خانه » اخبار و رویدادها » افتتاح شبکه رادیو ورامین در سال جاری

افتتاح شبکه رادیو ورامین در سال جاری

مرکز رادیویی جنوب شرق استان تهران با محوریت شهرستان ورامین از خرداد سال جاری فعالیت خود را آغاز می کند.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، تشکیل صدا و سیمای شهرستان های استان تهران یکی از مطالبات جدی و اساسی مردم این مناطق در چند سال گذشته بوده است و همواره مسئولان و مدیران شهرستانهای مختلف بر ایجاد یک شبکه مستقل در استان تهران تأکید دارند.

مسئولان و مردم شهرستانهای استان تهران اعتقاد دارند که شبکه پنج سیما رسالت خود را در حق مردم استان تهران عملی نمی کند و همواره به پایتخت توجه دارد در حالی که در شهرهای مختلف استان برنامه های مهم و با عظمتی صورت می گیرد که از دید این رسانه مغفول مانده است.

در دولت نهم و دهم تشکیل صدا و سیمای شهرستانهای استان تهران به یک مطالبه جدی از رییس جمهور تبدیل شد تا اینکه محمود احمدی نژاد در جریان سفر به ورامین و در جلسه بررسی مشکلات استان تهران، دستور تشکیل صدا و سیمای شهرستان های استان تهران با محوریت ورامین را صادر کرد.

از صدا و سیما نیز گروهی برای جانمایی تأسیس شبکه مستقل در شهرستانهای استان تهران اقداماتی را انجام دادند و صدا و سیما نیز با کلیت طرح موافق است اما در این میان مشخص نیست که چه مانعی بر سر راه افتتاح این شبکه استانی وجود دارد.

اما بررسی ها نشان می دهد که تاکنون مسئولان بسیاری به روند عملکرد صدا و سیما و شبکه پنج در حوزه استان تهران اعتراض کردند که هنوز این اعتراضات به نتیجه لازم دست پیدا نکرده است.

نیمه خرداد ۱۳۹۰ پس از مشاهده بی مهری رسانه ملی به نمازجمعه شهرها، بخشها و شهرستانهای استان تهران، نامه انتقادی از سوی هفت نماینده ولی فقیه در شهرستانهای ورامین، پاکدشت، رباط کریم، قدس، فیروزکوه، دماوند و اسلامشهر به دست سید عزت الله ضرغامی، رئیس رسانه ملی رسید.

این نامه به امضای آیت الله سید مرتضی محمودی و حجج اسلام حسن لزومی، حسینعلی محمدی نژاد، سید ابوالقاسم میر احمدی، عبدالحسین بابایی، محمد علاء الدینی و محمدعلی نوروزی رسیده و رونوشت آن نیز به دفتر مقام معظم رهبری برای استحضار و صدور اوامر مقتضی ارسال شد.

۷۰ هکتار زمین در ورامین برای تأسیس صدا و سیما در نظر گرفته شد

در مهر ماه ۱۳۹۱ بود که محمدرضا محمودی معاون سابق استاندار تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه شبکه پنج سیما (شبکه تهران) به خاطر حجم زیاد کارهایی که در استان تهران با ۱۲٫۵ میلیون نفر جمعیت انجام می شود و استان البرز هم به آن پیوسته و همچنین شهر تهران که ۸٫۵ میلیون نفر جمعیت در خود جای داده، بارها تقاضا شد که یک شبکه استانی مستقل برای شهرهای دیگر استان تشکیل شود.

وی افزود: استان سمنان با ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارای یک شبکه استانی است، ایلام با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت شبکه استانی دارد ولی چهار و نیم میلیون نفر جمعیت شهرستانهای استان تهران، در سایه شهر تهران گم شده اند و امکانات توسعه ای و پخش فعالیت هایشان در تهران وجود ندارد.

محمودی ادامه داد: صدا و سیما از استانداری تهران برای تأمین خواسته مردم و مسئولان در این خصوص، خواستار معرفی زمین مطلوب شد که زمینی در دشت جنوب شهرستان ورامین برای استقرار امکانات مخابراتی، امکانات آنتن و امکانات ماهواره ای آن توسط صدا و سیما تأمین می شود، به آنها پیشنهاد شد.

وی اضافه کرد: طب مدت اخیر، تفاهم نامه ای توسط مسئولان شهرستان ورامین امضا و حدود ۷۰ هکتار زمین در جنوب ورامین که آنتن دهی زیادی برای کل استان تهران دارد، تأمین شد و طبق این تفاهم نامه، بقیه امکانات توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران آورده می شود.

به شدت از وضعیت موجود در شبکه تهران سیما گله مندیم

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما اظهار داشت: بارها ائمه جمعه و مسئولان به رسانه ملی اعتراض کرده اند و ضمن تقدیر و سپاسی که از ریاست سازمان و معاونان داشتند، عرض کردند که شهرستانهای استان تهران، جزو محروم ترین نقاط کشور از نظر بهره مندی رسانه ملی هستند؛ در سفر هئیت دولت مصوب شد که صدا و سیما برای شهرستانهای استان تهران شکل بگیرد که ابلاغ شده و صدا و سیما نیز این موضوع را بررسی کرده است.

سید محسن محمودی افزود: تعلل نسبت به این موضوع، حق مردم شهرستانهای استان تهران را تضعیف می کند؛ راهپیمایی و تظاهرات یک بحث است، اما چرا نباید نماز جمعه، یادواره های شهدا و بسیاری از مسائل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و عمرانی شهرستانهای تهران در این رسانه منعکس شود؟

وی بیان کرد: به شدت به عنوان مسئول تبلیغی شهرستانهای استان تهران از وضعیت موجودی که در شبکه تهران سیما، نسبت به شهرستانهای استان تهران حاکم است، ناراضی هستیم و در واقع این را ظلم به مردم می دانیم.

این مسئول ادامه داد: بارها پیشنهاد داده ایم تا زمانی که صدا و سیما در این شهرستانها شکل بگیرد در شبکه تهران، یک بخش خبری برای شهرستانهای استان تهران قرار دهند و به جای برنامه هایی که برخی از آنها، جز اینکه وقت مردم را تلف کند، هیچ خاصیتی ندارد، بیاییم حضور چندین میلیون جمعیت شهرستانهای استان تهران را در رسانه ببینیم.

محمودی اضافه کرد: حداقل تا زمانی که صدا و سیما شکل بگیرد، شبکه تهران موظف است به درخواست به حق مردم توجه کند و در آن به برنامه بلندمدت و آن چیزی که مصوبه هیئت دولت و ضرورت مردم از نظر رسانه ای است، جامه عمل بپوشانند که امید است مسئولان در صدا و سیما به این درخواستهای عقلانی و منطقی مردم توجه کنند.

ایجاد مرکز صدای جنوب شرق استان تهران در ورامین

در این میان خبر تشکیل مرکز صدای جنوب شرق استان تهران با محوریت ورامین که توسط فرماندار این شهرستان اعلام شد بار دیگر این نوید را داد که در سال ۹۳ شاهد افتتاح مرکز سیمای استان تهران در ورامین باشیم.

محسن خوانساری در حاشیه جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان ورامین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از پیگیری های مداوم مسئولان شهرستان ورامین مرکز صدای جنوب شرق استان تهران با محوریت شهرستان ورامین از خرداد سال آینده فعالیت خود را آغاز می کند.

فرماندار ورامین افزود: مسئولان شهرستان ورامین آماده هرگونه همکاری با صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران هستند و فرمانداری و شهرداری این شهرستان تلاش دارند تا زمینه ایجاد مرکز صدای جنوب شرق استان تهران را سرعت ببخشند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.