دوران جبهه و جنگ خواهد بود و اگر مذاکره بخواهد تهاجمات دشمن را علیه ما شدیدتر کند، قضاوت همه از مذاکره این است که مذاکرات بی‌ارزش است و دشمن را وقیح‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: خوب است که مسئولان در مذاکرات اعلام کنند که مذاکراتی که به تقویت رفاه و آسایش مردم منجر نشود، این مذاکره قطعا محکوم به شکست است.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/goonagoon/delvapasim-93-2-13%20(1).jpg

کوثری: نتوانسته‌ایم حتی یک دلار از پول‌های بلوکه شده نفتی برداشت کنیم

 اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در سخنانی در همایش “دلواپسیم” گفت: ما مذاکرات را هیچ‌وقت قطع نمی‌کنیم. ما هم منطق داریم و هم این است که فعالیت‌های ما در چارچوب ان‌پی‌تی است و هیچ تخلفی در این چارچوب صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: ما براساس مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حرکت کرده‌ایم و حرفمان این است که برای منافع ملی خودمان باید از این حق خودمان دفاع کنیم.

کوثری تأکید کرد: این مسئله در اصل یک نبرد است. ما در نبرد ۸ساله خودمان نشان دادیم که شکستن حصر آبادان با فرمان امام نیز برای منافع ملی بوده است. رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس در نهایت نگذاشتند که یک وجب از خاک کشور در اختیار دشمن قرار گیرد.

وی افزود: بحث هسته‌ای هدف منافع ملی ماست، ما چیزی بیشتر از آن نمی‌خواهیم.

کوثری در ادامه اظهار داشت: ما قانون را در چارچوب ‌ان‌پی‌تی قبول داریم و براساس نوشته‌های آنها آن را قبول می‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: ما در سال ۱۳۷۳ اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصد را برای راکتور تهران درخواست دادیم و آژانس هم آن را ابلاغ کرد، چطور است که در ۴ سال پیش وقتی دوباره این مقدار اورانیوم ۲۰ درصد را خواستیم، به ما ندادند؟

کوثری ادامه داد: ما توانستیم به اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصد دست یابیم، اما آنها باورشان نمی‌شد.

وی تصریح کرد: اگر تعلیق ۲۰ درصد را قبول کرده‌ایم، حداقل بانک مرکزی باید از تحریم درمی‌آمد و صادرات نفت نیز آزاد می‌شد.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/goonagoon/delvapasim-93-2-13%20(5).jpg

نوبری: هدف آمریکایی‌ها خشک کردن درخت هسته‌ای ایران است

نوبری کارشناس مسائل سیاسی و سفیر اسبق ایران در شوروی در سخنانی در همایش “دلواپسیم” گفت: از ابتدا که بنده توافقنامه ژنو را دیدم آن را نقد کرده‌ام. بنده تاکنون ۲۰ سخنرانی و مناظره در نقد توافق ژنو در دانشگاه‌ها داشته‌ام.

وی با بیان اینکه پس از توافق ژنو نامه سرگشاده‌ای به رئیس جمهور نوشته است افزود: تا این لحظه و ابتدای ۱۶ آذر که نامه سرگشاده‌ای در نقد توافق ژنو به رئیس جمهور نوشته‌ام هیچ یک از طرفهای مقابل حاضر نشده‌اند که متن توافقنامه را با بنده نقد کرده و یا آن را مطرح کنند. تا امروز هیچ کس حاضر نشده تک تک نقدهای بنده را پاسخ دهد. آنهایی که در مناظره‌ها با بنده شرکت کردند حاضر نشدند که بند بند توافق ژنو را بررسی کنند.

وی افزود:‌ در این ۵ ماه ثابت شده که تمام نکاتی که بنده در مورد توافق ژنو گفته بودم، صحت دارد. از رئیس جمهور می‌خواهم که حداقل یک نفر را در هر جایی از کشور که می‌خواهد  تعیین کند تا به نقدهای بنده پاسخ دهد.

نوبری ادامه داد: بنده در نامه سرگشاده‌ام به رئیس جمهور گفته‌ام که هدف این توافق خشک کردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران است .

این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: آمریکایی‌ها خشک کردن درخت هسته‌ای در ایران را در پیش گرفتند. آنها می‌خواهند این درخت خودش بیفتد.

نوبری ادامه داد: موافقان توافق ژنو و آنهایی که نقدی به این توافق ندارند معتقدند که هزینه‌های برنامه‌های هسته‌ایه بیشتر از فایده آن است. آنها می‌خواهند ثابت کنند که هزینه هسته‌ای بیشتر از فایده آن است.

وی ادامه داد: سوال من بنده از رئیس جمهور این است که ما باید شناسنامه داشته باشیم به طوری که شناسنامه بنده نیز مشخص است. آیا موافقان توافق ژنو هم شناسنامه دارند و آنها نیز شناسنامه‌شان مشخص است.

نوبری در همین زمینه تصریح کرد:‌آقای رئیس جمهور کسانی که به عنوان موافق شما در مناظره‌ها آزاد می‌شوند آیا شناسنامه‌شان مشخص است. لطفا آن را مشخص کنید.

وی در ادامه گفت: سوال من این است که آیا بازی تیم ملی ما مهمتر است یا تیم مذاکره کننده که نتیجه آن به قرن‌ها و آینده کشور ما وابسته است. آیا مشخص شدن تیم ۳ یا ۴ نفره انتهای نخبگی جامعه ماست.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: ما نمی‌توانیم مانند لپ‌لپ و تخم مرغ شانسی صبر کنیم که ببینیم بعدها چه چیزی از آن درمی‌آید. آیا می‌خواهند باز هم بگویند که برای امضای این توافقنامه تحت فشار بوده‌ایم؟ ما دلواپسیم.

نوبری در ادامه اظهار داشت: این هیئت باید ملی شود. این تیم باید ملی باشد نه باندی.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه ضمن معرفی افرادی در تیم مذاکره کننده گفت: بنده اسامی را پیشنهاد می‌کنم که همگی هم از افراد موافق و هم افراد نخبه. این افراد عبارتند از الهام امین‌زاده، سرمدی، صدر، حسین شیخ‌الاسلام و لواسانی.

نوبری اضافه کرد: آقای رئیس جمهور از شما می‌خواهم که این ۵ نفر را به تیم مذاکره اضافه کنید. زیرا آنها در دفاع از منافع ملت بیشتر به شما کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه در وزارت خارجه حتی معاونین این وزارتخانه حاضر نیستند از توافقنامه ژنو دفاع کنند، گفت: با این شرایط این توافقنامه چگونه می‌تواند سرنوشت نسل‌های بعدی ما را تعیین کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در ادامه افزود: ما در جلسه‌ای که ۱۵ روز پیش در مجلس با مسئولین بانک مرکزی داشتیم متوجه شدیم که تا ۱۵ روز پیش یک دلار هم نتوانسته‌ایم از پول‌های بلوکه‌شده نفتی را برداشت کنیم.

نوبری با بیان “ما معتقدیم با توافقی که انجام شده به منافع ملی ما خدشه وارد شده است” گفت:‌ تیم مذاکره کننده باید در توافق نهایی هوشیار باشد.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/goonagoon/delvapasim-93-2-13%20(4).jpg

محمدی: توافق ژنو ماهیت انقلاب اسلامی را هدف قرار داده است

 مهدی محمدی عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای در همایش “دلواپسیم” که در مجتمع فرهنگی ۱۳ آبان با حضور دانشجویان بسیجی دانشگاه های تهران برگزار شد، اظهارداشت: دلواپسی ما بابت اساس انقلاب نیست، چون می‌دانیم کشتی بان انقلاب آن را به سلامت به مقصد می رساند.

وی گفت: دلواپسی ما بابت دولتی است که به مردم وعده داد که چرخ زندگی آنها را می‌چرخاند، ولی آن را به پای حیوان چموشی به نام آمریکا گره زد.

محمدی افزود: مبادا روزی برسد که این افراد به این نتیجه برسند که هدف را اشتباه رفته‌اند، ولی راهی برای بازگشت نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: ملت ایران به دلیل ماهیت انقلاب اسلامی کشوری عادی نیست و آمریکا در روز اول گفت که انقلاب و آرمان‌های آن را به رسمیت نمی‌شناسیم.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای افزود: اساس انقلاب اسلامی ایران این بود که اعلام می‌کردیم کشوری مثل دیگر کشورها هستیم و اجازه نمی‌دهیم که تکلیفی بیشتر از آنچه برای دیگر کشورها در نظر گرفته اید برای ما درنظر بگیرید.

وی خاطرنشان کرد: مهمترین کاری که توافق ژنو انجام می‌دهد و دوستان نیز آن را قبول کرده اند این است که ما تا اطلاع ثانوی استثنائیم و آنها حق دارند حقوقی که بقیه دارند به ما ندهند.

محمدی ادامه داد: اساس دعوای ما در همه سالهای گذشته این بوده است که تمام حقوقی که دیگران داشتهءاند ما هم باید داشته باشیم و ما استثنا نیستیم و ایند عوا ادامه خواهد داشت، جمهوری اسلامی ایران زیر این بار نرفت.

وی خاطرنشان کرد: اما در توافق ژنو مهمترین کاری که صورت می گیرد و دوستان نیز قبول کردند این است که ما استثنا هستیم یعنی تا اطلاع ثانوی حقوقی که ما داریم حق دارید به ما ندهید و تکالیفی که دیگران ندارند حق دارید به مان دهید.وی افزود گام اعتماد ساز یعنی اینکه تا تو طرف مقابل گام اساسی را برنداری ما با تو صحبت نمی کنیم.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای با اشاره به اینکه مهمترین پاراگراف توافق ژنو آخرین پاراگراف آن است گفت براین اساس ما به سیاست نظامی ما اعلام می کنیم که یک عضو عادی نیستیم و یک استثنائیم و وقتی شما پذیرفتید که یک استثنا هستید یعنی پذیرفته اید که استاندارد شوید.

وی خاطرنشان کرد: پروژه آمریکا در ایران این است که ما را استاندارد کند. و ما در هیچ حوزه‌ای از نظر آنها استاندارد نیستیم. زیرا اساس انقلاب اسلامی مبتنی بر نفی استانداردهای آمریکایی و اساس ژنو این است که ما استاندارد شویم.

محمدی ادامه داد: در همین راستا ما اجازه می‌دهیم در مسائل مهم منطقه ای موشکی و در هر حوزه ای که در حال پیشرفت هستیم استاندارد شویم و اراده طرف غربی این است که ما را در نظمی قرار دهد که خود می‌خواهد.

وی با اشاره به اینکه مشکل بزرگ این است که دوستانی که برسر کارند قبول دارند که ما باید استانداردهای آمریکایی را بپذیریم گفت: ماهیت ارزشها و انقلاب اسلامی در این مسئله مورد نظر آنهاست و مسئله هسته‌ای نیست بلکه مسئله هسته ای سکویی است که آنها را به سمت مسائل ماهیت توافق هسته‌ای انقلاب اسلامی پرتاب می کند و از این منظر توافق ژنو توافقی است که ماهیت انقلاب اسلامی را هدف قرار داده است و در این بین مسئله هسته‌ای تنها بهانه است.

عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته ای در پایان گفت: اینجا باید همگی دلواپس باشیم و دلواپسی‌ها بیشتر باشد و جلوی این فرآیند بایستند.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/goonagoon/delvapasim-93-2-13%20(2).jpg

کریمی قدوس: دستاوردهای ما در ۲۲ بهمن و ۲۴ خرداد آمریکا را به بن بست رساند

کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گردهمایی بزرگ منتقدین توافق ضعیف با عنوان “دلواپسیم” که در مجتمع ۱۳ ابان برگزار شد در پاسخ به این پرسش که چرا این توافقنامه به صرف اینکه برنامه اقدام مشترک نامگذاری شده است، مورد نظارت مجلس قرار نگرفته اظهار داشت: یک بار دیگر می‌گویم که مردم صاحب انقلاب هستند و ولی‌نعمت این انقلابند. بنابر این باید متوجه باشیم که همه ما در هر جایگاه و مسئولیتی باید قدردان ولی‌نعمت و پاسخگوی این نظام باشیم.

وی با بیان اینکه همیشه دلواپسی باعث حفظ نظام شده است گفت: مقام معظم رهبری فرمود تا زمانی که عده‌ای در این کشور باشند اما حاضر باشند جان خود را فدای انقلاب کنند هیچ خطری نظام را تهدید نمی‌کند دلواپسی بالاتر از توافقنامه حفظ آرمانهای نظام و انقلاب است.

کریمی قدوسی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه من به این مذاکرات خوشبین نیستم گفت: بنده هم خوشبین نیستم و فکر نمی‌کنم این مذاکرات نتیجه‌ای که ملت ایران انتظار دارند به دست آورد.

وی با اشاره به گزارش رئیس جمهور در صدا و سیما و نظرش در مورد توافق هسته‌ای گفت: آقای رئیس جمهور در مورد توافق هسته‌ای می‌گوید خوشبینی و بدبینی در دنیای سیاست معنا ندارد. و باید واقع‌بین باشیم در حالی که خوشبینی کلیدواژه مقام معظم رهبری است و ما هیچ رئیس جمهوری را سراغ نداریم که اینگونه به خود جسارت دهد که در مقابل نظر مقام معظم رهبری جواب دهد.

کریمی قدوسی با بیان اینکه بالاتر موهبت انقلاب اسلامی آزادی مبتنی بر اصول و آرمانهای شهدا و انقلاب است، اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید جنس‌شان از جنس مردم و جوانان باشد؛ یکی از نمایندگان مجلس نطق ۳ دقیقه‌ای را در مورد توافقنامه ژنو در مجلس ارائه کرد اما دولت رسما از وی شکایت کرد و در متن شکایتنامه آورده شده بود که این نماینده تیم مذاکره کننده را تضعیف کرده و به رئیس جمهور توهین کرده است و باید جلوی این نماینده و سایر رسانه‌ها همچون خبرگزاری فارس، سایت الف و سایر سایت‌های اصولگرا که از این توافقنامه صحبت کردند گرفته شود و قوه قضائیه با آنها برخورد کند که کسی جرات نکند تا نسبت به رئیس جمهور توهین کند.

در ادامه فیلم نطق  ۳دقیقه‌ای کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد که نقدهایی را به توافقنامه هسته‌ای ارائه کرده بود پخش شد.

وی با بیان اینکه دولت در توافقات هسته‌ای سیاست نگاه به درون و برون را داشت، گفت: سیاست دولت در نگاه به درون شامل خالی کردن دل ملت و گرفتن غیرت دینی ملت و جلوگیری از نقد بود که جلوگیری از نقد با روش‌هایی مانند بیسواد خواندن، تندرو بودن، افراطی بودن و شلوغ کن ارائه شد تا کسی به خود جرات نکند در این وادی وارد شود.

کریمی قدوسی با بیان اینکه سیاست مطرح کردن خزانه کشور خالی است برای خالی کردن دل ملت بود، تاکید کرد: ما باید با دنیا مشکلات خود را حل کنیم و با کدخدا امروز صحبت کنیم.

وی خطاب به دولت گفت: آیا خبر دارید که سیدحسن نصرالله در دیداری که اعضای کمیسیون امنیت ملی با ایشان داشتند و آقای ظریف نیز در این دیدار بود اشکش جاری بود. روز سه‌شنبه ۴ سوال نمایندگان مجلس از آقای ظریف در صحن علنی مطرح می‌شود که ایشان باید پاسخ دهد. چرا آقای ظریف می‌گوید که به ما ربطی ندارد که اسرائیل را به رسمیت بشناسیم یا نشناسیم.

کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: دستاوردهای ما در ۲۲ بهمن و ۲۴ خرداد باعث شد که نماینده آمریکا بگوید مذاکرات به بن‌بست رسیده است.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/goonagoon/delvapasim-93-2-13%20(8).jpg

عباسی: گره زدن چرخ زندگی مردم با چرخ سانتریفیوژ اشتباه است

فریدون عباسی رئیس سابق سازمان انرژی اتمی عصر امروز در همایش گردهمایی بزرگ منتقدین توافق ژنو به عنوان “دلواپسیم” که در مجتمع ۱۳ آبان برگزار شد، در پاسخ به این پرسش که آیا شما با افرادی که معتقدند داشتن انرژی هسته‌ای برای کشور به صرفه نیست و اساسا برای چرخش چرخ زندگی مردم باید چرخ سانتریفیوژها تعلیق شود اظهارداشت: هر کشوری می‌تواند موضوع محوری و راهبردی را انتخاب کند و یکی از موضوعاتی که کشورهای پیشرفته به آن می‌پردازند موضوع هسته‌ای است که ابتدا شرایط جنگ جهانی دوم آن را به صورت یک سیستم کنترل نشده به جامعه بشری ارائه کرد.

وی ادامه داد: اگر راکتور را در نظر بگیریم تمام تخصص‌ها در آن وجود دارد و با پرداختن به آن سطح ایمنی کشور در مسائل تخصصی بالا می‌رود.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی افزود: من به این نکته اشاره می‌کنم که اساسا چرا پرونده ما به شورای امنیت سازمان ملل متحد رفت و چرا به بهانه این قطعنامه ما را تحریم کردند.

عباسی گفت: ما در جامعه خود از این موضوع مهم غافل هستیم و به ما نگفتند که چون شما در حال پیشرفت هستید، جلوتان را می‌گیریم ضمن اینکه ما می‌خواستیم با پیشرفت خودمان را در جامعه جهانی مطرح کنیم.

وی گفت: اینها به بهانه اینکه ما از ان‌پی‌تی انحراف داریم و با این عنوان که فعالیت نظامی می‌کنیم، جلوی ما را گرفتند و برای کشور ما پرونده ساختند و محصول آن این شد که آقای آمانو در گزارش ۶۵ جی‌او‌وی در سال ۲۰۱۱ این موضوع را به شورای حکام ارائه داد و در آنجا مدعی شد که ما انحراف داریم؛ در دوره‌ای که آقای جلیلی در شورای امنیت حضور داشت به شورای حکام گفتیم مدارک خود را مبنی بر انحراف ایران به ما ارائه کنید تا براساس مدارک مستند به شما پاسخ دهیم. اما آنها گفتند ما مدرکی به شما نمی‌دهیم و از شما می‌خواهیم که پاسخگو باشید. اما برای دولت امکانپذیر نبود که به هر کسی از راه رسید پاسخ دهد.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: تیم مذاکره کننده در آن برهه سیاسی به خوبی و قهرمانانه در این خصوص مبارزه و استقامت کرد و باید به آقای جلیلی و تیمش به عنوان قهرمان مذاکره کنندگان را داد. البته بنده قصد ساختن قهرمان کاغذی را ندارم.

عباسی با اشاره به حماسه سیاسی افزود: آنچه اتفاق افتاده این است که حماسه سیاسی که مردم در ۲۴ خرداد آفریدند به دست یک جریان فکری خاص مصادره شده است یا جملاتی که می‌گویند مانند اینکه پیام ۲۴ خرداد را نگرفتید؛ باید بگویم شما هم پیام رفراندوم یارانه را دریافت کنید و از توهم دانایی دوری کنید. آنها توافق و برنامه اقدام مشترک شتابزده‌ای را امضا کردند که همه ما باید تبعات آن را بپذیریم. مانند سنگی می‌ماند که ته چاه انداختند و همه عقلا باید فکر کنند که چطور آن را از ته چاه بیرون بکشند.

وی گفت: این سوال مطرح است که چرا مسئولان برای تحصیل به خارج از کشور رفته‌اند. آیا جز این است که کشور ما از نظر علمی و فنی در مسائل مختلف رشد لازم را نکرده بود و دوستان برای کسب علم و دانش به خارج رفتند.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی در پایان با بیان اینکه سانتریفیوژها دنیایی از فناوری را با خود به همراه دارند، اظهار داشت: اشتباه است که چرخ سانتریفیوژ با با چرخ زندگی مردم گره بزنیم. بنابراین اگر دنبال گرداندن چرخ زندگی مردم هستید شتابزده عمل نکنید و به منافع ملی بیشتر از گذشته توجه کنید.

ایزدی: هضم ایران قدرتمندتر از رژیم صهیونیستی برای آمریکا سخت است

فواد ایزدی استاد دانشگاه تهران در گردهمایی دانشجویان بسیجی دانشگاه های تهران با عنوان دلواپسیم که در مجتمع ۱۳ آبان برگزار شد اظهار داشت: در ابتدای بحث باید این موضوع را مطرح کنم که نظر کارشناسی در مورد توافقنامه ژنو را نباید سیاه و سفید و از صفر تا ۱۰۰ دید. بلکه در این توافقنامه فرصت‌هایی وجود دارد که وزارت امور خارجه باید ازآن فرصت‌ها استفاده کند.
وی ادامه داد: مشکلی که وجود دارد این است که ما در کشور مشکلات اقتصادی و تحریم‌هایی را شاهد هستیم که این تحریم‌ها درآمد کشور را پایین آورده است. اما سوالی که باید مطرح شود این است که اگر ما به نظرات طرف مقابل توجه کنیم و حق غنی‌سازی خود را به نظر افرادی مانند جان‌کری مشروط کنیم و به آنها امتیازات ارائه دهیم آیا طرف مقابل قرار است امتیازاتی را به ما بدهد.
استاد دانشگاه تهران افزود: بحث این است که امکان توافق وجود دارد اما این نگرانی هم وجود دارد که در گام نهایی مانند توافق ژنو امتیازاتی بدهیم اما در توافق نهایی به تعهدات ما بی‌توجهی شود.
ایزدی گفت: در سال ۲۰۰۸ میلادی در کنگره آمریکا قانونی وضع شد که براساس آن اجازه ندهند هیچ کشوری در خاورمیانه از رژیم صهیونیستی قدرتمندتر شود. لذا برای آنها مشکل است که ایران از رژیم صهیونیستی قدرتمند شود و وظیفه آمریکا براساس قانون جلوگیری از رشد ایران است که این ربطی به موضوع هسته‌ای ندارد.
وی با بیان اینکه بحث هسته‌ای بهانه‌ای در دست آمریکایی‌ها است، خاطرنشان کرد: نگرانی که وجود دارد این است که طرف مقابل همه امتیازات را بگیرد و هیچ اقدامی برای اجرای تعهدات خود نکند و این دلواپسی وجود دارد که توافق سعدآباد دوباره تکرار شود.
http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/goonagoon/delvapasim-93-2-13%20(3).jpg
کوشکی: ۳۰۰ هزار شهید دادیم تا آمریکا کدخدای ما نباشد
کوشکی استاد دانشگاه و منتقد توافقنامه ژنو در همایش دلواپسیم که در ساختمان فرهنگی ۱۳ آبان برگزار شد، اظهار داشت: در تیرماه سال ۶۶ و در روزی بسیار بسیار گرمتر از این سالن یکی از هم‌رزمان ما از شدت عطش به شهادت رسیدن علاوه براین ما ۳۰۰ هزار شهید تقدیم کردیم تا آمریکا کدخدای ما نباشد.
وی افزود:هزاران کودک یتیم به جامانده از جنگ داریم تا دیگر کسی جرأت نداشته باشد توان دفاعی ایران را در برابر آمریکا تحقیر کند.
این استاد دانشگاه با تأکید براینکه ما خیلی دلواپس، نگران و مضطربیم ادامه داد: مطمئن باشید با پذیرش توافقنامه به شکل فعلی از شما خواهند خواست بهائیت را به نام حقوق بشر به رسمیت بشناسید و حجاب اسلامی را در این کشور به اسم دفاع از حقوق بشر کنار گذارید.
وی یادآور شد: اگر ما ساکت باشیم آنگاه مرگ بر آمریکا در این کشور جرم خواهد بود. نتیجه همه خوشبینی‌ها و لبخندها این بود که آنها اعلام کردند که ما سلاح موشکی نداشته باشیم در حالی که توان موشکی ما ثمره خون شهید تهران مقدم و یاران او که پودر شدند.
وی ادامه داد: آنها از ما خواسته‌اند که دست از حمایت حزب‌الله و جهاد اسلامی بردارید ما امروز نگرانیم تا فردا شرمنده شهید احمدی روشن شهریاری و همه شهدای هسته‌ای نباشیم.
کوشکی با اشاره به اینکه ما امروز به این توافق معترضیم گفت با افتخار عنوان بی سوادی را می‌پذیریم، امروز بی سوادیم تا فردا بی شرف نباشیم.
وی خطاب به رسانه‌هایی که عنوان دلواپسی این همایش را به تمسخر گرفته‌اند، گفت: اشکالی نیست ما را تمسخر کنید تمسخر امروز شما برای ما شیرین‌تر از آن است که فردا شرمنده امام و شهدا و امام زمان نشویم.
این استاد دانشگاه با اشاره به اظهار وزیر امور خارجه سابق آمریکا گفت: وزیر سابق آمریکا می‌گوید اگر آنها ایرانی‌ها می‌خواهند مستقل باشند ما نمی‌خواهیم آنها حتی برق داشته باشند و ما امروز نگرانیم زیرا در پرتو مذاکره‌ای که دوستان با سواد آقای روحانی انجام داده‌اند وندی شرمن شیطان مسلم مردم ایران را به دروغگویی و صفت‌های دیگر متهم می‌کند.
وی گفت: این ملت و مردم خون دل خوردند و انتظار دارند مسئولانش جواب قاطعی به اتهامات شرمن دهند اما آنها می‌گویند که او جای مادربزرگ ماست و پیرزن است و این تنها پاسخ آنها به اهانت‌های وندی شرمن است.
کوشکی ادامه داد: هیهات که مردم مسلمان ایران امان‌نامه کفر و شرک را امضا کنند ارمنی‌های این کشور نیز عاشق ابوالفضل هستند همان ابوالفضلی که امان  نامه کفر و شرک را امضا نکرد.
وی خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی شما مجتهدید زشت است به شما بگویند قرآن می‌گوید این مذاکره نتیجه ندارد آنها زمانی از شما راضی می‌شوند که دست از ایمانتان بردارد و هیهات که ما چنین اجازه دهیم.
وی در پایان تأکید کرد: ما به شما قول می‌دهیم که نخواهیم گذاشت این انقلاب به دست نااهلان بیافتد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.