خانه » اخبار و رویدادها » متین ورامین به نیمه نهایی آسیا رسید / معروف و فیاضی به دیدار با چین می رسند

متین ورامین به نیمه نهایی آسیا رسید / معروف و فیاضی به دیدار با چین می رسند

matin-asia

تیم والیبال متین ورامین ایران با پیروزی برابر چین تایپه به نیمه نهایی پانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی باشگاه های مردان آسیا رسید.
به گزارش ورامین سیتی به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، در مرحله حذفی رقابت های قهرمانی باشگاه های آسیا تیم والیبال متین ورامین برابر چین تایپه به میدان رفت. چین تایپه به عنوان تیم دوم گروه چهارم به این مرحله صعود کرده بود. آن ها در دور مقدماتی دو پیروزی برابر امارات و گینه نو بدست آورده بودند. در مقابل متین ایران به عنوان صدرنشین دور مقدماتی این مسابقات سه پیروزی مقابل نمایندگان ژاپن، ویتنام و لبنان در کارنامه داشت.
وحید سید عباسی، محمدموسوی، مجتبی میرزاجانپور، مصطفی شریفات، شهرام محمودی و احسن الله شیرکوند ترکیب اصلی تیم متین را در آغاز این مسابقه تشکیل می دادند.
در آغاز این مسابقه چین تایپه هر چه در توان داشت رو کرد. آن ها با بازیکنان متین ورامین در توپ گیری پایاپای پیش می رفتند. شهرام محمودی در این مسابقه علاوه بر ایفای نقش خود به عنوان قطر پاسور نقش موثری در توپ گیری داشت. بازی خوب چن فنگ بازیکن شماره ۱۵ تیم چین تایپه اما موجب می شد تا چین تایپه در امتیازهای پایانی ست نخست از ایران پیش بیافتد. چند اشتباه در توپ گیری و دفاع کافی بود که در ناباوری چین تایپه ست نخست را ۲۶ بر ۲۴ به سود خود تمام کند.
اما ست دوم شرایط متفاوتی را داشت. بازیکنان متین ورامین که به رگ غیرتشان برخورده بود، نمایش مقتدرانه ای را ارائه کردند. توپ گیری های خوب شیرکوند و دفاع مقتدرانه محمد موسوی کار را به سود متین ورامین پیش می برد. موسوی دیگر اجازه نمی داد توپی از تور ایران رد شود. در نهایت ایران ست دوم را ۲۵ بر ۲۱ برد.
در ست سوم هم برتری ابتدا با تیم متین بود. اما چین تایپه سر تسلیم شدن نداشت. دو تیم تا امتیازهای بالای ۲۰ برابر پیش می رفتند. اما باز هم درست در جایی که احساس می شد بازیکنان ایران حریف را دست کم گرفتند، چین تایپه از ایران جلو افتاد. چشم بادامی ها سر تسلیم شدن نداشتند. بازی ۲۶ بر ۲۵ به سود ایران بود که میکائیل تاجر با سرویس طلایی خود توپ را به زمین حریف شلیک کرد و یک امتیاز دیگر به ارمغان آورد. متین ۲۷ بر ۲۵ ست سوم را برد.
در ست چهارم میکائیل تاجر در دریافت و حمله موثر تر از سایر بازیکنان بود.بازیکنان متین در تکنیکال تایم دوم اختلاف امتیازها را به عدد ۳ رساندند. در امتیاز ۲۱ سرانجام دو تیم بار دیگر به تساوی رسیدند. متین ورامین تنها چهار امتیاز تا نیمه نهایی فاصله داشت. دفاع روی تور عالی از شریفات تماشاگران حاضر در سالن را به وجد می آورد. میکائیل تاجر بدون تردید ستاره متین در امتیازهای پایانی این مسابقه بود. ۲۳ بر ۲۱ متین جلو افتاد. بازیکنان حرفه ای متین ست چهارم را نیز به سود خود تمام کردند.
در نهایت متین ورامین در مرحله حذفی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های مردان آسیا با نتیجه ۳بر یک و امتیازهای (۲۴- ۲۶، ۲۵-۲۱ و ۲۷-۲۵ ، ۲۵-۲۲ ) پیروز شد. بدین ترتیب متین ورامین باید فردا در مرحله نیمه نهایی به مصاف برنده مسابقه چین و لبنان برود.

 

میکائیل تاجر: از این پس همه بازی ها حکم مرگ و زندگی دارد

والیبالیست متین ورامین بعد از صعود تیمش به نیمه نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا گفت: از این پس دیگر بازی ها برای ما حکم مرگ و زندگی را دارد.
میکائیل تاجر که نقش موثری در پیروزی تیم متین ورامین مقابل چین تایپه ایفا کرده بود پس از این مسابقه اظهار کرد: بازی امروز سخت ترین مسابقه ای بود که تا امروز انجام دادیم. متاسفانه سعید معروف در بازی امروز همراه تیم ما نبود اما خدارا شکر که در نبود او باز هم توانستیم حریف را شکست دهیم و به نیمه نهایی راه پیدا کنیم.
وی افزود: بعد از واگذاری ست نخست و چند اشتباه داور بازیکنان قدری عصبی شدند. همین استرس روی کار تیمی بازیکنان ایران تاثیر گذاشته بود. رفته رفته جمع شدیم تا پایان ست چهارم موفق شدیم بازی را ببریم.
والیبالیست متین ورامین خاطر نشان کرد: بعد از این دیگر همه بازی ها برای ما حکم مرگ و زندگی را دارد.  برای اینکه بخواهیم قهرمان شویم باید همه حریفان راشکست دهیم. فکر ما فقط این است که دست پر به کشور برگردیم.
تاجر با اشاره به حریفان ایران در مرحله نیمه نهایی گفت: تیم های چین و قطر از بازیکنان خارجی خیلی خوبی برخوردار هستند. در نیمه نهایی کار سختی داریم. امیدوار هستم بتوانیم با تمام توان دو بازی باقی مانده را هم ببریم و قهرمان شویم.

میرزاجانپور: اشتباه داور موجب شد یک ست از دست بدهیم

دریافت کننده قدرتی تیم والیبال متین ورامین پس از صعود به نیمه نهایی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های آسیا گفت: اشتباه داور موجب شد که یک ست را مقابل چین تایپه از دست بدهیم و این موضوع خیلی ما را اذیت کرد.
مجتبی میرزاجانپور پس از صعود متین ورامین به نیمه نهایی مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا اظهار کرد: بازی را مقابل چین تایپه خوب شروع کردیم. حتی شش امتیاز هم جلو افتادیم. داور پایین چند خطای عجیب ارنج گرفت. این موضوع ما را اذیت کرد و موجب شد چند بازیکن از کوره در بروند. همین هم شد که ست اول را از دست دادیم.
وی افزود: جای خالی سعید معروف خیلی تیم را اذیت کرد. خدارا شکر موفق شدیم بازی سختی را برابر چین تایپه پیروز شویم و به نیمه نهایی برویم. در نیمه نهایی احتمالا به چینی ها می خوریم. کار خیلی سخت است. چین تیم قدرتمندی در این مسابقات دارد. امیدوار هستم که فردا بازی را ببریم و راهی فینال شویم.

*نتایج کامل مرحله حذفی( رتبه های اول تا هشتم)
قطر ۳ – فیلیپین صفر ( ۲۵-۱۷، ۲۵-۱۴، ۲۵-۲۱)
عراق صفر – قزاقستان ۳ ( ۲۱-۲۵، ۱۶-۲۵، ۲۰-۲۵)
ایران ۳ – چین تایپه یک ( ۲۴-۲۶، ۲۵-۲۱، ۲۷-۲۵، ۲۵-۲۲)
چین ۳ – لبنان یک (۲۳-۲۵، ۲۵-۱۲، ۲۵-۲۲، ۲۵-۱۶)
**برنامه کامل رده بندی و نیمه نهایی قهرمانی باشگاه های آسیاسه شنبه ۲۶ فروردین (به وقت تهران)
*مرحله نیمه نهایی:
ساعت ۱۳: قزاقستان – قطر
ساعت ۱۵: متین ایران – بایک موتور چین
معروف راهی بیمارستان شد

کاپیتان تیم والیبال متین ورامین بامداد امروز(دوشنبه) راهی بیمارستان شد و به گفته پزشک تیم، وی قطعا به بازی با نماینده چین تایپه نمی رسید.

سعید معروف کاپیتان تیم والیبال متین ورامین که بامداد امروز از شدت بیماری احساس ناراحتی می کرد، راهی بیمارستان شد. پزشکان بخش اورژانس با تشخیص بیماری سرماخوردگی، تاکید به ادامه روند دارویی و استراحت برای وی تا بهبودی کامل داشتند.
سعید ضیغمی فیزیوتراپ تیم متین ورامین تاکید کرد که وی به بازی امروز برابر چین تایپه نمی رسد.

پوریا فیاضی هم به بیمارستان رفت

پوریا فیاضی که در جریان مسابقه متین ورامین و چین تایپه از ناحیه زانو به شدت آسیب دیده بود، برای عکس برداری به بیمارستان منتقل شد.
پوریا فیاضی بازیکن خوب و موثر ایران، در ست سوم دیدار تیم های متین ورامین و چین تایپه به شدت از ناحیه زانو آسیب دید. او بلافاصله بعد از مسابقه برای عکس برداری و معاینه به بیمارستان منتقل شد. به گفته مسئولان وضعیت وی و میزان آمادگی او برای ادامه مسابقات مشروط به تشخیص پزشکان است.

معروف و فیاضی به دیدار با چین می رسند

سعید معروف و پوریا فیاضی که دچار سرماخوردگی و مصدومیت شده بودند می توانند در بازی نیمه نهایی مقابل نماینده چین به میدان بروند .

به گزارش ورامین سیتی به نقل از روابط عمومی موسسه ورزشی کاراسازه متین ، دکتر ضیغمی درمورد مصدومیت دو بازیکن متین اظهار داشت: سعید معروف که در بازی امروز غایب بود شرایط بهتری را پیدا کرده و قطعا برای بازی مقابل چین به میدان می رود و پوریا فیاضی که در بازی امروز دچار مصدومیت شد خوشبختانه جدی نیست و در بازی فردا مقابل چین می تواند با صلاحدید کادر فنی به میدان برود .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.