خانه » اخبار و رویدادها » کاله باخت/متین ورامین یک گام به فینال نزدیک شد/ضعف صداوسیما در پخش مسابقات/اختصاص بدترین جایگاه به ورامینی ها

کاله باخت/متین ورامین یک گام به فینال نزدیک شد/ضعف صداوسیما در پخش مسابقات/اختصاص بدترین جایگاه به ورامینی ها

http://aup.ir/www.varamincity.com/tasavir/varzesh/volleyall/921216.jpg

به گزارش ورامین سیتی به نقل از تسنیم، اولین دیدار مرحله نیمه نهایی لیگ برتر والیبال عصر امروز (جمعه) در سالن ۱۲ هزار نفری ورزشگاه آزادی با برتری تیمی شروع شد که ۲ بازیکن کلیدی خود را در میان تماشاگران داشت. میزان خراسان در بازی سوم پلی‌آف لیگ برتر مقابل شهرداری تبریز، ‌علی مباشری و رحمان داوودی را به دلیل مصدومیت از دست داد و حالا ملی‌پوشان تیم مشهدی در حساس‌ترین بازی لیگ برای تیم‌شان نمی‌تواند بازی کنند. ست اول بازی بر خلاف انتظارها با برتری تیم میزان آغاز شد. دریافت‌های اول خوب و هماهنگی پاسور میزان با مهاجمانش نتیجه ست اول را ۲۵ بر ۲۱ به سود شاگردان جبار قوچان‌نژاد ثبت کرد.

برتری ۳ بر صفر متین در ست دوم، سرمربی میزان را مجبور کرد در همان ابتدای بازی تقاضای وقت استراحت کند. دفاع روی تور و استفاده از اسپک‌های ۲ سر آنتن، نقطه قوت ورامینی‌ها در این ست بود. مشهدی‌ها خیلی زود خود را با شرایط جدید تیم متین ورامین تطبیق دادند. علاوه بر این عصبی بودن شاگردان دانیله بانیولی با وجود تعویض‌های زیاد او باعث شد وقت استراحت فنی دوم فقط با یک امتیاز اختلاف به سود ورامین رقم بخورد. با زیاد شدن اختلاف در امتیاز ۱۹ بر ۱۶ به سود متین، قوچان‌نژاد، از دومین وقت استراحت خود نیز استفاده کرد ولی این کار هم در تغییر نتیجه این ست تاثیری نداشت. متین در این ست ۲۵ بر ۲۱ برنده شد.

اولین و دومین امتیاز ست سوم با اسپک‌های مجتبی میرزاجانپور و شهرام محمودی از منطقه ۴ و ۲ به دست آمد. دفاع بی‌نقص و سرویس‌های بازیکنان متین، آنها را با برتری ۸ بر ۳ نزد مربی ایتالیایی خود فرستاد. ثبت امتیاز ۱۲ بر ۶ به سود متین ورامین، تماشاگران مشهدی را تا حد زیادی آرام کرد و حالا با اضافه شدن هواداران تیم شهرداری ارومیه به جمع ورامینی‌ها، سالن در اختیار متین بود. کارت زردی که سرمربی میزان به خاطر اعتراض‌هایش گرفت با وجود اختلاف امتیاز کمی که ۲ تیم داشتند، تاثیر روانی منفی روی شاگردان این مربی داشت. ست سوم نیز با نتیجه ۲۵ بر ۱۹ به سود متین به پایان رسید.

بانیولی در ست چهارم همانند اواخر ست سوم به مدافع وسط بلغاری و ملی‌پوش خود استراحت داد تا فقط یک بازیکن بلغاری در زمین آنهم جلوی تور میزان مشهد باقی بماند. مصطفی شریفات، جایگزین نیکولای نیکولوف در تیم متین ورامین شد. ست چهارم را مشهدی‌ها بهتر شروع کردند ضمن اینکه حضور پرتعداد هواداران تیم متین در سالن، جوی شبیه به بازی‌های تیم ملی ایران در لیگ جهانی به وجود آورده بود. اما این برتری حتی تا نخستین وقت استراحت فنی نیز ادامه نداشت. در ادامه هر ۲ تیم از فرصت‌های خود استفاده کردند و تا امتیاز ۲۴ پابه‌پای هم پیش آمدند اما در نهایت ۲ امتیاز پایانی را میزان مشهد گرفت و با نتیجه ۲۷ بر ۲۵ به پیروزی رسید تا کار به ست پنجم کشیده شود.

http://aup.ir/www.varamincity.com/tasavir/varzesh/volleyall/13921216222155798_PhotoL.jpg

در ست پنجم هیچکدام از تیم‌ها حاضر نبودند قدمی پا پس بکشند و با تمام توان و مهارت خود به توپ ضربه می‌زدند اما این نماینده مشهد بود که در این ست با نتیجه ۱۱ بر ۸ از تیم پرمهره متین ورامین پیش افتاد. ۲ دفاع روی تور خوب، متین را به جریان بازی برگرداند. امتیاز ۱۳ در حالی به مشهدی‌ها رسید که متین روی امتیاز ۱۰ متوقف شده بود. تساوی در امتیاز ۱۴ و سپس در امتیاز ۱۶ اوج حساسیت این بازی بود تا اینکه در نهایت این بازی پر افت و خیز با نتیجه ۱۸ بر ۱۶ در ست پنجم و ۳ بر ۲ به سود متین ورامین به پایان رسید.

در دیگر بازی این مرحله امشب تیم کاله مازندران به مصاف شهرداری ارومیه خواهد رفت.

نکات قابل توجه در این بازی:

عدم پخش زنده توسط سیما در حالی که بازی های غیر مهم فوتبالی از تلویزیون پخش می شود و حتی بازی های باشگاهی ایران و تیم ملی فوتبال با تماشاگری کمتر از این بازی نیز پخش زنده می شود…

اختصاص کورترین نقطه ورزشگاه به هواداران متین ( قابل توجه مسئولان باشگاه برای بازی های آینده)

شهرام محمودی بدون شک بهترین بازیکن متین در این مسابقه بود.

هماهنگی خوبی بین هواداران اورمیه و متین وجود داشت و هر دو تیم مقابل حریفاشون از هم حمایت کردند ،در پایان نیز هواداران ورامین سالن رو ترک نکردند و به رسم جبران تشویق های ارومیه ای ها ، آن ها را مقابل کاله نیز یاری کردند. هواداران هر دو شهر با شعار ترکی یاشاسین اورمیه ،یاشاسین ورامین باز هم هماهنگی خود و حمایت خود را به رخ حریفان کشیدند.

http://aup.ir/www.varamincity.com/tasavir/varzesh/volleyall/13921216222157218_PhotoL.jpg

در این بازی صحنه های مشکوک داوری زیادی وجود داشت و در یکی از این صحنه ها به دلیل اعتراض شدید احسن شیرکوند به داور،وی کارت زرد دریافت کرد.داوری خیلی میتونست بهتر باشه چندین صحنه مشکوک در بازی وجود داشت.

از مسئولان ورامینی حاضر در ورزشگاه میتوان به سید حسین نقوی نماینده مردم ورامین در مجلس و مجید بذرافشان رئیس اداره تربیت بدنی اشاره کرد. ضمن اینکه اقدام آنان در نشستن میان تماشاگران و نرفتن به جایگاه ویژه را به فال نیک می گیریم و از این دو مسئول تشکر می نماییم. همچنین این عمل در بازی نوین کشاورز نیز توسط نقوی در ورامین تکرار شده بود.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایسنا، بنابر تصمیم سازمان لیگ فدراسیون والیبال، رقابت های مرحله نیم نهایی و فینال لیگ برتر  باید به صورت متمرکز در تهران و سالن ۱۲ هزا نفری آزادی برگزار شود، تصمیمی که خوشایند هواداران تیم های شهرستانی نبود و آنها این تصمیم فدراسیون را غیرعادلانه توصیف می کردند.

با برگزاری رقابت های پلی آف، در نهایت شهرداری ارومیه، متین ورامین، کاله مازندران و میزان خراسان تیم های حاضر در مرحله نیمه نهایی لقب گرفتند. ۴ تیم شهرستانی ای که باید دیدارهای خود را در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار می کردند و این به معنای محرومیت هواداران این تیم ها بود که باید لذت تماشای بازی تیم های خود را به جای سالن، در خانه و از جعبه جادویی به نظاره می نشستند، انتظاری که با تصمیم نادرست صداوسیما، از این علاقه مندان گرفته شد.

عصر روز جمعه و از ساعت ۱۶ تیم های متین ورامین و میزان خراسان و از ساعت ۱۸:۳۰ نیز تیم های شهرداری ارومیه و کاله آمل به مصاف هم رفتند تا حساس ترین بازی های این فصل لیگ برتر را برای مشخص شدن دو تیم فینالیست برگزار کنند اما صداوسیما تصمیم برای پخش این دیدارها نداشت تا لذت تماشای این بازی ها نه تنها به دل هواداران تیم های فوق بلکه به دل تمامی علاقه مندان به والیبال بماند.

روز جمعه و از ساعت ۱۶ تا ۲۰ که دیدار تیم های متین ورامین با میزان خراسان و همچنین شهرداری ارومیه با کاله مازندران برگزار می شد، شبکه سه سیما، تله فیلم «مرا بشناس» و سینما پشت پرده را پخش کرد. شبکه ورزش نیز در این ساعات ابتدا پخش زنده تنیس فیوچرز کیش، مسابقه های کشتی انتخابی تیم ملی و سپس برنامه ضبط شده «تکواندوی ایرانی» را روی آنتن برده بود تا امید علاقه مندان به والیبال از شبکه مختص ورزش را به یاس تبدیل کند.

والیبال دوستان که کورسوی امیدی به شبکه های تهران و شما برای پخش مستقیم این بازی ها داشتند،  زمانی که متوجه شدند این شبکه ها نیز برنامه ای برای پخش این بازی ها ندارند، تصمیم گرفتند سراغ رادیو ورزش و رادیو ایران بروند که با بالا و پایین کردن امواج رادیو برای شنیدن صدای گزارشگر بازی های والیبال بر بیهوده بودن تلاش خود واقف شدند هر چند که رادیو ورزش با تاخیر اقدام به پخش دیدار تیم های شهرداری ارومیه و کاله مازندران کرد.

والیبال دوستان که از پخش مستقیم بازی مرحله نیمه نهایی مایوس شده بودند، به سراغ پیگیری لحظه به لحظه نتایج دیدارهای این مرحله سراغ سایت فدراسیون والیبال ایران رفتند که سایت این فدراسیون در روز جمعه بالا نمی آمد تا عصبانیت آنها به اوج خود برسد.

در پخش نشدن این رقابت ها می توان هم فدراسیون والیبال را به دلیل تصمیم نادرست خود مبنی بر متمرکز شدن برگزاری بازی های نیمه نهایی و فینال در تهران و محرومیت هواداران تیم های شهرستانی از تماشای بازی تیم های محبوب شان در خانه خود و هم صداوسیما که تصمیمی به پخش این بازی های حساس نداشت و پخش رقابت های ورزشی غیرحساس را بر دیدارهای لیگ برتر والیبال ترجیح داده بود، مقصر دانست.

البته شاید اختلاف فدراسیون والیبال و صداوسیما به دلیل پخش مستقیم رقابت های لیگ جهانی به صورت «اچ دی» مزیدی بر علت شده تا رسانه ملی حاضر به پخش مستقیم مسابقه های مرحله نیمه نهایی از سیما نداشته باشد.

روز یکشنبه نیز بازی های برگشت این مرحله برگزار می شود و علاقه مندان به والیبال امیدوارند این بار رسانه های ملی با تجدیدنظر در تصمیم خود، بازی های این مرحله را از سیمای ملی پخش کند تا هواداران شهرستانی این تیم ها و همچنین علاقه مندان به والیبال لذت تماشای بازی های این مرحله را از دست ندهند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.