خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش ورامین

گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش ورامین

mojtaba-arab-ameri-92-12-14-www-varamincity-com-(9)

رییس آموزش و پرورش ورامین گفت: ۵۰ هزار دانش آموز در مدارس شهرستان مشغول به تحصیل بودند که این مسئله یک ظرفیت و فرصت طلایی را در اختیار فرهنگیان و معلمان ورامینی قرار داد.

مجتبی عرب عامری با اشاره به وضعیت آموزشی شهرستان ورامین در سال ۱۳۹۲ اظهار داشت: در سال تحصیلی ۹۲-۹۳ نزدیک ۵۰ هزار دانش آموز در مدارس شهرستان ورامین مشغول به تحصیل بودند که این مسئله یک رکورد در سال های اخیر محسوب می شود.

رییس آموزش و پرورش ورامین افزود: این مسئله یک ظرفیت و فرصت طلایی را در اختیار فرهنگیان و معلمان ورامینی قرار داد تا آینده سازان کشور را در مسیر درست و مطابق با ارزش های اسلامی هدایت کنند.

عرب عامری گفت: تعلیم و تربیت از مهمترین نکاتی است که در قرآن کریم و روایات ائمه معصومین (ع) به آن اشاره شده، به طوری که تعلیم در کنار تهذیب و اخلاق راه نجات بشر و حرکت به سوی تعالی معرفی شده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی ورامین تأکید کرد: امروز مشکل بزرگ کشورهای غربی آن است که در زمینه علم و فناوری رشد بسیاری را داشته اند اما به دلیل عدم رعایت تهذیب اخلاقی، گاهی همین علوم باعث نابودی بشر شده است که استفاده قدرتهای اروپایی و آمریکا از سلاح هایی شیمیایی بر ضد مردم بی دفاع کشورهای جهان نمونه کوچکی ازعدم پایبندی آنان به اخلاق است.

کسب مقام برتر جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران توسط ورامین

وی ادامه داد: مقام برتر جشنواره خیرین مدرسه ساز استان تهران، منطقه برتر در حوزه انجمن اولیا و مربیان، کسب هشت رتبه برتر استانی در جشنوار خوارزمی، رشد چشمگیر در المپیادهای دانش آموزی، کسب رتبه برتر در مسابقات فرهنگی و هنری در سطح استان و رتبه اول گروه سرود دانش آموزی دختران و پسران ورامین در جشنواره کشوری گوشه ای از توفیقات این اداره در سال تحصیلی بود.

عرب عامری اضافه کرد: یکی از برنامه های موثر فرهنگی آموزش و پرورش ورامین در سال تحصیلی امسال اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس بود، زیرا امروز دشمنان انقلاب اسلامی می دانند که از طریق جنگ نظامی نمی توانند به اهداف خود برسند، به این خاطر فرهنگ و اعتقادات دینی افراد جامعه به ویژه نسل جوان را هدف حملات خود قرار می دهند و شرکت در این اردوها می تواند ضمن تقویت اعتقادات دانش آموزان، توطئه های دشمنان را نیز نقش بر آب کند.

این مسئول عنوان کرد: نوجوانان و جوانانی که حوادث انقلاب و جنگ تحمیلی را از نزدیک مشاهده نکردند با حضور در جنوب کشور و بازگویی وقایع جنگ از زبان رزمندگان و ایثارگران، با فداکاری نسل های گذشته انقلاب اسلامی آشنا می شود.

وی بیان داشت: حرکت صورت گرفته، حرکتی بزرگ و یک عملیات بی‌نظیر فرهنگی در جهان است و هر چقدر بتوان دانش‌آموزان بیشتری را در این عملیات شرکت داد، موفقیت بیشتری کسب خواهد شد.

گسترش پایگاه های حجاب در مدارس ورامین از اهداف آموزش و پرورش است

عرب عامری متذکر شد: امسال به زیباسازی مدارس نیز توجه ویژه ای شد و بسیاری از مدارس رنگ آمیزی گردیدند و با چهره ای پاک و تمیز به استقبال دانش آموزان رفتند و یکی دیگر از برنامه های اداره آموزش و پرورش، گسترش پایگاه های حجاب برتر است که در این زمینه تاکنون پنج پایگاه ایجاد شده که در این مدارس اکثریت دختران با حجاب برتر در محیط آموزشی حاضر می شوند.

وی درباره وضعیت انجمن اولیا و مربیان در مدارس ورامین نیز گفت: انجمن اولیا و مربیان سازمان غیرانتفاعی است که به عنوان بازوی مدرسه ومعلم در تربیت دانش آموزان و نوجوانان این مرز و بوم تلاش می کند و در چند سال گذشته با برنامه ریزی دقیق تر، این انجمن توانسته است گامهای موثری را در جهت رشد و ارتقای دانش آموزان و نوجوانان ایفا کند.

این فعال فرهنگی افزود: خانه و مدرسه به عنوان دو نهاد مهم تربیتی در جامعه هستند که می توانند بر روند رشد، تکامل، تربیت و اخلاق دانش آموزان تاثیر بسیار زیادی داشته باشند و پیوند اولیا و مدرسه در جهت تربیت دانش آموزان  بسیار حائز اهمیت است.

موفقیت دانش آموزان ورامینی در جشنواره های علمی و قرآنی

این مسئول فرهنگی با تقدیر از دانش آموزان ورامینی که در المپیادهای علمی و جشنوارهای مختلف صاحب رتبه های برتر شدند، اظهار داشت: با تلاش فرهنگیان و دانش آموزان منطقه ورامین، این شهرستان همواره در المپیادهای علمی و جشنواره هایی نظیر خوارزمی صاحب رتبه شده است که جای خوشحالی و مسرت دارد.

وی ادامه داد: گسترش فرهنگ اصیل قرآنی در بین جوانان و به ویژه دانش‌آموزان از مهم‌ترین برنامه‌هایی است که تاثیر بسزایی در موفقیت نسل جوان دارد و توجه به معنویات امر مهمی است که باید دانش‌آموزان را در این مسیر قرار دهیم تا استعداد و توانایی آنها شکوفا شود.

عرب عامری گفت: شهرستان ورامین در بحث فعالیت های قرآنی بسیار موفق عمل کرده به طوری که در مسابقات حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم در سطح استان تهران همواره رتبه های برتر را بدست آورده است.

این مسئول در پایان یادآور شد: مهمترین موضوعی که در تابستان با آن مواجه خواهیم بود، مسئله ثبت نام دانش آموزان است  که در این زمینه ستادی با عنوان ستاد نظارت بر آموزش و پرورش تشکیل خواهد شد و به شکایات مردم از نحوه ثبت نام دانش آموزان رسیدگی می کند.

مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.