خانه » اخبار و رویدادها » هفدهمین دوره مسابقات قرآن کریم در ورامین برگزار می شود

هفدهمین دوره مسابقات قرآن کریم در ورامین برگزار می شود

رئیس ستاد قرآن عاشورا شهرستان ورامین گفت: هفدهمین دوره مسابقات حفظ و پانزدهمین دوره مسابقات تفسیر قرآن کریم در ورامین برگزار می شود.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر،  محمد حسن فرجی اظهار داشت: ورامین یکی از شهرستانهای موفق در حوزه حفظ و قرائت قرآن کریم است و همواره در مسابقات استانی قرآن، در رشته های مختلف موفق به کسب مقامهای برتر شده است.

این مسئول افزود: یکی از دلایل موفقیت این شهرستان در موضوعات و مسابقات قرآنی وجود مراکز فعال قرآنی در سطح منطقه است که با جذب نوجوانان و جوانان و آشنایی این عزیزان با کلام وحی قدم موثری را در موفقیت شهرستان ایفا می کنند.

وی ادامه داد: ستاد قرآن عاشورا نیز از ۱۷ سال پیش با برگزاری مسابقات حفظ و تفسیر قرآن کریم سعی در رشد و ارتقای فرهنگ قرآنی در دیار ۱۵ خرداد کرده است و هر سال شاهد حضور چشمگیرتر نوجوانان و جوانان در مسابقات قرآنی هستیم.

عضو شورای شهر ورامین خاطر نشان ساخت: به همین منظور و با برنامه ریزی صورت گرفته هفدهمین دوره مسابقات حفظ و پانزدهمین دوره مسابقات تفسیر قرآن کریم در ورامین برگزار می شود.

فرجی اضافه کرد: مسابقه تفسیر به صورت کتبی و از جز چهاردهم قرآن کریم و از کتاب تفسیر نمونه آیت الله العظمی مکارم شیرازی برگزار خواهد شد و شرکت برای عموم آزاد است.

این حافظ قرآن کریم متذکر شد: مسابقات حفظ قرآن کریم نیز در بخش های یک جز، دو و نیم جز، پنج جز، هفت و نیم جز، ده جز، پانزده جز، بیست جز، بیست و پنج جز و کل قرآن کریم برگزار می شود.

وی افزود: افرادی که در سالهای گذشته در مسابقات قرآن این ستاد شرکت کرده اند باید برای مسابقات امسال میزان حفظ بیشتری را ارائه دهند تا مجوز حضور در مسابقات را کسب کنند.

فرجی تأکید کرد: در پایان این مسابقات و بررسی امتیازات شرکت کنندگان، به نفرات اول تا سوم هر یک از بخش ها جوایزی را در محضر آیت الله محمودی امام جمعه ورامین تقدیم خواهد شد.

مسئول مسابقات ستاد قرآن عاشورا افزود: این مسابقات روز جمعه دهم آبان ماه در گلزار شهدای سید فتح الله مخصوص برادران و محسنیه شهید علیخانی مخصوص خواهران برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز که دشمن با تمام ابزارها و امکانات به جنگ اعتقادات نوجوانان و جوانان ما آمده است، باید با تمسک به قرآن کریم و آشنایی نسل سوم انقلاب اسلامی با کلام وحی این توطئه ها را خنثی کنیم.

این مسئول اضافه کرد: متأسفانه برخی خانواده ها توجه خاصی به تربیت فرزندان خود بر اساس اصول قرآنی و دینی ندارند که در آینده با مشکلات جدی مواجه خواهند شد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.