خانه » اخبار و رویدادها » خبر روزنامه کیهان را تکذیب نکردم / جلسه غیرعلنی و محرمانه نبود

خبر روزنامه کیهان را تکذیب نکردم / جلسه غیرعلنی و محرمانه نبود

naghavi varamincity 300x199 اظهارات متناقض دکتر نقوی / فشار سنگین حلقه افراطیون و پدرخوانده‌های خط سازش

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به جلسه ظریف با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: باید بگویم این جلسه غیرعلنی و محرمانانه نبود و با حضور نمایندگانی از کمیسیون های دیگر برگزار شد و مطالب روزنامه های دیگر بخصوص کیهان را تکذیب نکردم و این مطالب در گزارش مکتوب کمیسیون نبود اما اعلام نکردم که این مطالب تکذیب شود.

به گزارش ورامین سیتی به نقل از مهر، سیدحسین سیدنقوی نماینده مردم ورامین و پیشوا و قرچک در نطق میان‌دستور امروز مجلس گفت: در آستانه مذاکرات جهوری سالامی با ۱+۵ قرار داریم و دستگاه دیپلماسی دولت که پشتوانه ملت و رهبری را به همراه خود دارد، با رویکرد نرمش قهرمانانه ظرفیت و توانمندی خود را به نمایش بگذارد و از حقوق و منافع ملی ایران دفاع شود به طوری که خطوط قرمز نظام حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه حق مسلم ایران در انرژی صلح آمیز هسته ای و غنی سازی با هر درجه ای که مورد نیاز صنعت هسته ای باشد از خطوط قرمز نظام  و غیر قابل مذکره است، گفت: امروز کشور ایران عضو حلقه کشورهای صاحب فناوری هسته‌ای دنیا با امتیاز صنعت هسته‌ای بومی است  و حق داشتن انرژی صلح آمیز هسته ای از مرحله مذاکره عبور کرده است اما این غربی‌ها هستند که باید اعتمادسازی و اقدامات عملی اعتمادساز نشان دهند که می‌خواهند از طریق مذاکره به حل مناقشات بپردازند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا و قرچک ادامه داد:تعظیم آمریکا در مقابل ملت ایران و اظهار تمایل دولت و کنگره آمریکا مبنی بر حل مناقشات و برقراری روابط دیپلماسی پارلمانی با ایران حاصل ۳۵ سال مقاومت ملت ایران در مقابل مداخلات، تجاوزگری‌ها، فشارها و تهدیدات آمریکا علیه این ملت است.

سخنگو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه گرچه به تعبیر مقام معظم رهبری نمی‌توان به این مذاکرات خوش‌بین بود اما اکنون افکار عمومی جهان و ملت ایران منتظر عملی شدن ادعاهای آمریکایی‌ها هستند. اظهار داشت: با یک تلفن و مذاکره مساله حل نمی شود. ملت ایران قتل عام توسط آمریکایی ها در زمان طاغوت و یا کودتای نوژه و جنایت آمریکایی ها در هواپیمای ایرباس را فراموش نمی کنند.آزادسازی اموال مصادره شده ملت ایران، خارج شدن تحریم از دستور کار دولت و کنگره آمریکا، حذف تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران و بالاخره تغییر رفتار خصمانه علیه ملت ایران در رفتار آنها بر محور احترام متقابل ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین اقدامی است که آمریکا در جهت اعتمادسازی ملت ایران می‌تواند انجام دهد در غیر اینصورت تنها فرصت آمریکا و غرب که خودشان مدعی آن هستند نیز از دست خواهد رفت.

وی با اشاره به جلسه ظریف با اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بایدبگویم این جلسه غیرعلنی و محرمانانه نبود و با حضور نمایندگانی از کمیسیون های دیگر برگزار شد و مطالب روزنامه های دیگر بخصوص کیهان را تکذیب نکردم و این مطالب در گزارش مکتوب کمیسیون نبود اما اعلام نکردم که این مطالب تکذیب شود.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد.