خانه » اخبار و رویدادها » تکمیل پروژه های نیمه تمام راه ورامین به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

تکمیل پروژه های نیمه تمام راه ورامین به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

81055499-5517892

سرپرست اداره راه و شهرسازی شهرستان ورامین گفت: تکمیل سه پروژه نیمه تمام بخش راه در شهرستان ورامین به ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد .

علیرضا نادریان روز شنبه در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه های نیمه تمام راه شهرستان ورامین گفت: سه پروژه مهم جاده ورامین به آبباریک، آنتی جواد آباد و زیرگذر کمربندی شمالی ورامین از جمله پروژه های مهم راه ورامین است که به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم به صورت نیمه کاره باقی مانده و با پیشرفت فیزیکی اندکی مواجه می باشد.

وی گفت: پروژه ورامین به آبباریک در دو فاز طراحی گردیده که در فاز نخست مسیر ورامین تا آبباریک به طول ۷ کیلومتر و فاز دوم از روستای آبباریک تا محور قم گرمسار به طور ۱۴ کیلومتر در نظر گرفته شده که برای تکمیل شدن کامل این دو فاز به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی پیشرفت فیزیکی فاز نخست این طرح را ۲۵ درصد اعلام کرد .

وی افزود: احداث زیرگذر کمربندی شمالی ورامین که نقش مهمی در دسترسی های محلی ایفا می کند تا کنون با پیشرفت بسیار اندکی همراه بوده و در صورت تأمین اعتبار ۲ و نیم میلیارد تومانی و رفع معارضینی از جمله املاک ، تأسیسات جانبی ، لوله آب و گاز و تیرهای چراغ برق این پروژه می تواند طی شش ماه به بهره برداری برسد.

وی در خصوص اجرای پروژه آنتی جواد آباد به محور قم گرمسار گفت: اجرای این پروژه هم اکنون به دلیل عدم تخصیص اعتبارات به طور کامل متوقف گردیده و قرارداد منعقد شده با پیمانکار فسخ شده است.

نادریان افزود: پیمانکار این طرح حتی نسبت به تجهیز کارگاه و خاکبرداری از طرفین این مسیر نیز اقدام کرده بود که به دلیل عدم تأمین اعتبار کار به طور کامل عملیات اجرایی این طرح تعطیل شد .

سرپرست اداره راه و شهرسازی ورامین افزود : طول مسیر آنتی جوادآباد به محور قم گرمسار حدود ۱۹ کیلومتر است که تکمیل آن به ۹۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد .

وی اظهار امیدواری کرد با حضور معاون وزیر راه و شهر سازی و اختصاص ردیف بودجه از محل اعتبارات ملی به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این سه پروژه مهم در شهرستان ورامین باشیم .

فرماندار شهرستان ورامین در حاشیه این دیدار گفت : یکی از مهمترین برنامه های مسوولین شهرستان ورامین ، تکمیل پروژه های نیمه تمام باقی مانده در شهرستان است که این امر با اولویت بندی پروژه های مهم با جدیت دنبال می شود .

محسن خوانساری اظهار داشت : پروژه های نیمه تمام علاوه بر این که بار مالی فراوانی را به نظام تحمیل می کند ، فرصت خدمت رسانی به شهروندان را نیز با تأخیر مواجه خواهد کرد.

وی یکی از مهمترین پروژه های نیمه تمام شهرستان را در بخش راه اعلام کرد و گفت : برخی از پروژه های نیمه تمام از جمله پروژه های راه سازی ارتباطی مستقیم با مردم دارند و تأخیر در اجرای آن مشکلات عدیده ای را برای به بار خواهد آورد.

وی اظهار داشت : جاده ورامین به آبباریک از جمله پروژه هایی است که نقش اساسی در توسعه شهرستان ایفا می نماید زیرا این مسیر علاوه بر جاده دسترسی اهالی چندین روستا به مرکز شهرستان ، جاده اصلی شهرک صنعتی چرمشهر و نیز دسترسی مردم به جاده قم نیز محسوب می گردد .

خوانساری گفت : تأخیر در اجرای این پروژه باعث شده تا متأسفانه در این محور شاهد بروز تصادفات منجر به فوتباشیم .

وی گفت : پروژه زیرگذر کمربندی شمالی ورامین نیز از جمله پروژه های نیمه تمامی است که به دلیل عدم تخصیص اعتبارات مورد نیاز تا کنون اجرای آن با تأخیر مواجه شده و باعث گردیده ساکنین این مسیر برای دسترسی به محل زندگی خود با مشکل مواجه شوند .

فرماندار ورامین افزود : احداث کمربندی قم – گرمسار به عنوان یکی از مهمترین پروژه های راه سازی استان تهران و کشور ، زمینه برای خروج شهرستان ورامین از بن بست فراهم کرده به شرط آن که اجرای آنتی های دسترسی به خصوص در منطقه جواد آباد عملیاتی شده و کار خود را آغاز کند .

وی گفت : متأسفانه اجرای پروژه آنتی جواد آباد تا کنون پیشرفت فیزیکی نداشته و باعث شده تا مردم شهرستان ورامین برای دسترسی به جاده قم – گرمسار با مشکلات بسیاری مواجه شده و عملا نتوانند از این مسیر استفاده نمایند .

نماینده مردم شهرستان ورامین ، پیشوا و قرچک نیز در این دیدار گفت : یکی از مهمترین مطالبات مردم شهرستان ورامین دسترسی به راه های مواصلاتی مطمئن است که این امر به دلیل عدم تخصیص اعتبارات لازم با کندی مواجه شده است .

سید حسین نقوی حسینی افزود : تأخیر در اجرای پروژه های راه سازی به خصوص در محور ورامین به آبباریک همواه جان مردم این شهرستان را با خطر روبرو کرده و باعث نامنی این مسیر احساس شده است .

وی اظهار داشت : انتظار مردم شهرستان ورامین از مسوولین استانی و کشوری این است که با برنامه ریزی مناسب و اختصاص اعتبارات مورد نیاز زمینه تکمیل این پروژه ها فراهم کرده و هر چه سریعتر نسبت به تکمیل این پروژه های نیمه تمام اقدام کنند .

وی تصریح کرد : پیمانکاران حاضر در این پروژه ها به دلیل کمبود اعتبارات به طور کامل اقدامات اجرایی خود را انجام نمی دهند و امید است با پیگیری معاون وزیر راه و شهرسازی این امر با جدیت دنبال و زمینه تکمیل کردن این پروژه های نیمه تمام فراهم گردد

ایرنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.