خانه » اخبار و رویدادها » یادواره شهدای فکه در ورامین برگزار می شود

یادواره شهدای فکه در ورامین برگزار می شود

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/shohada/tasavir-shohadaye-varamin/yadvareh-fakkeh.jpg

سیدرضا احمدی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: یادواره شهدای فکه «عملیات سیدالشهدا» با هدف ترویج فرهنگ و ایثار شهادت در روز پنجشنبه هجدهم اردیبهشت برگزار می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر ورامین اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم‌ترین راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است و باید همه در این راستا قدم‌های مؤثر برداریم.

مسئول هیئت رزمندگان شهرستان ورامین افزود: قرار بود این یادواره در تاریخ سیزدهم اردیبهشت همزمان با سالروز عملیات سیدالشهداء در اردیبهشت ۱۳۶۵ برگزار شود ولی با تقارن این یادواره با همایشی در منطقه عملیاتی فکه با تاخیر در روز پنجشنبه اجرا می‌شود.

احمدی اظهار داشت: متاسفانه برگزاری یادواره‌های شهدا در چند سال اخیر کمرنگ شده بود و یادگاران هشت سال دفاع مقدس بر آن شده‌اند تا به صورت کاملاً مردمی و خودجوش در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی این حرکت فرهنگی را برنامه‌ریزی کنند.

برادر شهیدان محمد و هادی احمدی ادامه داد: شهدا نماد و نشانه اقتدار و عزت ملت هستند و همه مسئولان و متولیان باید در جهت تجلیل از مقام آن بزرگواران تلاش کنند.

احمدی تأکید کرد: آن بزرگواران طلایه‌داران عرصه ایثار و از خود گذشتگی بودند و آرامش امروز جامعه مدیون رشادت‌ها و جانفشانی‌های آنها است و وظیفه همگانی است که در حفظ و صیانت از آرمان‌های آنان نهایت کوشش را کنیم.

وی در پایان گفت: این یادواره با محوریت شهید حسین اسکندرلو فرمانده گردان حضرت علی اصغر (ع) و شهدای آن عملیات برگزار و تعدادی از خانواده شهدا و یادگاران هشت سال دفاع مقدس به خاطره‌گویی می‌پردازند.

گفتنی است یادواره شهدای فکه در روز پنجشنبه هجدهم اردیبهشت ماه همزمان با نماز مغرب و عشاء در حسینیه ثارالله (ع) شهدای گمنام شهرستان ورامین با همکاری فرمانداری، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و یادمان شهدای بزرگواری چون حسین اسکندرلو، محمدتقی کاشانی، کاظم رستگار، علیرضا موحد دانش، رحمت‌اله کریمی، علی فارسی، محسن سلیمانی، محمدرضا کریمی، عبدالرضا شیرازی، کریم کدخدایی، محمدعلی فرجی، منصور نعیمی، صادق فرهادی‌راد، سید محمدرضا غربتیان، محمد حبیبی، مهدی صدیقی، اصغر ایرلو و حسین کاشانی اسدی توسط ستاد مردمی یادواره شهدای دفاع مقدس هیئت رزمندگان اسلام شهرستان ورامین برگزار می‌شود.(fars)

… ادامه دارد …

یک نظر

  1. پیکر مطهرشهدای عملیات که ۲۰ روز درگرمای فکه برجای ماند

    شهید اسکندرلو در حالی که تعداد زیادی از بچه های گردانش زخمی و شهید شده بودند زیر آن آتش ایستاد و شروع به سخنرانی کرد: امشب شب عاشورا است، حفظ انقلاب و این منطقه خون می خواهد و اگر نتوانیم این منطقه را حفظ کنیم دشمن تا جاده اندیشمک -اهواز پیش خواهد رفت .

    با این سخنان حماسی حاج حسین، موجب شد بچه های گردان حضرت علی اصغر (ع) هم مردانه جنگیدند . شهید اسکندرلو در حال رجزخوانی بود که گلوله ای گردن مبارکش را شکافت و به شهادت رسید. با رفتن حاج حسین کار گره خورد. حجم آتش و انبوه نیروهای دشمن موجب شد که از کنارهای جاده فکه بچه ها عقب رفته و از پهلو به دشمن بزنند. این عقب رفتن باعث شد بدن مطهر شهید اسکندرلو و شهدای گردانش و شهدای تخریب ده ها روز در منطقه درگیری بماند. تا اینکه خرداد ماه سال ۶۵ که مصادف با ایام ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) بود این ابدان مطهر از خاک برداشته شد. اما سایه ای از بدن نازنین آنها روی زمین بود. حُرم گرما به قول بچه ها روغن بدن ها را کشیده بود.

    این عملیات با رمز «یاسیدالشهداء(ع)» در روز ۱۳ اردیبهشت ماه سال ۶۵ مصادف با ۲۳ ماه شعبان آغاز شد. در این عملیات سردارانی مثل حاج حسین اسکندرلو فرمانده گردان حضرت علی اصغر (ع) و شهید حسنیان فرمانده گردان المهدی(ع) به شهادت رسیدند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.