خانه » اخبار و رویدادها » مراسم سالگرد آیت الله خوشوقت در ورامین برگزار می شود

مراسم سالگرد آیت الله خوشوقت در ورامین برگزار می شود

phoca_thumb_l_32

مراسم بزرگداشت آیت الله عزیزالله خوشوقت با حضور حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در ورامین برگزار شد. به گزارش خبرنگار م

به همت مردم متدین و ولایتمدار شهرستان ورامین، مراسم اولین سالگرد عروج ملکوتی عارف بالله و عالم ربانی مرحوم آیت الله حاج عزیز الله خوشوقت در ورامین برگزار می شود.

احمد علیخانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: آیت الله خوشوقت ارتباط نزدیک و تنگاتنگی با مردم شهرستان ورامین داشت به طوری که ماهیانه با حضور در محسنیه شهید علیخانی مراسم ختم صلوات با حضور این عالم ربانی برگزار می شد.

مسئول محسنیه شهید علیخانی افزود: در چند سال حضور آیت الله خوشوقت در ورامین، جوانان زیادی با ایشان پیوند و انس گرفته بودند و همواره بسیاری از حاضران در مراسم ختم صلوات ایشان در ورامین را نوجوانان و جوانان تشکیل می دادند.

وی ادامه داد: علاقه مردم ورامین به آیت الله خوشوقت فقط به حضور در مراسم ختم صلوات در محسنیه شهید علیخانی خلاصه نمی شد، بلکه برخی از مردم ورامین هر هفته در تهران حضور پیدا کرده و از پندها و نصایح این عالم ربانی استفاده می کردند.

مسئول محسنیه شهید علیخانی گفت: مواضع مستحکم این فقیه شجاع و بصیر در دفاع از حریم ولایت، در قبل و بعد از انقلاب تا آخرین روزهای حیات، نشان از عمق و فهم سیاسی و اندیشه بلند الهی ایشان داشت.

وی متذکر شد: آیت الله خوشوقت بسیاری از روزهای سال  با شور و اشتیاق  در شهرستان ورامین حاضر می شد و در محسنیه شهید علیخانی به سخنرانی برای جوانان و علاقه مندان به معارف اسلامی می پرداخت و از این رو چهره ای محبوب در این منطقه است.

علیخانی عنوان کرد: مراسم اولین سالگرد ارتحال عالم ربانی آیت الله عزیز الله خوشوقت با حضور پرشور مردم متدین و ولایتمدار ورامین روز دوشنبه پنجم اسفندماه پس از نماز مغرب و عشا در محسنیه شهید علیخانی برگزار خواهد شد.

این فعال فرهنگی یادآور شد: در این مراسم حجت الاسلام مرتضی آقا تهرانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به ایراد سخن خواهند پرداخت و مردم ورامین به یاد آیت الله خوشوقت مراسم ختم صلوات برگزار خواهند کرد.

لازم به ذکر است، حضرت آیت الله عزیزالله خوشوقت(ره) در سال ۱۳۰۵ دیده به جهان گشود و مجتهد، استاد اخلاق و عارف بالله بود، ایشان بیش از چهار دهه امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) واقع در سه راه طالقانی تهران(پیچ شمران) بودند.

وی از بارزترین شاگردان اخلاق و عرفان علامه طباطبایی(ره) و همچنین از شاگردان حضرت آیت ‌الله ‌العظمی بروجردی، حضرت امام خمینی(ره) و مرحوم حائری بود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.