خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » گره کور ترافیک مرکز ورامین با همدلی مسوولین بازمی شود

گره کور ترافیک مرکز ورامین با همدلی مسوولین بازمی شود

شاید کمتر کسی تصور کند که شهرهای حاشیه ای استان تهران نظیر ورامین که به لحاظ جمعیت و حضور خودرو قابل مقایسه با شهر تهران نیست همچون این کلان شهر دچار معضل ترافیک شود، به گونه ای که در برخی از ساعات اولیه و پایانی روز شهروندان مجبورند برای عبور از خیابانی یک کیلومتری دقایق زیادی را در ترافیک معطل بمانند .

ترافیک در خیابان های شهدا، بلوار شهید باهنر و شهید قدوسی در ساعت اولیه و انتهایی روز به معضلی جدی برای شهروندان تبدیل شده و پلیس راهور برای کاهش این حجم از ترافیک در تمام طول این خیابان ها تابلوهای توقف مطلقا ممنوع نصب کرده که این امر نیز با اعتراض شهروندان و صنوف مستقر در این خیابان ها مواجه شده است .

خیابان های مسجد جامع، شهدای ۱۵ خرداد، شهدای دهم دی ، طالقانی و میدان امام (ره) ورامین که شاهراه این شهرستان محسوب می شوند نیز به ایستگاه های تاکسی های درون شهری و برون شهری تبدیل شده و انبوه تاکسی های پارک کرده در این خیابان ها به ترافیک شدیدتر شهر افزوده است .

این در حالی است که تاکسی های برون شهری شهرستان های پیشوا و پاکدشت نیز با استقرار در این خیابان ها به حجم ترافیک این منطقه افزوده اند و گره ترافیک را هر لحظه کورتر می کنند و نصب تابلوهای توقف مطلقا ممنوع پلیس راهور نیز از حجم این ترافیک نکاسته است .

معاون فنی و عمرانی فرمانداری ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : ترافیک شهری آرامش مردم را به مخاطره می انداز و مشکلات عدیده ای را برای شهروندان و خودورهای عبوری از ورامین به وجود آورده است .

حسین دهقان افزود: متأسفانه با وجود افزایش چشمگیر جمعیت ورامین و نیز افزایش تعداد خودروها در ورامین ، توسعه مناسبی در معابر و خیابان های شهرستان صورت نگرفته و عملا خیابان های شهر گنجایش حجم وسایل نقلیه عبوری را ندارند .

وی گفت : بیشترین حجم ترافیک شهرستان ورامین حد فاصل میادین رازی و امام حسین (ع) و همچنین بلوار شهید قدوسی اتفاق می افتد و در صورتی که مسوولین برنامه ریزی مناسبی در جهت رفع آن انجام ندهند ، این امر به یک معضل جدی تبدیل می شود .

وی اظهار داشت : پلیس راهور طی دو سال گذشته طرح جامع دو ساله ترافیکی شهرستان ورامین را تدوین و جهت اقدام به دستگاه های مربوطه ارسال نمود که متأسفانه این امر تا کنون اجرایی نشده است .

وی افزود : در صورتی که شهرداری ورامین اقدام جدی در خصوص اجرای پروژه کمربندی جنوبی شهر ورامین و راه اندازی فاز نخست آن انجام دهد ، بسیاری از مشکلات ترافیکی شهرستان برطرف خواهد شد .

رئیس پلیس راهور شهرستان ورامین در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت : شهروندان حق دارند تا برای کارهای روزانه خود در شهر تردد نموده و از فضاهای موجود شهر جهت توقف خودروهای خود استفاده نمایند .

سرهنگ محمدرضا محمدی افزود : عدم استقرار پارکینگ های عمومی ، وجود ایستگاه های متعدد تاکسی های درون شهری و برون شهر در خیابان های اصلی شهر و عرض اندک خیابان های ورامین باعث می شود که در برخی از ساعات شبانه روز شهر ورامین با ترافیک سنگینی مواجه شود که این امر علاوه بر وارد نموده هزینه های بسیار، نارضایتی شهروندان را نیز در پی دارد .

وی تصریح کرد : هم اکنون در خیابان های مسجد جامع ، شهدای ۱۵ خرداد و طالقانی عملا هیچ نقطه ای برای استفاده شهروندان وجود ندارد و تمامی طول این خیابان های به ایستگاه های تاکسی اختصاص یافته است که باید با برنامه ریزی و همدلی تمامی مسوولین ، زمینه خروج این ایستگاه ها از مرکز شهر فراهم گردد تا اندکی از بار ترافیک این منطقه برطرف شود .

ایرنا

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.