خانه » به قلم همشهریان » صرفاجهت اطلاع دستگاه دیپلماسی دولت/هدف تبلیغاتی استکباردر برقراری رابطه با ایران

صرفاجهت اطلاع دستگاه دیپلماسی دولت/هدف تبلیغاتی استکباردر برقراری رابطه با ایران

مطلب پیشین در باب تحرکات و اقدامات دولت در حوزه دیپلماسی و ارتباطات برقرار شده که هر از گاهی اخبار متفاوت دیگری هم به گوش می رسد؛ با برخورد های متفاوتی همراه بود.

دیروز مشغول مطالعه بخشی از بیانات و سخنان امام خامنه ای (مدظله العالی) پیرامون حکومت قرآن در جامعه بودم که به صورت اتفاقی به مطلبی برخوردم که به نظرم برای دوستانی که با مواضع مطلب پیشین حقیر کمی زاویه داشتند، جالب توجه باشد.

حضرت آقا در دیدار با مسؤولان وزارت امور خارجه و سفرا و کارداران جمهورى اسلامى ایران ۱۳۶۹/۰۵/۰۱ می فرمایند:

یکى از مقاصد و اهداف استکبار جهانى در مقابله با جمهورى اسلامى و حکومت انقلابىِ قرآنى ما، عبارت از این است که در سطح ملتهاى عالم، بخصوص ملتهاى مسلمان، وانمود کند که ایران اسلامى، از شعارهاى خودش دست کشیده است! حتّى من بسیارى از تقربها و على‌الظاهر منت‌کشیهاى غرب و بعضى از اقطاب آنها از خودمان را با این دید تحلیل مى‌کنم. ممکن است این تحلیل، صددرصد مورد قبول همه قرار نگیرد، اما به‌هرحال مسأله‌یى است. بنابراین، این‌طور هم نیست که در بعضى از موارد فرض کنیم فلان کشور غربى یا فلان قطب غربى، دیگر تشنه و مرده‌ى رابطه‌ى با جمهورى اسلامى است و احتیاج مبرمى به آن دارد؛ براى این‌که اگر نباشد، آسمانش به زمین خواهد آمد! معلوم نیست همه جا این‌طورى باشد. در موارد متعدى، این تقربها و این نزدیک‌شدنها به جمهورى اسلامى و آنچه که در این روال از تبلیغاتشان مشاهده مى‌شود، براى این است که این طرف قضیه را خراب کنند؛ یعنى به دنیا وانمود بشود که جمهورى اسلامى، دیگر آن جمهورى اسلامىِ انقلابىِ پرخاشگرِ ده سال قبل نیست و همه چیز تمام شد.

استکبار جهانى و جناح دشمن ما در دنیا، از این قضیه منتفع است. دلیلش هم خیلى واضح است. دلیلش این است که اگر معلوم شد این‌جا – که پایگاه و مادر حرکتهاى مردمى بر اساس اسلام در سراسر دنیا بوده – دچار تجدیدنظر در منش و روش انقلابى خود شده، آن حرکتها به خودى خود خشک خواهد شد و از بین خواهد رفت. لذا اینها این موضوع را تبلیغ مى‌کنند. آنچه را که به اصطلاح آنها و در تعبیراتشان «تندروى» نام دارد، به صورت جریانى منعزل و جدا از روال کلى جامعه در جمهورى اسلامى معرفى مى‌کنند و سعیشان این است آن جریانى را که آنها مى‌خواهند بگویند بازمانده‌ى دوران امام است، یک جریان کوچک و محدود وانمود کنند.

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.