خانه » اخبار و رویدادها » مسیرها و برنامه تشییع نمادین حضرت زهرا (س) در استان تهران اعلام شد

مسیرها و برنامه تشییع نمادین حضرت زهرا (س) در استان تهران اعلام شد

مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا (س) به‌عنوان حرکتی عاشورایی و تاثیرگذار و مورد تایید حضرات مراجع عظام تقلید مورد استقبال پرشور دوستداران فرهنگ قرآن و اهل بیت علیهم‌السلام قرار گرفته است.

این مراسم سال به سال گسترده‌تر و باشکوه‌تر برگزار شده و از نظر معنوی فضای شهرها و روستاهای کشور را در شام غریبان آن مظلومه شهیده معطر به عطر فاطمیه می‌کند.

علی‌رغم تقارن فاطمیه با تعطیلات سال جدید دوستداران مکتب حضرت زهرا (س) هماهنگی‌های لازم برای برگزاری مراسم تشییع نمادین آن حضرت انجام شده است و این مراسم در شامگاه ۱۴ فروردین ۹۳ همزمان با شب جمعه در بسیاری از شهرها، شهرستان‌ها و روستاهای کشور برگزار می‌شود.

شهرستان‌های استان تهران نیز در به نمایش گذاشتن ولایت‌مداری خود همواره پیشگام و پیش‌قدم بوده‌اند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در جنوب استان تهران با اشاره به اهمیت مراسم فاطمیه و تاثیرگذاری آن از نظر فرهنگی در سالی که مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری فرمودند، گفت: بسیاری از شهرستان‌های استان تهران خود را برای عزاداری حضرت زهرا (س) در ۱۴ فروردین ماه آماده کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی تصریح کرد: گزارشات دریافتی حاکی است که در شهرستان‌ها و مناطق استان تهران تشییع نمادین حضرت زهرا (س) برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرستان فیروزکوه این مراسم از مسجد جامع به سوی امامزاده اسماعیل (ع)، در ورامین از مسجد صاحب‌الزمان (عج) به سوی گلزار شهدای گمنام و در شهرستان قدس از میدان قدس به سوی مصلی برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران خاطرنشان کرد: در شهرستان پاکدشت نیز عزاداری از دفتر امام جمعه پاکدشت به سوی مصلای نماز جمعه و مزار شهدای گمنام، در باقرآباد از مسجد جامع ولی‌عصر (عج) به سوی مسجد مهدیه و در شهرستان قرچک از مسجد صاحب‌الزمان (عج) خیابان شهید باهنر به سوی مسجد جامع قرچک برگزار می‌شود.

وی گفت: در جوادآباد نیز از مسجد خاتم‌الانبیا (ص) به سوی مصلی نماز جمعه، در خیرآباد از حسینیه فاطمیه به سوی مسجد جامع، در خاورشهر از مسجد جامع به سوی مقبرهالشهدای گمنام و در قیامدشت از مسجد جامع به سوی الزهرا (س) مومنین عزاداری خواهند کرد.

fars

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.