خانه » اخبار و رویدادها » متین ورامین قهرمان قاره کهن شد/ سومین جام متین در دو سال اخیر

متین ورامین قهرمان قاره کهن شد/ سومین جام متین در دو سال اخیر

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/varzesh/matin-varamin-1392/matin-asiya2.jpg

تیم والیبال متین ورامین ایران با پیروزی برابر الریان قطر قهرمان پانزدهمین دوره مسابقات باشگاه های آسیا شد.
به گزارش ورامین سیتی به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، والیبالیست های متین در آخرین گام از مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا به مصاف تیم قدرتمند الریان قطر رفتند. میانگین سنی تیم والیبال الریان قطر ۲۷ سال  و میانگین قدی آن ها  ۱۹۶ سانتی متر است. کریستین ساوانی بازیکن مشهور ایتالیایی بهترین بازیکن الریان است. اسپک های خوب او در کنار دریافت های موثر کالا گراردو کوبایی مهمترین عامل موفقیت نماینده والیبال قطر در این دوره از مسابقات بوده است. میزان کارایی ساوانی در حمله ۵۵ درصد و این آمار برای کالا چیزی حدود ۴۱ درصد است. الریان قطر از وجود یک پاسور ایرانی الاصل به نام علی اسدی بهره می برد. البته پاسور دوم آن ها به نام آندره برزیلی الاصل است.
سیستم بازی تیم الریان قطر بیشتر مبتنی بر پاس های بلند و بزرگترین نقطه ضعیف این تیم در سرعت پاس است. یعنی همان چیزی که نقطه قوت تیم متین ایران به شمار می رود. سیستم بازی متین ایران اما مبتنی بر توپ های سرعتی است.
میانگین سنی تیم متین ایران ۲۶ سال و میانگین قدی این تیم ۱۹۶ سانتی متر است. متین ایران پیش از این برابر تیم های ژاپن، ویتنام، لبنان ، چین تایپه و چین پیروز شده و در مجموع این بازی ها سه ست واگذار کرده است.
تیم والیبال متین ایران با لباس های سفید برابر قرمز پوشان الریان قطر به میدان رفت.
ترکیب تیم والیبال متین ورامین را در شروع این دیدار محمد موسوی، مجتبی میرزاجانبور، سعید معروف، شهرام محمودی، علیرضا نصر اصفهانی و احسن الله شیرکوند تشکیل می دادند.
در شروع این دیدار برتری با تیم الریان قطر بود، بازیکنان متین که قدری دیر خودشان را در زمین پیدا کرده بودند در وقت استراحت فنی نخست دو امتیاز از حریف جلو افتادند. بازیسازی های اسد برای کریستین ساوانی اجازه نمی داد الریان قطر عقب بیافتند. علاقه مندان والیبال شاهد یک بازی تماشایی و با کیفیت بین دو تیم بودند. کالای کوبایی از پشت خط با اسپک های قدرتی خود همچنان امتیاز می گرفت. بازی خوب او موجب شده بود تا بازیکنان متین چهار امتیاز عقب بیافتند. اما در امتیازهای پایانی همچنان تیم قطر پیشتاز بود. بانیولی سیدعباسی و تاجر را به میدان فرستاد. اما این تدبیر هم جواب نداد و الریان قطر ۲۵ بر ۱۹ متین ایران را در ست نخست شکست داد.
سرویس های خوب بازیکنان ایران اجازه نمی داد که بازیکنان حریف به بازی سرعتی روی بیاورند. باز هم اشتباه های داوری موجب شد تا بازیکنان متین چند امتیاز از دست بدهند. بازیکنان ایران که انگیزه زیادی برای پیروزی در بازی فینال و کسب عنوان قهرمانی داشتند در ست دوم مسابقه تماشایی کار می
کردند. قطر در ست دوم حرفی برای گفتن نداشت. تنها روی بازی فردی خوب از ساوانی و کالا امتیاز می گرفت. متین هفت امتیاز از حریف خود جلو افتاده بود و در حاشیه امنیت قرار داشت.
سرانجام هم با امتیاز ۲۵ بر ۱۷ پیروز شد. در ست سوم اما کار با دشواری برای بازیکنان متین همراه بود. ساوانی با پروازهای خیره کننده خود بالاتر از دست دفاع روی تور ایران اسپک می زد.
دفاع روی تور عالی از کالا و حچدادی کار را به سود الریان قطر پیش می برد. سعید معروف تمام هنرش را به کار بسته بود تا پاس هایش را به دور از دست دفاع روی تور حریف به هم تیمی هایش برساند. کمتر کسی امید داشت تا اختلاف امتیاز زیاد دو تیم جبران شود. بانیولی از کنار زمین تعویض کرد و یکبار دیگر تاجر را به زمین فرستاد. بازیکنان ایران موفق شدند به سختی و در امتیاز ۲۳ به یک قدمی حریف برسند. بانیولی علی رزم فر را به میدان فرستاد. سرویس های خوب او سرانجام متین را پیش انداخت. متین ورامین در حالی که شش امتیاز از حریف عقب بود به بازی برگشت و با دفاع روی تور خوب از محمد موسوی پیروز شد. متین ایران ست سوم را ۲۶ بر ۲۴ برد.
هنوز ست چهارم شروع نشده بود که سرانجام داور با کالا و اعتراض های و حرف هایی که زیر تور می زد یک کارت قرمز داد. در ست چهارم بازی به نفع متین ایران در جریان بود. انگار بازیکنان متین تازه گرم شده بودند. آن ها پنج امتیاز نخست بازی را به سود خود تمام کردند. سرمربی قطری ها که می دید بازیکنانش زانو زده اند،؛ پاسور خود را تعویض کرد آندره برزیلی را به میدان فرستاد. محمد  موسوی انگیزه زیادی برای دفاع کالا داشت. در بازی فینال تک تک بازیکنان متین عالی بازی کردند. متین ورامین با اقتدار مقابل بازیکنان نامدار الریان قطر بازی کرد.
سرانجام تیم والیبال متین ایران در فینال مقابل الریان قطر با نتیجه ۳بر یک و امتیازهای ( ۲۵-۱۹ ، ۱۷-۲۵و ۲۴-۲۶ ، ۱۶-۲۵) پیروز شد و کاپ قهرمانی باشگاه های آسیا را بالای سر برد.
این دهمین قهرمانی نمایندگان ایران در مسابقات باشگاه های آسیا بود. متین ورامین که برای نخستین بار در این مسابقات شرکت می کرد موفق شد از اعتبار والیبال ایران در آسیا دفاع کند.
متین ایران با قهرمانی در این رقابت ها جواز حضور در مسابقات ولیبال قهرمانی باشگاه های جهان را که از ۱۶ تا ۲۱ اردیبهشت در برزیل برگزار می شود را کسب کرد.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/varzesh/matin-varamin-1392/matin-final-asia-93-01-27-www-varamincity-com-(11).jpg

موسوی، شریفات و محمودی دربین برترین های آسیا

  پس از پایان پانزدهمیندوره مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا محمد موسوی ، شهرام محمودی و مصطفی شریفات درجمع بهترین ها قرار گرفتند.

 در پایان پانزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه هایآسیا بهترین بازیکنان هر پست معرفی شدند. در این میان از محمد موسوی و مصطفیشریفات به عنوان بهترین دفاع روی تور و از شهران محمودی به عنوان ارزشمندترینبازیکن از سوی کمیته کنترل این رقابت ها انتخاب و معرفی شدند.

 بهترین بازیکنان والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا:

ارزشمند ترین بازیکن :شهرام محمودی از تیم متین ایران

بهترین دفاع روی تور :مصطفی شریفات – محمد موسوی از تیم متین ایران

بهترین اسپکر  :ویتالی – قزاقستان

بهترین پاسور : رانگ مینگاز تیم بایک موتور چین

بهترین لیبرو : سلیمانسعید از تیم الریان قطر

بهترین اسپکر بلند زن:سامارین ماکسیم از قزاقستان – کریستین ساوانی از الریان قطر

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/varzesh/matin-varamin-1392/matin-asiya.jpg

دانیل بانیولی: قهرمانی آسان بدست نمی آید

سرمربی تیم والیبال متین ورامین پس از پیروزی  مقابل الریان قطر و قهرمانی در آسیا گفت: سطح بازی فینال بسیار بالا بود و در چنین شرایطی پیروزی آسان بدست نمی آید.
دانیل بانیولی پس از پیروزی در برابر الریان قطر و قهرمانی در آسیا اظهار کرد: قطری ها تیم خیلی خوبی داشتند. یک بازی کاملا تکنیکی را از هر دو تیم در این مسابقه شاهد بودیم. سطح بازی بسیار بالا بود. مطمئنا در چنین سطحی از والیبال پیروزی اصلا آسان نیست. حریف بازیکنانی چون ساوانی و کالا داشت. در دفاع روی تور خیلی خوب کار می کرد و بازی برابر ان ها واقعا دشوار بود.
سرمربی متین ورامین خاطرنشان کرد: ما واقعا خیلی خوش شانس بودیم. زیرا تیم قطر شانس زیادی داشت که در ست سوم پیروزی شود و بازی را در دست بگیرد. اما ما خیلی خوب سرویس زدیم و در حمله موثر بودیم. این خیلی مهم است که چنین بازی حساسی را بتوانید کنترل کنید.
وی افزود: من معتقدم بازیکنانم در ست نخست مقابل الریان خیلی خوب بازی نکردند. اما فراموش نکنیم که فینال یک مسابقه ویژه است. فینال همیشه سخت است. ما حالا باید در مسابقات باشگاه های جهان شرکت کنیم. من نمی دانم چه پیش می آید زیرا بازیکنان خوب ما درگیر و مشغول تیم ملی هستند.
بانیولی درباره مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان خاطرنشان کرد: ابتدا باید بگویم که سطح مسابقات باشگاه های جهان با مسابقات آسیایی بسیار متفاوت است. سطح بازی ها در مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان بسیار بالاتر از مسابقات آسیایی است. بنابراین اگر بخواهیم در مسابقات جهانی موفق باشیم باید بهترین بازیکنان را هم در اختیار داشته باشیم. در غیر این صورت ما می توانیم فقط برای کسب تجربه به مسابقات جهانی برویم.
سرمربی تیم والیبال متین ورامین در پاسخ به این پرسش که آیا برای شرکت در مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان بازیکن خارجی هم به خدمت میگیرید؟، گفت: این موضوع بستگی به شرایط دارد. باید دید که باشگاه چه چیزی از من می خواهد که بر همین اساس برنامه ریزی کنیم.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/varzesh/matin-varamin-1392/matin-final-asia-93-01-27-www-varamincity-com-(7).jpg

سعید معروف: چنین فینالی در  باشگاه های آسیا بی سابقه بود


کاپیتان تیم متین ایران پس از قهرمانی در باشگاه های مردان آسیا گفت: چنین فینالی در  باشگاه های آسیا بی سابقه بود و این قهرمانی نوش جان مردم و بازیکنان ایران.
ملی پوش تیم متین ورامین پس از قهرمانی در آسیا با اشاره بهه چگونگی حضور در مسابقات باشگاه های جهان گفت: باشگاه های جهان هم تورنومنت بسیار مهمی است. واقعا تیم های خوبی آن جا هستند. ۲۵ روز است که تمرینات تیم ملی را از دست دادیم. کلا ۲۵ روز برای آماده سازی بازی های لیگ جهانی زمان داریم. فکر می کنم الویت این است که بازیکنان آماده به لیگ جهانی اعزام شوند. ولی به هر حال تیم دست و پا بسته ای هم نباید در باشگاه های جهان شرکت کند. کلا به هماهنگی که باشگاه متین با فدراسیون انجام می دهد امیدوارم تیم خوبی عازم مسابقات شود.
سعید معروف پس از قهرمانی متین در جام باشگاه های آسیا اظهار کرد: قهرمانی در هر رده ای که باشد، جام جهانی و یا قهرمانی جهان و آسیایی و حتی مسابقات جام رمضان بسیار دلچسب و شیرین است. بالاخره شش ماه برای این مسابقات زحمت کشیده بودیم تا در ایران و آسیا قهرمان شویم. امسال همه برای قهرمانی تلاش می کردند. کسی کوتاهی نکرد و این موضوع خیلی لذت بخش بود.
وی افزود: از مدیریت مجموعه تا تدارکات متین همه  کار خود را به درستی انجام دادند. من فکر می کنم که با توجه به سال های زیادی که در لیگ بازی کردم در سال گذشته بیشترین نمره را بازیکنان میگیرند. در شش ماه گذشته هیچ یک از بازیکنان به هیچ عنوان کم نگذاشتند. هر کدام از بازیکنان از نفر اول تا دوازدهم کمک حال تیم شدند. امسال سهم بازیکنان در قهرمانی ها بیشتر بود. آن ها اینقدر پخته شدند که در همه بازی ها اهمیت تورنومنت و مسابقه را می دانند. بازیکنانی که هم مربی هستند و هم بازیکن و توانستند تجربه خود را در اختیار سایر افراد هم قرار دهند.
کاپیتان تیم متین درباره بازی فینال مقابل الریان قطر گفت: بانیولی همیشه مثالی می زند که ” بهتر است خوش شانس باشی تا اینکه پولدار باشی”. یک بخشی هم شانس بود که در بازی فینال شش امتیاز عقب افتادیم و جبران کردیم. بیشتر از شانس هم کار تیمی ما بود. اگر آن ها در امتیازهای حساس اشتباه می کردند و ما روی اشتباه آن ها امتیاز می گرفتیم شرایط فرق داشت. فکر می کنم چنین فینالی تا کنون در مسابقات باشگاه های آسیا بی سابقه بوده باشد.قطری ها بازیکنان با تجربه زیادی داشتند اما کار تیمی ما بهتر بود. آن ها روی تک تک بازیکنان خود حساب باز کرده بودند اما ما روی کار تیمی پیروزی شدیم.
وی در پایان گفت: این قهرمانی نوش جان همه بازیکنان و کسانی که زحمت کشیدند.انشالله باشگاه متین ورامین هم بتواند سال آینده حضور خوبی در مسابقات داشته باشد.

محمد موسوی: لیگ برتر ایران جزو پنج لیگ برتر جهان است

سرعتی زن تیم والیبال متین ایران پس از قهرمانی در مسابقات باشگاه های آسیا با بیان اینکه لیگ برتر ایران جزو پنج لیگ برتر جهان است گفت: والیبال به یک شعوری رسیده است که هر چه نتیجه بهتر می شود سعی و تلاش بازیکنان هم یبشتر می شود و همه برای کسب افتخارات بزرگتر تلاش می کنند.
محمد موسوی پس از قهرمانی در پانزدهمین دوره مسابقات باشگاه های آسیا اظهار کرد: هفت دوره در مسابقات باشگاه های آسیا شرکت کردم و هفت قهرمانی هم دارم. قهرمانی همیشه حس خوبی دارد. در هر رده ای قهرمان شوید حس خوبی دارید. قهرمانی ایران بیشتر از قهرمانی در آسیا به من چسبید. البته امسال یکسری از بهترین بازیکنان جهان هم در تیم های مختلف شرکت داستند. تیم ها با قدرت آمده بودند که سهمیه جهانی را بگیرند. خداراشکر می کنم که توانستیم قهرمان شویم. خوشحالم که والیبال به یک شعوری رسیده است که هر چه نتیجه بهتر می شود سعی و تلاش بازیکنان هم یبشتر می شود و همه برای کسب افتخارات بزرگتر تلاش می کنند.
وی با برشمردن دلایل موفقیت تیم متین ورامین افزود: دلایل زیادی برای موفقیت تیم متین وجود دارد. لیگ برتر ایران جزو پنج لیگ برتر جهان است. شاید از نظر مالی و امکانات قدری ضعیف تر باشیم اما کیفیت مسابقات و بازی های لیگ ایران خیلی بالاست. قهرمان شدن در لیگ ایران خیلی سخت شده است. یک تیم باید همه شرایط را برای بازیکنان و کادر فنی خود فراهم کند. اگر یک تیم نتواند همه شرایط را فراهم کند قهرمانی ممکن نیست. اول شرایط مالی خیلی تعیین کننده است که یک باشگاه چه بازیکنانی بگیرد. بعد هم مدیریت باشگاه خیلی مهم است که در چه شرایطی چه تصمیماتی بگیرد. بعد هم مربی خوب که بتواندیک تیم را خوب ارنج کند.
ملی پوش تیم متین ورامین درباره بازی فینال گفت: شروع مسابقه چند توپ ما نخوابید. بازیکنان هم قدری عصبی شدند و از تکنیک و تاکنیک خود فاصله گرفتیم. در گیم اول خوب نبودیم. اما در گیم دوم کار را جبران کردیم. در ست سوم باز هم شش امتیاز عقب افتادیم. جمع شدیم و گفتیم ما همین ست را هم می تواانیم ببریم. بارها و بارها همین کار را با تیم های بزرگ جهان انجام دادیم. موفقش شدیم و خدا کمک کرد تا پیروز شویم.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/varzesh/matin-varamin-1392/matin-final-asia-93-01-27-www-varamincity-com-(5).jpg

نظری افشار: خوشحالم که در تیمی چون متین موثر بودم

دریافت کننده تیم والیبال متین ورامین پس از قهرمانی در باشگاه های آسیا گفت: خوشحالم که بعد از پایان آسیب دیدگی در یک چنین تیمی موثر بازی کردم.
فرهاد نظری افشار پس از قهرمانی در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا اظهار کرد: خیلی خوشحالم از اینکه توانستم بعد از مصدومیتی که داشتم و جراحی کتف خودم را در زمین والیبال ببینم و حتی در تیمی چون متین ورامین موثر واقع شوم. خیلی شاد بودم از اینکه توانستیم تیم قطر را شکست دهیم. چون دو سال قبل با کاله مقابل این تیم شکست خوردیم و نتوانستیم به فینال برویم. خوشحالم که با وجود همه آسیب دیدگی ها و کسالت ها قهرمان شدیم. واقعا بازیکنان نشان دادند که شایستگی های زیادی دارند.
وی با برشمردن دلایل موفقیت متین ورامین افزود: متین ورامین در لیگ برتر جزو تیم هایی بود که باید روی کاغذ قهرمان می شد. ما در آسیا هم مدافع عننوان قهرمانی بودیم. اما پیش از مسابقات تمرین منظمی نداشتیم. پاسور اصلی تیم دچار کسالت شد. همه بازیکنان چند روز جلوتر به اردوی تیم متین پییوستند. در سالن هایی که از نظر آب و هوایی و کفپوش شرایط خوبی نداشت. ما طوری که باید نتوانستیم برای قهرمانی تمرین کنیم. اما این همت بازیکنان بود که قهرمانی را به ارمغان آورد.
دریافت کننده متین ورامین همچنین با قدردانی از مدیریت باشگاه گفت: واقعا قلی زاده، فداکار و بینظیر و سایر مسئولان باشگاه خیلی خاکی بودند واقعا حس نمی کردیم که فاصله ای بین ما وجود داشته است. همین موارد از نظر روحی و روانی موجب قهرمانی تیم ما شد.
نظری افشار درباره بازی فینال گفت: همه بازیکنان مدام صحبت از قهرمانی می کردند. اگر یک درصد تیم حریف بیشتر از آنچه انتظار داشتیم مقاومت می کرد ممکن بود قهرمانی را از دست بدهیم. در ست دوم با تعویض هایی که رخ داد کمک زیادی ردیم. بازیکنان به خود باوری و هماهنگی رسیدند و با آرایش بهتری بازی کردیم. در ست سوم هم شانس با ما یار بود. قطری ها کم اشتباه بازی می کردند. ما اما قدری استرس داشتیم و این موضوع کیفیت تیم ما تاثیر داشت. خدارا شکر با خواست خدا و دعای خوب مردم ورامین و ایران قهرمان شدیم.

شریفات: برای این افتخار تلاش زیادی کردم

بهترین مدافع روی تور قهرمانی باشگاه های آسیا بعد از کسب این افتخار گفت: از قبل برای خودم اهدافی را ترسیم کرده بودم و تلاش و تمرین زیادی کردم تا به این موفقیت دست پیدا کنم.
مصطفی شریفات از قهرمانی در مسابقات باشگاه های آسیا اظهار کرد: خدارا شکر اکثر مسابقاتی را که نرفتم در نهایت یک مدال گرفتم . امسال هم خدا یاری کرد و توانستیم مدال طلای مسابقات را بگیریم. امسال هدفی داشتم و انگیزه زیادی داشتم که کاپ بگیرم.
شریفات درباره معرفی به عنوان بهترین مدافع مسابقات گفت: با تمرین های زیادی که انجام دادم سرانجام به عنوان یکی از بهترین دفاع وسط های مسابقات انتخاب شدم. تیم الریان قطر از دو بازیکن با تجربه بهره می برد. ما قدری در شروع مسابقه شوکه شده بودیم اما بعد به خود آمدیم و موفق شدیم این بازی را ببریم.
وی در پایان گفت: حالا که قهرمان آسیا شدیم تمام تلاش خود را به کار می بندیم که در مسابقات جهانی هم موفق باشیم. نمی رویم که زنگ تفریح تیم ها در برزیل باشیم. مطمئن باشید که برای کسب مدال به میدان خواهیم رفت.

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/varzesh/matin-varamin-1392/matin-final-asia-93-01-27-www-varamincity-com-(10).jpg

رده بندی نهایی تیم ها در پایان مسابقات والیبال باشگاه های مردان آسیا – ۱۳۹۳

رده بندی نهایی تیم ها در پایان رقابت های قهرمانی باشگاه های مردان آسیا در سال ۱۳۹۳ – ۲۰۱۴ در مانیل فیلیپین به شرح زیر است:
۱-  متین ورامین
۲-  الریان قطر
۳- بایک موتور چین
۴- نماینده قزاقستان
۵- نماینده چین تایپه
۶- نماینده عراق
۷- نماینده فیلیپین
۸- نماینده لبنان
۹- نماینده امارات متحده عربی
۱۰- نماینده ترکمنستان
۱۱- نماینده ویتنام
۱۲- نماینده عمان
۱۳- نماینده ژاپن
۱۴- نماینده گینه نو
۱۵- نماینده هنگ کنک
۱۶- نماینده مغولستان

http://dlnew.ir/varamincity.com/tasavir/varzesh/matin-varamin-1392/matin-final-asia-93-01-27-www-varamincity-com-(12).jpg

یک نظر

  1. امیدوارم حضور و تعلق تیمی پر افتخار مثل متین به شهرستان ورامین ، باعث رشد و پیشرفت این شهر در همه ی عرصه ها از جمله ورزش بشه.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.