خانه » اخبار و رویدادها » نشست ستاد ۹ دی شهرستان ورامین برگزار شد

نشست ستاد ۹ دی شهرستان ورامین برگزار شد

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی عصر پنجشنبه در نشست ستاد ۹ دی شهرستان ورامین که با حضور آیت الله سید مرتضی محمودی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین و دیگر اعضای این ستاد در بیت امام جمعه برگزار شد، اظهار داشت: روز نهم دی اتفاقی منحصر به فرد روی داد، شاید ما قدر این اتفاق را طی زمان حاضر ندانیم اما هر چه از این زمان فاصله بگیریم بر شکوه حرکت تاریخی ملت ایران افزوده می شود.

این مسئول بیان داشت: حضور مردم و حرکت کفن پوشان ورامین با پای پیاده و تجمع مقابل بیت مقام معظم رهبری حرکتی غرورآفرین بود و برای همیشه در ردیف افتخارات منطقه قرار می گیرد.

امام جمعه موقت ورامین گفت: باید نهم و دهم دی به صورت ویژه گرامی داشته شود و در شرایط حساس فعلی که برخی به دنبال تطهیر فتنه گران هستند، مراسم امسال از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

فتنه گران وجهه نظام اسلامی را خدشه دار کردند

محمودی با بیان اینکه فتنه گران وجهه نظام اسلامی را خدشه دار کردند، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که “اگر فتنه گران توبه کنند، آغوش ملت برای آنها باز است و تا زمانی که توبه نکنند به خاطر جنایاتی که در حق ملت انجام داده اند و وجهه و ارزش های نظام اسلامی را زیر سئوال برده اند باید در پیشگاه مردم و خداوند پاسخگو باشند”.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان های استان تهران ادامه داد: فتنه هیچگاه تمام نمی شود و مقام معظم رهبری فرمودند که “فتنه رنگ عوض می کند”؛ حال اگر مردم نسبت به مسائل مختلف آگاه نشوند، ممکن است کشور گرفتار فتنه دیگری شود؛ نهم دی فرصتی است که باید در راستای بصیرت افزایی مردم از آن بهره برد.

وی با اشاره به تقارن ۲۸ صفر با یوم الله ۹ دی ماه امسال، گفت: ۹ دی فرصتی مغتنم برای برپایی جلسات تحلیلی و تبیینی است، علاوه بر این، با توجه به تقارن ۲۸ صفر با نهم دی ماه امسال می توان از این فرصت تاریخی استفاده کرد.

محمودی عنوان داشت: باید ادارات، مساجد و تشکل های مذهبی در مراسم ۹ دی حضور فعال داشته باشند و باید جوانان را با زوایای مختلف فتنه آشنا کنیم تا قدر حماسه ۹ دی را بهتر بدانند.

این مسئول تأکید کرد: روز ۹ دی با حضور مردم طومار فتنه و فتنه گران در هم پیچید و اگر امروز دولتمردان ایران اسلامی قادرند در مذاکرات هسته ای سخن بگویند با تکیه بر توان مردمی است.

خلق حماسه بزرگ مردم ورامین در ۱۳ آبان

محمودی ضمن یادآوری برپایی راهپیمایی دشمن شکن ۱۳ آبان و همچنین برگزاری مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در ورامین اظهار داشت: آیین عزاداری ماه محرم در ورامین دارای نقاط قوت و ضعفی بود که باید این نقاط ضعف پس از شناسایی برای سال آینده مرتفع شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: یکی از نقاط قوت مراسم محرم امسال، تجمع بزرگ عزاداران حسینی در عصر تاسوعا بود که خوشبختانه سنگ بنای این امر گذاشته شد و لازم است برای سال آینده برنامه منسجم تری اجرا شود.

وی ادامه داد: ۱۳ آبان امسال ورامین نیز از شکوه خاصی برخوردار بود که لازم است از همه کسانی که در برگزاری این مراسم همکاری کردند، تشکر و قدردانی کرد، بی شک راهپیمایی ۱۳ آبان برای مردم ورامین افتخاری بزرگ خلق کرد.

خنثی کردن توطئه ها با برنامه های دهه فجر

مسئول ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان ورامین ادامه داد: در ستاد دهه فجر ورامین ۱۸ کمیته وجود دارد که این کار گروه ها هر یک دارای زیرمجموعه هایی هستند، خوشبختانه اکثر مدیران منطقه در این زمینه صاحب تجربه اند و باید با استفاده از این تجارب هرچه سریعتر نسبت به تشکیل کمیته ها اقدام کرد.

وی اضافه کرد: دهه فجر امسال از اهمیت ویژه ای برخوردار است و با توجه به مذاکرات هسته ای حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بسیار مهم و حیاتی است.

محمودی عنوان داشت: دهه فجر همه ساله برای ما افتخارآفرین بوده و امسال نیز باید این یوم الله با شکوه خاصی رقم بخورد تا بسیاری از توطئه های دشمنان خنثی شود.

این مسئول با اشاره به حوادث روز ۱۰ دی و اهمیت آن در شهرستان ورامین خاطرنشان کرد: ۱۰ دی سالروز شهادت سه شهید شهرستان ورامین است که به دست مزدوران رژیم ستمشاهی به یاران شهید خود پیوستند، از این رو، این روز نقطه عطفی در تاریخ ورامین قلمداد می شود.

فلسفه ادیان الهی هدایت و ارشاد بشر است

آیت الله سید مرتضی محمودی در ادامه این نشست با اشاره به قسم های قرآنی اظهار داشت: خداوند تبارک و تعالی در سوره مبارکه شمس چندین قسم قرآنی را ذکر می کند و بیان می دارد که کسی که نفس خود را تزکیه کند، به سعادت رسیده و کسی که نفس خود را به رذایل اخلاقی آلوده سازد، زیان می برد.

امام جمعه ورامین افزود: فلسفه ادیان الهی هدایت و ارشاد بشر است و پیامبران نیز برای این امر مبعوث شده اند، اما متأسفانه تعداد محدودی عبرت می گیرند و عده زیادی از انسان ها حقیقت را نمی شنوند.

وجود ۱۰ شهید انقلاب اسلامی در ورامین

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس جنوب شرق استان تهران از جمع آوری اطلاعات شهدای انقلاب اسلامی ورامین خبر داد و گفت: اطلاعات شهدای انقلاب اسلامی شهرستان ورامین جمع آوری شده و طبق آمار این شهدا ۱۰ نفر هستند؛ امیدوارم در برنامه های امسال اسامی این ۱۰ شهید ذکر شود تا یاد و خاطره آنها در اذهان مردم تداعی و زنده بماند.

سرهنگ محمد کاشانی بر لزوم نقد کتب انقلاب اسلامی و تاریخ انقلاب شهرستان ورامین در نهم و دهم دی امسال تأکید کرد.

برپای دومین یادواره شهدای ورزشکار

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین نیز در این جلسه از برگزاری یادواره شهدای ورزشکار این شهرستان خبر داد و گفت: طی هفته دفاع مقدس و به هنگام بازدید از خانواده شهدای ورزشکار، برخی از خانواده های این عزیزان از عدم ذکر نام شهیدشان در نخستین یادواره شهدای ورزشکار منطقه گلایه داشتند.

مجید بذرافشان ادامه داد: از این رو، تصمیم بر آن شد تا دومین یادواره شهدای ورزشکار ورامین طی هشتم دیماه با دعوت و حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شود.

حمید آروئی، معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) ورامین نیز در این نشست بیان داشت: به همت مجموعه کمیته امداد امام خمینی(ره)، همایش “بصیرت” ویژه مددجویان این کمیته در روز نهم دی برگزار خواهد شد؛ همچنین در دهه فجر انقلاب اسلامی نیز از کسانی که خودکفا شده اند، تقدیر به عمل می آید.

برنامه های نهم دی به صورت شهرستانی دیده شود

بخشدار مرکزی ورامین نیز در این جلسه گفت: باید کمیته های ستاد با یکدیگر و سایر مسئولان شهرستان ارتباط تنگاتنگی داشته باشند و برنامه های خود را به صورت شهرستانی ببینند.

سیدرضا طباطبایی افزود: باید در اجرای برنامه هایی از این دست گستره روستاها را نیز لحاظ کرد، انشاءالله شورای فرهنگی روستاها نیز در این زمینه فعال و در خصوص گرامیداشت ۹ دی برنامه ریزی خواهند کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین نیز با تأکید بر اینکه فتنه همواره وجود داشته و خواهد داشت، بیان کرد: نباید به مسائل فتنه بی توجه بود و باید در برنامه های خود به بصیرت افزایی و آگاهی محوری توجهی ویژه داشت.

حجت الاسلام رضا غلامی افزود: به مناسبت ۹ دی گفتمان های بصیرت در سطح شهرستان اجرایی خواهد شد و یک گفتمان تخصصی با حضور مردم و نخبگان شهرستان برگزار می شود.

یادواره شهدای ۱۰ دی در ورامین

به گفته رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ورامین، برگزاری یادواره شهدای ۱۰ دی در یکی از مدارس شهرستان، گلباران مزار شهدای ۱۰ دی و ارسال پیامک این روز از جمله برنامه های طراحی شده برای گرامیداشت نهم و دهم دی امسال خواهد بود.

مجتبی عرب عامری ادامه داد: ستاد دهه فجر در آموزش و پرورش نیز جلسات هماهنگی خود را آغاز کرده و بیش از ۵۰ برنامه برای دهه فجر در کمیته دانش آموزی مصوب شد.

بر پایه این گزارش، در جلسه مذکور مقرر شد تا ظرف دو هفته آینده تمامی کمیته ها، برنامه های اجرایی خود را به شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کنند.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.