خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » مترو ورامین از زیر شهر عبور می‌کند

مترو ورامین از زیر شهر عبور می‌کند

محسن عابدلو از تصویب طرح عبور مترو از زیر شهر ورامین خبر داد.

رئیس شورای اسلامی شهر ورامین با بیان این مطلب اظهار داشت: صبح امروز جلسه شورای اسلامی شهر ورامین با موضوع مترو تشکیل شد.

وی در ادامه گفت:طرح تفصیلی و طرح جامع ورامین هشت سال در مرحله مطالعاتی بوده و تمام نقشه‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهری ما بر اساس این دو طرح مهم پایه‌ریزی می‌شود، یکی از موارد مهم طرح جامع و تفصیلی ورامین انتقال راه آهن به حومه این شهر و احداث بلوار به جای راه آهن فعلی است و اگر اکنون قرار باشد مترو از جای کنونی راه آهن عبور کند تمام برنامه‌ریزی ما به هم می‌خورد.

رئیس شورای اسلامی شهر ورامین تصریح کرد: بنابراین امروز با رای اکثریت قاطع نمایندگان مردم در شورای شهر و بدون حتی یک رای مخالف عبور مترو در محدوده شهری ورامین از زیر زمین و نیز انتقال راه‌آهن به حومه شهر مصوب شد.

وی عنوان کرد: البته شرکت مترو اعلام می کند که این امر ۱۹۴ میلیارد تومان اضافه اعتبار نیاز دارد و امکان فراهم کردن آن نمی باشد،خوب در مطالعات شرکت مترو با شورای شهر ورامین هماهنگی صورت نگرفته است و به همین دلیل مشکلات موجود پیش آمده است، وظیفه ذاتی شورا صیانت از رای مردم و حفظ منافع مردم و ضمانت اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی شهر است.

عابدلو با بیان اینکه راه‌آهن با تقسیم ورامین به دو تکه شمالی و جنوبی مشکلات عدیده فرهنگی ایجاد کرده است، اظهار داشت: ما مشخصاً مترو می‌خواهیم اما ایستگاه مترو می‌تواند در ابتدای شهر ورامین باشد و برای عبور مترو از داخل شهر حاضر نیستیم طرح جامع و تفصیلی را به هم بزنیم.

وی اضافه کرد: در جلسه صبح شورا مشاور ما اعلام کرد اگر قرار باشد مترو بیاید از خط آهن قرار گیرد شهرداری باید ۲۰۰ میلیارد تومان برای تملک حریم مترو هزینه کند که این هزینه را هم شهرداری ندارد، ۲۰۰ میلیارد هم باید به راه‌آهن جمهوری اسلامی پرداخت شود که آن مبلغ البته از طریق شرکت مترو فراهم می‌شود.

فارس

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.