خانه » اخبار و رویدادها » برخی علاقه ندارند مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی برگزار شود/ حصر سران فتنه، قانونی است

برخی علاقه ندارند مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی برگزار شود/ حصر سران فتنه، قانونی است

http://asrupload.ir/varamincity/tasavir/93/10/bazkhani-9dey-93-10-07-www-varamincity-com-(16).jpg

به گزارش ورامین سیتی، حجت الاسلام حمید رسایی شامگاه یکشنبه در همایش بازخوانی حماسه نهم دی در گلزار شهدای سید فتح الله ورامین با اشاره به ناراحتی برخی افراد از بزرگداشت این روز اظهار داشت: برخی علاقه ندارند مراسم بزرگداشت حماسه نهم دی برگزار شود و اگر بتوانند چراغ این محفل را  خاموش و در این زمینه کارشکنی می کنند اما وظیفه ما پاسداشت این حماسه است و بزرگداشت نهم دی نوعی جهاد محسوب می شود که در آن مانند جنگ سخت از گلوله و اسلحه خبری نیست.

وی ادامه داد: بنده به برخی مسئولان گفتم که معنا ندارد تجمع میلیونی مردم در نهم دیماه به تصویر کشیده و سرودهای مختلف پخش شود اما گفته نشود که چرا مردم به خیابان ها آمدند و مطالبه آنان چه بود؟ در حقیقت اگر این موضوعات را نگوییم خیانت کرده ایم.

این مسئول اضافه کرد: یک عده دوست ندارند محافل و مجالس بزرگداشت نهم دیماه برگزار شود چون اگر در سراسر کشور مراسم برگزار شده و مردم شعار بدهند، بسیاری از مسائل یادآوری می شود اما باید ما به جوانان و نسل آینده بگوییم چه اتفاقاتی در کشور رخ داده است، جوان این کشور باید بداند که دو روز قبل از نهم دیماه، به امام حسین (ع) و عاشورا توهین کردند و کسانی نیز از این اقدام حمایت و عاملان آن را افرادی خداجو نامیدند، نسل آینده باید متوجه باشد پس از این اقدام بود که مسعود رجوی پیام داد ما پشتیبان شما هستیم.

این مسئول ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه فتنه ۸۸ بسیار سعه صدر نشان دادند و حتی دو روز پس از انتخابات ریاست جمهوری با یکی از نامزدها دیدار کرده و به وی گفتند که شما نخست وزیر انقلاب بودید و دلیلتان برای مطرح کردن تقلب در انتخابات چه بود؟

رسایی گفت: در فتنه ۸۸ و در روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در بیانیه یکی از نامزدهای شکست خورده اسمی از آمریکا برده نشد، در روز قدس روزه خواری علنی صورت پذیرفت و در نماز جمعه دختر و پسر کنار هم نشسته و نماز خواندند که این موضوعات باید برای مردم بازگو شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به آمارهای ارائه شده در فتنه سال ۸۸ اظهار داشت: در حالی که در ۲۵ خرداد ۸۸ و در آن راهپیمایی سکوت در تهران در بالاترین آمار ارائه شده، ۸۰۰ هزار نفر شرکت کرده بودند اما افرادی که در روز عاشورا بیرون آمده و از فتنه حمایت کردند ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر بود.

وی یادآور شد: دشمنان از جهالت، بغض و کینه برخی فتنه گران در داخل استفاده کردند به طوریکه برخی از این افراد به جایی رسیدند که نظام اسلامی را با نظام شاه مورد مقایسه قرار دادند.

http://asrupload.ir/varamincity/tasavir/93/10/bazkhani-9dey-93-10-07-www-varamincity-com-(8).jpg

حجت الاسلام حمید رسایی درباره آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال اظهار داشت:‌ بنده مسئولیتی در پرونده فساد فوتبال داشتم و در مجلس شورای اسلامی نیز این موضوع با جدیت پیگیری شد.

وی افزود: برخی تیم های نظامی اعلام می کردند که اگر بازیکن سرباز به ما ندهند مجبور خواهیم شد هزینه های میلیاردی برای جذب بازیکنان انجام دهیم که ما گفتیم وظیفه ارگان های نظامی تیمداری فوتبال نیست.

این مسئول با اشاره به آخرین وضعیت این پرونده ادامه داد: خوشبختانه ستاد کل نیروهای مسلح درباره فعالیت این بازیکنان در تیم های نظامی و تیم های ملی بر نظر خود ایستاده است.

رسایی در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت ساکتان فتنه ۸۸ عنوان کرد: اصلا دلیل نمی شود که اگر کسی هم اکنون در یک مسیر قرار داشت سال آینده نیز در همان مسیر باقی بماند، در فتنه ۸۸ عده ای سکوت کرده و مواضع دو پهلو گرفتند البته به برخی از این افراد اطلاعات غلط و تحلیل های نادرست می دادند.

این مسئول اضافه کرد: این اتفاقات ممکن است برای هریک از ما رخ دهد که تاریخ اسلام گویای شخصیت های بسیاری در این زمینه است.

رسایی سوال دیگری درباره اتفاقات رخ داده در دفن شهدای گمنام در یزد را اینچنین پاسخ داد: من از طریق رسانه ها به رئیس جمهور اعلام کردم که به یزد سفر کرده و از مردم دارالعباده یزد دلجویی و همانجا مسئول میراث فرهنگی استان را عزل کند.

این نماینده مجلس افزود: هیچ اتفاقی برای امیر چخماق یزد نمی افتاد که چند شهید گمنام دفاع مقدس در کنار آن دفن شود.

منبع : مهر

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.