خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » اجرای پروژه مترو؛ نیازمردم، چالش مسئولین شهرستان ورامین

اجرای پروژه مترو؛ نیازمردم، چالش مسئولین شهرستان ورامین

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا، اجرای پروژه متروی شهرستان ورامین یکی از مصوبات دولت نهم بود که اجرای آن بارها با چالش روبرو گردید، مدتی در اختیار شرکت راه آهن قرار گرفت و اعتراض مسوولین و پیگیری های آنان باعث گردید تا این طرح ملی از شرکت راه آهن به شرکت مترو تهران واگذار گردد ولی این امر نیز نتوانست از مشکلات اجرای آن به طور کامل بکاهد .

برگزاری جلسات متعدد هماهنگی مسوولین شهرستان های ورامین، قرچک و پیشوا با مسوولین مترو به این امر منجر گردید که اجرای این طرح ملی طی سه فاز شهرری تا قرچک ، قرچک تا ورامین و ورامین تا شهرستان پیشوا انجام شود .

به نظر می رسید که اجرای ۷۰ درصدی زیرسازی و رفع برخی از معارضان موجود در مسیر اجرای مترو تهران – ورامین – پیشوا اجرای این طرح را که برای انجام آن ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود با کمترین مشکل روبرو کند ولی مشکلاتی که شش سال پیش از سوی مسوولین شورای شهر ورامین گوشزد شده بود این بار نیز خود را نشان داد و اجرای فاز ورامین – قرچک با مشکل روبرو شد.

با وجود اعتراضات متعدد اعضای شورای اسلامی و برخی از مردم ورامین ، اجرای پل روگذر در دستور کار مسوولین شهرستان و مترو تهران قرار گرفت و با جمع آوری بخش غربی بلوار امام رضا(ع) اجرای پل روگذر در این محل آغاز شد .

هنوز اجرای این پروژه آغاز نشده بود که اعضای شورای اسلامی شهر ورامین در جلسه روز دوشنبه سی ام دیماه پیش از آغاز تعطیلات شورای شهر مصوبه را به تصویب رساندند که پروژه مترو در ابتدای ورودی شهر ورامین باید به زیر زمین منتقل شود .

رئیس شورای اسلامی ورامین در این خصوص اظهار داشت : یکی از مهمترین موارد و بندهای طرح جامع و تفصیلی ورامین ، انتقال راه آهن سراسری تهران – مشهد به خارج از شهر است که با توجه به برنامه ریزی و طراحی شرکت مترو، قرار شده که خط مترو تهران – ورامین در مجاورت راه آهن سراسری تهران – مشهد احداث شد که اگر قرار باشد مترو از مسیر طراحی شده عبور کند، تمام برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص توسعه شهرستان ورامین با مشکل مواجه خواهد شد .

محسن عابدلو افزود: مهمترین برنامه ای که برای کاهش این مشکل در دستور کار اعضای شورای اسلامی شهر ورامین قرار گرفته، انتقال طرح مترو به زیر زمین است که در جلسه شورای اسلامی این امر مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و مقرر شد که مترو در محدوده شهری ورامین از زیر زمین عبور کرده و طرح انتقال راه آهن به حومه شهر اجرایی شود .

وی گفت: شرکت مترو اعلام کرده که انتقال طرح مترو تهران – ورامین به زیر زمین به ۱۹۴ میلیارد تومان اعتبار اضافه نیاز دارد که در حال حاضر امکان فراهم کردن این اعتبار از سوی مسوولین ورامین وجود ندارد، شرکت مترو در مطالعات خود با شورای شهر ورامین هماهنگی لازم را انجام نداده و این امر باعث بروز مشکل برای شهرستان شده است.

وی تأکید کرد: برای عبور مترو از داخل شهر حاضر نیستیم طرح جامع و تفصیلی را به هم بزنیم.

معاون عمرانی فرمانداری ورامین نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت : اجرای پروژه مترو نیاز اصلی شهرستان و عامل مهم توسعه ورامین است باید اجرا گردد تا این خواسته مهم مردم محقق گردد.

حسین دهقان افزود: جلسات متعددی با مسوولین مترو در خصوص نحوه اجرای پل روگذر بلوار امام رضا(ع) برگزار شده و مقرر گردیده تا اجرای این طرح با اصول فنی روز، عدم اجرای پل خاکی و در نظر گرفتن رفاه و آسایش شهروندان انجام شود.

وی گفت: اگر قرار باشد پروژه انتقال خط راه آهن سراسری تهران – مشهد از ورامین اجرایی شده و به جای آن بلوار احداث شود باز هم ورامین نیازمند اجرای پروژه تقاطع غیر هم سطح در این محل می باشد و این امر نمی تواند مانعی برای اجرای پروژه مترو ورامین باشد .

وی تصریح کرد: شهرداری ورامین متولی نظارت بر حسن انجام پروژه پل روگذر است و باید بر نحوه فعالیت و عملکرد پیمانکاران نظارت کامل داشته باشد تا بهترین طرح اجرا گردد .

شهردار ورامین نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مسوولین مترو تا کنون برای اجرای پل روگذر بلوار امام رضا(ع) هیچ نقشه ای به شهرداری ارائه ننموده اند .

علی حیدریان گفت: آن چیزی که هم اکنون به عنوان پل روگذر در این منطقه از ورامین در حال اجرا است مورد تأئید شهرداری ورامین نمی باشد.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد این پل نیز همانند پل تمام خاکی ۱۵ خرداد که شهرستان ورامین را به دو قسمت تقسیم کرده اجرا شود، شهرداری ورامین از اجرای آن جلوگیری می نماید .

وی افزود: اجرای مترو نیاز شهرستان ورامین است و باید اجرای شود ولی مسوولین مترو باید نقشه اجرای این پروژه را به شهرداری ورامین ارائه دهند و پس از بررسی و در صورت تأئید از سوی کارشناسان به کار خود ادامه دهند .

حال باید دید که آیا این نیاز مبرم وخواسته مهم مردم شهرستان ورامین با مشکلاتی که در مسیر اجرای آن به وجود آمده ، اجرای آن را بار دیگر با تأخیری شش ساله مواجه خواهد ساخت یا همدلی و همفکری مسوولین محلی واستانی این فرصت را از شهرستان سلب نخواهد کرد .

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.