خانه » اخبار و رویدادها » اخبار جوادآباد » مراسم تشییع نمادین یاس نبوت در ورامین ، جوادآباد و خیرآباد برگزار شد

مراسم تشییع نمادین یاس نبوت در ورامین ، جوادآباد و خیرآباد برگزار شد

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، مراسم تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا(س) شامگاه یکشنبه همزمان با شام شهادت حضرت زهرا(س) با حضور مردم مؤمن ورامین، خیرآباد و بخش جوادآباد شهرستان ورامین برگزار  شد.

همزمان با شام شهادت حضرت زهرا(س) و با حضور خیل عظیم مردم مؤمن ورامین در مسجد صاحب الزمان(عج) شامگاه یکشنبه مراسم تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا(س) برگزار  شد.

در این مراسم که پس از نماز مغرب و عشاء آغاز شده بود، گروه تواشیح آل یاسین  به اجرای دو قطعه پرداخت.

نماینده ولی فقیه در شهرستان و امام جمعه ورامین در این مراسم با اشاره به مظلومیت حضرت زهرا(س) گفت: امشب فرشتگان، پیغمبر(ص)، زمین و زمان، امام زمان(عج) و ائمه هدی همه عزادار هستند، امشب مصیبتی بر بشریت وارد شد که نه تنها زهرای مرضیه و اهل بیت(ع) و مسلمانان که بر تمام بشریت خسران وارد شد.

آیت الله سید مرتضی محمودی افزود: نکته قابل توجه این است که ما به علت ورود چنین مصیبتی بر حضرت زهرا(س) بیاندیشیم، خاندان پیامبر(ص) نه در پی مال دنیا، پس دلیل آنکه مورد غضب شیخین واقع شدند چه بود؟ این مصیبتها به این دلیل بود که ایشان در پی استقرار اسلام ناب محمدی(ص) در جامعه و به دنبال حاکمیت قرآن و اسلام بودند و اگر ظلم بزرگ به ایشان پس از رحلت پیامبر اعظم(ص) نبود امروز همگان در جهان گویندگان لا اله الا الله بودند.

وی تصریح کرد: احترام به اهل بیت پیامبر(ص) تنها با عزاداری و گریه برای آنها ممکن نمی شود؛ گریه هم نیاز است، اما اصل پایبندی به ارزشهای ناب اسلامی و پیمودن راه آن بزرگواران لازم است.

لازم به ذکر است، بعد از سخنرانی آیت الله محمودی تابوت نمادین حضرت زهرا(س) همراه با مداحی حاج حسین رجبی به حرکت درآمد و در مسیر با مداحی سید هاشم حسینی، سعید زمانی و حامد کنگرلو با عبور از گلزار شهدای سید فتح الله به گلزار شهدای گمنام رسید.

در این مکان حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستانهای استان تهران طی سخنانی گفت: پیروی از حضرت زهرا(س) حفظ حجاب زنان و غیرت مردان و ولایتمداری و پایبندی به ارزشهاست.

تشیع نمادین حضرت زهرا(س) در خیرآباد

مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا(س) نیز در منطقه خیرآباد ورامین نیز با حضور عزاداران فاطمی برگزار شد .

در این مراسم مدیحه سرایی در وصف حضرت زهرا(س) و توصیف بزرگ منشی بانوی دو عالم توسط مداحان اهل بیت(ع) از جمله برنامه های مراسم تشییع نمادین آن حضرت(س) بود که در مسجد جامع ولیعصر(عج) خیرآباد برگزار شد.

حجت الاسلام جعفر محسن زاده امام جمعه منطقه خیرآباد ورامین بعد از مدیحه سرایی، در راستای پاسداشت فضائل و برکات وجودی و تکریم مقام پرعظمت آن بزرگوار به ایراد سخن پرداخت.

در پایان این مراسم، تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور خیل عظیم جمعیت برگزار شد و علاقه مندان به ائمه معصومین(ع) از مسجد جامع منطقه خیرآباد تا ابتدای جاده منتهی به خیابان اصلی با نوحه سرایی و و بر سروسینه زدن تشییع نمادین را برگزار کردند و سپس در حسینه فاطمیه به عزاداری مشغول شدند .

برگزاری مراسم تشییع نمادین یاس نبوت در جوادآباد

مراسم تشییع نمادین حضرت فاطمه زهرا(س) نیز در بخش جوادآباد ورامین با حضور خیل عظیمی از عزاداران برگزار شد.

حرکت کاروان تشییع نمادین حضرت زهرا(س) در بخش جوادآباد همزمان با روز شهادت این بانوی بزرگوار اسلام از مسجد خاتم الانبیا(ص) تا مسجد امام رضا(ع) جوادآباد بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار شد که این مراسم با استقبال بی نظیری روبرو شد.

شرکت کنندگان در این مراسم معنوی پس از حضور در این مراسم به سوگواری و مدیحه سرایی پرداختند و برای دخت نبی اکرم(ص) عزاداری کردند.

در این مراسم همچنین حجت الاسلام سید حسین حسینی امام جمعه بخش جوادآباد ورامین به سخنرانی پیرامون آثار و برکات قیام و نهضت حضرت فاطمه زهرا(س) پرداخت.

لازم به ذکر است، در حاشیه این مراسم نمایشگاهی برپا از ماکت صحن حضرت فاطمه زهرا(س) و قسمتی از ضریح امام حسین(ع)، کاشی صحن امام حسین(ع) و… برپا شده بود که عزاداران بعد از عزاداری برای حضرت فاطمه(س) از این نمایشگاه بازدید کردند.

یک نظر

  1. سلام .
    ضمن عرض خسته نباشید خدمت شما عزیزان ، گروه تواشیح آل یاسین ، با قطعات مذهبی ، آماده ی اجرا در مراسم روز سه شنبه مسجدالنبی و سایر مراسمات شما عزیزان می باشد . جهت هماهنگی برای اجرا لطفا با شماره ۰۹۳۶۲۴۳۲۵۹۵ (نجفی) تماس حاصل فرمایید .
    یا علی مدد

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.