خانه » اخبار و رویدادها » اجتماعی » مکان انجمن نابینایان به دانشگاه علمی کاربردی واگذار شد!

مکان انجمن نابینایان به دانشگاه علمی کاربردی واگذار شد!

13911212000193 PhotoA قهرمان ورامینی، سرپرست تیم ملی گلبال شد

به گزارش ورامین سیتی به نقل از ایرنا ؛ مدیرعامل انجمن نابینایان و کم بینایان نگاه روشن جنوب شرق استان تهران ، اشتغال را به عنوان اولویت نیازهای نابینایان اعلام کرد و از مسئولین خواست تا نسبت به این امر توجه بیشتری داشته باشند.

حسین کریمی وحید به مناسبت روز جهانی عصای سفید گفت : امروز بسیاری از نابینایان به دلیل کم تحرکی و عدم خروج از منزل دچار رخوت و بی انگیزگی شده ند و لازم است تا شرایط حضور این افراد را در جامعه فراهم نمود .

وی گفت : نابینایان ثابت کرده اند در صورتی که شرایط برای فعالیت اجتماعی آنان فراهم شود می توانند اثر گذاری خود را به جامعه ثابت نموده و نقش مهمی در جامعه ایفا نمایند کما این که هم اکنون مسئولیت دفتر فرماندار شهرستان ورامین را یکی از نابینایان این شهرستان برعهده دارد .

وی که خود از روشندلان ورامینی است در خصوص فعالیت انجمن نگاه روشن در شهرستان ورامین گفت : هم اکنون ۱۲۰نفر از نابینایان و کم بینایان جنوب شرق استان تهران در این انجمن ساماندهی شده اند و این در حالی است که بیش از ۴۰۰ نابینا و کم بینا در این منطقه از استان تهران زندگی می کنند .

وی اظهار داشت : از سوی شهرداری ورامین فضای بسیار محدودی جهت فعالیت این انجمن در مرکز فرهنگی شهرداری در اختیار نابینایان قرار گرفته بود که با واگذاری این مرکز به دانشگاه جامع علمی کاربردی شهرداری ، نابینایان مجبور به ترک محل فعالیت خود شدند .

کریمی وحید افزود : در این فضای محدود دوره های آموزشی رایانه ، آموزش قرآن ، خط بریل و تحرک و جهت یابی برای نابینایان تشکیل شد که اثر گذاری بسیار خوبی در زمینه های روحی روانی این افراد برجای گذاشت .

وی در خصوص اشتغال نابینایان شهرستان ورامین گفت : در حال حاضر با مساعدت و همکاری شرکت پولادپیچ کار ، یازده نفر از نابینایان شهرستان ورامین در این شرکت که در شهرک صنعتی عباس آباد پاکدشت مستقر است مشغول به کار شده اند که امیدواریم با مساعدت مسوولین این شرکت ، تعداد بیشتری از نابینایان مشغول به کار شوند .

وی تصریح کرد : با همکاری ومساعدت خیرّین نیک اندیش تعدادی از نابینایان و کم بینایان به زیارت کربلای معلی و مشهد الرضا(ع) اعزام خواهند شد .

رییس هیات ورزش نابینایان شهرستان ورامین در خصوص فعالیت های صورت گرفته در زمینه ورزش جانبازان گفت : امکانات ورزشی شهرستان ورامین برای استفاده نابینایان مناسب نیست و این ورزشکاران با محدودیت فضا و امکانات ورزشی روبرو هستند.

وی تصریح کرد : در شهرستان ورامین ورزشکاران نابینا و کم بینای با استعدادی وجود دارند که در صورت توجه، می توانند افتخارات فراوانی را برای شهرستان و کشور بدست آورند .

سرپرست تیم ملی گلبال جمهوری اسلامی گفت : رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین در زمینه برگزاری مسابقات ورزشی ویژه معلولین به ویژه نابینایان قول مساعدی داده اند که امیدواریم با تحقق آن ، زمینه حضور بیش از پیش نابینایان در فعالیت های اجتماعی و ورزشی فراهم شود .

یک نظر

  1. با سلام خدمت دوستان عزیز وگرامی انجمن نابینایان ورامین . دختر ۸ ساله من یک روشندل است ودر انجمن شما عضو است من به عنوان یک نماینده از طرف همه اولیاء دانش اموزان روشندل بابت زحمات بی وقفه شما بزرگواران سپاسگزارم و برای همه شما عزیزان طول عمر با عزت از خداوند منان خواستارم . باتوجه به تلاشهای این بزرگواران از مسئولین مربوطه عاجزانه خواستارم که در عرصه امکانات و ارتباطات روشندلان عزیز ورامین و پیشوا و ….. توجه لازمه را داشته باشند و امکان دسترسی بهتر و بیشتر روشندلان را به امکانات مربوطه سهل و اسان بنمایند قابل ذکر است که روشندلان عزیزمان همگی از استعداد های نابی برخوردار هستند و حیف و صد حیف که به علت در دسترس نبودن امکانات استعداد این عزیزان پنهان و چه بسا خاموش مانده است در اخر از شما مسئولین مربوطه خواهشمندم که بزرگواران انجمن نابینایان ورامین را در این عرصه بیشتر و بیشتر مورد لطف و عنایت خود قرار داده . به امید روزهای روشن برای روشندلان عزیز.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.