خانه » اخبار و رویدادها » هفته پایانی / کدام تیم، رقیب متین در پلی آف لیگ برتر والیبال می شود ؟

هفته پایانی / کدام تیم، رقیب متین در پلی آف لیگ برتر والیبال می شود ؟

هفته پایانی دور مقدماتی لیگ برتر والیبال فردا چهارشنبه با شش بازی پیگیری می شود که  بازی شهر بندرعباس تعیین کننده چهره تیم هشتم صعود کننده به مرحله پلی اف است.
به گزارش ورامین سیتی به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، هفته یازدهم دور برگشت لیگ برتر والیبال فردا چهارشنبه ۲۳ بهمن با شش بازی در شهرهای تهران، کرج، زاهدان، گنبد، بندرعباس و مشهد پیگیری خواهد شد.
تا کنون صعود تیم های باریج اسانس، متین ورامین، میزان مشهد، کاله مازندران، پیکان تهران، شهرداری تبریز و نوین کشاورز که به ترتیب رتبه های اول تا هفتم جدول لیگ برتر والیبال را در اختیار دارند، به مرحله پلی آف قطعی شده و دیدار هفته پایانی دور مقدماتی این مسابقات در بندرعباس از نظر تعیین تیم هشتم پلی اف اهمیت خاصی دارد.
تنها دو شهرداری ارومیه و المهدی بندرعباس از نظر امتیاز شرایط صعود به مرحله پلی اف را دارند تا یک سهیمه باقی مانده را به دست آورند.
با توجه به شرایط، دیدار تیم های شهرداری ارومیه و آلومینیوم المهدی در بندرعباس مهمترین بازی هفته پایانی دور مقدماتی لیگ برتر والیبال است که به میزبانی بازیکنان ناصر شهنازی سرمربی المهدی برگزار خواهد شد.
المهدی در حال حاصر با ۲۵ امتیاز رتبه نهم جدول را در اختیار دارد و برای صعود به پلی آف حتما باید سه امتیاز این بازی را از آن خود کند. چرا که شهرداری ارومیه در حال حاضر با ۲۷ امتیاز در جایگاه هشتم است و اگر از میزبان خود در هفته یازدهم دور برگشت لیگ برتر والیبال تنها یک امتیاز بگیرد، به هشت تیم مرحله پلی آف صعود خواهد کرد. حساسیت این دیدار به حدی بالاست که محمود افشاردوست دبیر کل فدراسیون والیبال به عنوان نمانیده ویژه سازمان لیگ و فدراسیون در این مسابقه حضور پیدا خواهد کرد و نظاره گر این دیدار خواهد بود.
دیدار دور رفت این دو تیم سه بر یک به سود شهرداری ارومیه شد و المهدی با دو هدف صعود به پلی اف و جبران شکست دور رفت به مصاف میهمان خود خواهد رفت.

در دیگر بازی این هفته، نوین کشاورز در کرج به مصاف سایپای قعرنشین که هفته های پایانی پیروزی های خوبی را بدست آورد، خواهد رفت. نوین در حال حاضر با ۲۷ امتیاز از ۱۰ پیروزی در رتبه هفتم جدول است و حتی در صورت شکست در برابر سایپا با توجه به ۱۰ پیروزی اگر هم امتیاز با تیم های المهدی و شهرداری ارومیه شود، رتبه بهتری در جدول این بازی ها خواهد داشت و دیدار مقابل البرزی ها حریف آنها در مرحله پلی آف را مشخص خواهد کرد.
بازی رفت این دو تیم سه بر دو به سود نوین کشاورز شد و شاگردان دکتر نفرزاده سرمربی سایپا برای اینکه حضور در باشگاه های برتر ایران را با خاطره خوشی به پایان برسانند، حتما با انگیزه خاصی در برابر نوین کشاورز بازی خواهند کرد.
در صد و سی و امین بازی لیگ برتر والیبال امسال دو تیم بازرگانی جواهری و باریج اسانس در گنبد به مصاف یکدیگر می روند. باریج اسانس برای باقی ماندن در صدر و بازی با تیم هشتم جدول در مرحله پلی آف نیاز مبرم به شکست حریف در این دیدار دارد، چراکه متین ورامین که با ۴۸ امتیاز در رتبه دوم جدول قرار دارد، تنها یک امتیاز با او فاصله دارد. اما بازرگانی جواهری گنبد نیز برای ماندن در لیگ برتر نیاز به پیروزی در برابر صدرنشین دارد، چراکه شهرداری زاهدان با یک امتیاز اختلاف با این تیم در رتبه یازدهم است و اگر در این هفته پیروز شود، بازرگانی به دسته یک سقوط خواهد کرد. بازی رفت این دو تیم سه بر یک به سود باریج اسانس در کاشان به پایان رسید.

چهارمین بازی هفته پایانی دور مقدماتی لیگ برتر والیبال در خانه والیبال تهران برگزار خواهد شد تا پیکان تهران از متین ورامین تیم دوم جدول پذیرایی کند. رتبه دومی متین در جدول این رقابت ها مسجل شده است و تلاش او برای پیروزی به امید کسب صدرنشینی خواهد بود، اما شاگران پیمان اکبری سرمربی پیکان تهران نیز برای حفظ رتبه پنجمی جدول نیاز به پیروزی در برابر متین دارند، زیرا اگر شهرداری تبریز که با ۳۱ امتیاز در رتبه ششم قرار دارد، در برابر میزان مشهد به پیروزی برسد، پیکان رتبه پنجمی جدول را از دست خواهد داد.

تیم والیبال شهرداری زاهدان در آخرین بازی لیگ برتر خود در سال ۹۲ برای بقا در این رقابت ها باید کاله مازندران مدافع عنوان قهرمانی را از پیش رو بردارد. شکست کاله کار بسیار سختی برای بازیکنان حمید موحدی سرمربی شهرداری زاهدان در هفته پایانی دور مقدماتی لیگ برتر خواهد بود، زیرا کاله مازندران در صورت پیروزی برابر شهرداری زاهدان امکان صعود یک پلی ای در جدول را خواهد داشت و این چیزی نیست که بهروز عطایی سرمربی کاله از آن به راحتی بگذرد. دو نماینده سیستان و بلوچستان و مازندران به ترتیب با ۳۸ و ۲۲ امتیاز رتبه های چهارمی و یازدهمی جدول لیگ برتر والیبال را در اختیار دارند. بازی رفت این دو تیم سه بر دو به سود کاله به پایان رسید و این هفته زاهدانی ها میزبان هستند و باید دید آیا می توانند از میزبانی خود به خوبی بهره گیرند؟

در آخرین بازی دور مقدماتی لیگ برتر والیبال میزان مشهد در سالن مهران این شهر از شهرداری تبریز پذیرایی خواهد کرد. میزان مشهد با ۴۰ امتیاز رتبه سوم جدول را در اختیار دارد و برای حفظ آن باید در برابر حسین معدنی و شاگردانش به پیروزی برسد. دو تیم با توجه به شرایط جدول نیاز مبرم به سه امتیاز این بازی دارند و بازی رفت آنان نیز سه بر یک به سود میزان به پایان رسید.

برنامه کامل مسابقات هفته یازدهم دور برگشت لیگ برتر والیبال به قرار زیر است:
تهران، خانه والیبال، ساعت ۱۶
پیکان تهران – متین ورامین

کرج، سالن انقلاب، ساعت ۱۶
سایپا البرز – نوین کشاورز

زاهدان، سالن استانداری، ساعت ۱۶
شهرداری زاهدان – کاله مازندران

گنبد گاووس، سالن المپیک، ساعت ۱۶
بازرگانی جواهری گنبد – باریج اسانس کاشان

بندرعباس، سالن فجر، ساعت ۱۶
آلومینیوم المهدی بندرعباس – شهرداری ارومیه

مشهد، سالن مهران، ساعت ۱۶
میزان مشهد – شهرداری تبریز

مرحله پلی آف لیگ برتر والیبال از روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه با حضور هشت تیم برتر این رقابت ها آغاز خواهد شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.