خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » عملکرد مغرضانه صداوسیما نسبت به شهرستان ورامین

عملکرد مغرضانه صداوسیما نسبت به شهرستان ورامین

matin-asia

سومین بازی تیم متین ورامین که به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا شرکت کرده نیز از رسانه ملی پخش نشد تا بار دیگر اعتراضات نسبت به عدم پخش بازی های متین ادامه پیدا کند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل ازمهر، تیم متین ورامین که به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا شرکت کرده در سه بازی گذشته خود به بردهای ارزشمندی دست یافت اما متأسفانه رسانه ملی هیچ گونه پوششی به صورت زنده و حتی با تأخیر از این مسابقات نداشته است.

این درحالیست که در سال های گذشته معمولا بازی های نمایندگان ایران در مسابقات آسیایی والیبال به صورت مستقیم پخش می شد اما عملکرد دوگانه صدا و سیما باعث ناراحتی و نگرانی مردم ورامین شده و این ناراحتی با سکوت مسئولین صدا و سیما دو چندان شده است.

در حالی که متین ورامین بازی دوم خود را در مسابقات آسیایی با پیروزی پشت سر گذاشت اما بخش خبری ساعت۲۴ شبکه پنج سیما که متعلق به استان تهران است هیچ اشاره ای به این برد نکرد و از طرف دیگر در بخش خبری ساعت هفت شبکه یک سیما در همان روز یک دزدی که مربوط به چندین روز پیش بود، به صورت گزارش از ورامین پوشش داد که این مسأله اعتراضات مسئولین و مردم را از عصر دیروز به همراه داشته است.

در تازه ترین موضع گیری امام جمعه موقت ورامین اظهار داشت: عملکرد صدا و سیما در پوشش بازی های نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا پذیرفتنی نیست و این مسأله باعث نگرانی مردم ورامین شده است.

حجت الاسلام سید محسن محمودی افزود: چطور ممکن است که برخی دزدی ها و سرقت ها در ورامین در عناوین اصلی بخش های خبری می آید اما بازی های یک تیم ورامینی که به عنوان نماینده ایران در مسابقات آسیایی است پخش نمی شود.

وی ادامه داد: بارها ائمه جمعه و مسئولان به رسانه ملی اعتراض کرده اند و عرض کردند که شهرستانهای استان تهران، جزو محروم ترین نقاط کشور از نظر بهره مندی رسانه ملی هستند.

این مسئول گفت: دولت تشکیل صدا و سیمای شهرستانهای استان تهران را مصوب کرده و خود رسانه ملی نیز به این جمع بندی و نتیجه رسیده که باید صدا و سیمای شهرستانهای تهران شکل بگیرد، ولی کوتاهی و تعلل می شود که امید است مسئولان صدا و سیمای کشور، فکری برای این موضوع کنند.

پیش از این سید حسین نقوی حسینی با اعتراض به عدم پخش بازی متین ورامین از رسانه ملی اظهار داشت: در جریان لیگ برتر والیبال نیز بازی های متین به صورت مناسب پوشش داده نمی شد اما اکنون سخن از حضور نماینده ایران در بازی های آسیایی است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: تیم متین نماینده ایران است و بنده به شدت به عملکرد رسانه ملی گله دارم زیرا باید همه مسابقات این تیم پخش زنده شود و حتی گزارش هایی هم از نحوه آماده سازی این تیم تهیه شود.

نقوی گفت: انصافا به تیم قهرمان لیگ برتر جفا شد و در حالی که یک تیم از یک شهرستان با جذب بازیکنان توانمند و ملی پوش پای به عرصه مسابقات لیگ برتر گذاشت و توانست به رغم حمایت هایی که از برخی تیم های به نام صورت می گرفت، به مقام قهرمانی دست پیدا کند، مورد بی مهری رسانه ملی قرار گرفت.در این عرصه نه تنها برخی بازی های مهم قهرمان لیگ برتر پخش نشد بلکه یک جلسه تحلیل، بررسی با دعوت از مدیران، مسئولان، کادر فنی و بازیکنان تیم متین نیز صورت نپذیرفت در حالی که اگر تیمهای دیگر قهرمان می شدند، برنامه های تحلیلی توسط رسانه ملی گذاشته و بر روی تیم قهرمان تبلیغات صورت می گرفت.متأسفانه این ظلم بزرگی به قهرمان لیگ برتر والیبال بود.

وی ادامه داد: بنده نامه اعتراضی خود را به صورت مکتوب برای رسانه ملی آماده و انتقاد جدی مسئولان را نسبت به رویکرد صدا و سیما در زمینه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ورزشی شهرستان ورامین را گوشزد کردم.

نقوی گفت: صدا و سیما در شبکه سراسری و شبکه تهران قادر به انعکاس تحولات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی شهرستانهای استان نیست و شبکه تهران در طول ۲۴ ساعت فقط یک ساعت را به شهرستانهای استان تهران اختصاص می دهد که با اعمال کج سلیقگی دزدی، قاچاق و بزه اجتماعی در این مناطق را پوشش می دهد در حالی که بسیاری از این جرائم برای این مناطق نیست و برخی مجرمان از سایر شهرستان ها، بزه خود را در این منطقه انجام می دهند.

یکی از شهروندان ورامینی اظهار داشت: در جریان لیگ برتر نیز بازی های متین ورامین بسیار کم پخش می شد در حالی که این تیم در صدر جدول رقابت ها قرار داشت و این مسئله باعث ناراحتی مردم بود.

وی افزود: تصور مردم ورامین این بود که رسانه ملی، بازی تیم متین ورامین که به عنوان نماینده ایران به فیلیپین رفته است را به صورت مستقیم پخش کند اما متأسفانه عملکرد ضعیف صدا و سیما باعث ناراحتی مردم و علاقه مندان به ورزش شد.

وی ادامه داد: از مسئولان به ویژه نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی انتظار می رود که در این زمینه اقدام فوری کنند تا شاهد این بی حرمتی ها به ورزش ورامین نباشیم و عدالت در ورزش حکمفرما شود.

ایشان اضافه کرد: چطور کوچک ترین بازی های فوتبال و برخی رشته های تیمی در صدا و سیما مورد پخش قرار می گیرد اما بازی نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا با بی مهری رسانه ملی مواجه می شود و این مسئله به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

لازم به ذکر است که در رقابت های لیگ برتر والیبال سال ۹۲ که به قهرمانی متین ورامین منجر گردید، صدا و سیما مثل همیشه ورامین را مورد بی مهری قرار داد و غیر از بازی فینال فقط یک بازی متین آن هم بازی حساس با کاله آمل ( که بر همگان مبرهن است که چرا این بازی را انتخاب کردند؟!) در ورامین را از شبکه سوم سیما به صورت زنده پخش کرد.

 در پایان جا دارد از مسئولینی که پس از مطلب اعتراض شورای شهر ارومیه جواب داد! / چه خبر ازمسئولان ورامینی ؟!   نسبت به عملکرد صدا و سیما اعتراض کردند تشکر نموده ؛ ضمن اینکه مردم شهرستان ورامین از فرماندارشان به عنوان بالاترین مسول اجرایی شهرستان نیز توقع دارند عکس العملی از خود نشان بدهند ؛ تنها واکنشی که مردم ورامین در مدت برگزاری رقابت های لیگ برتر والیبال کشور و حضور قدرتمند متین در این بازی ها ، از ایشان دیده اند پیام تبریک قهرمانی این تیم بود. وی نه تنها در بازی های متین که در ورزشگاه شهید گلعباسی ورامین برگزار می شد حضور پیدا نکرد، در حساس ترین بازی فصل یعنی دیدار فینال هم غایب بود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.